طعنه و اهانت به برخی مراجع تقلید در سخنان تازه مشایی !!!

طعنه و اهانت به برخی مراجع تقلید در سخنان تازه مشایی!!!
در حالی كه برخی مراجع معظم تقلید موسیقی را حرام می دانند، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد و صاحب 17 مقام مهم دولتی دیگر از جمله ریاست كمیسیون فرهنگی دولت، با به كاربردن ادبیاتی تحقیر امیز حرام دانستن موسیقی را نفهمیدن دانست و گفت:بعضی آن‌قدر عبادت می‌كنند كه بر عكس از خود خدا غافل می‌شوند.

اسفندیار رحیم مشایی كه اظهارات جنجالی او در سالهای اخیر موجب واكنش بسیاری از برزگان و شخصیتهای دینی و سیاسی كشور از جمله مراجع معظم تقلید، رهبر انقلاب و روسای قوا شده است، معمولا با بالا گرفتن اعتراضات، تغییر موضع داده و مدعی می شود كه سخنان او تحریف شده است.

با ابن حال وی در نوبت‌های بعدی، مشابه همان اظهارات قبلی را برز بان می آورد، كه از این نمونه می توان به اظهارات وی درباره دوستی با مردم اسرائیل، مكتب ایرانی و وحدت خدا اشاره كرد.

با این حال اشارات مستقیم مشایی به برخی كه موسیقی را حرام می دانند، موجب شده است تا باردیگر موضوع تقید مشایی به حفظ حرمت مرجعیت شیعه با ترددی مواجه شود.

آتی به نقل از اسفندیار رحیم‌مشایی در جلسه‌ای كه با حضور جمعی از هنرمندان استان مركزی كه در موزه چهار فصل اراك برگزار شد،آورده است: اگر موضوعی را بگویم می‌گویند كفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درك نمی‌كنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.

مشایی تصریح كرد: مزاج جامعه عوض شده و مردم چای خارجی را ترجیح می دهند چون به فرهنگ و اصالت جامعه و خواسته‌های جوانان و هنرمندان اهمیت كمتری داده شده است.

رئیس دفتر احمدی نژاد با بیان اینكه بعضی آن‌قدر عبادت می‌كنند كه بر عكس از خود خدا غافل می‌شوند، تصریح كرد: خطری بنام عرفان وجود دارد كه انتهای آن خدایی نیست بلكه توهم است و آن وقت است كه می‌گویند نور دیده‌ایم.

وی خطاب به كسانی كه انتقاد پذیر نیستند، اظهار داشت: شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی‌فهمید چون كه در فهم و درك دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسم می‌گویم مهندسی كف دریای هنر است.

گفتنی است؛ سه مرجع تقلید عالیقدر جهان تشیع، آیات عظام بهجت (ره)، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی برای موسیقی حرمت قائلند و سایر مدافعان حرمت موسیقی نیز عمدتاً مقلد این مراجع تقلید هستند كه با این حساب اظهارات رحیم مشایی عملاً خطاب به این مراجع می‏شود و عملا جسارت به ساحت مراجع است.

اوس اکبر : الو …. مرکز روانپزشکی رازی است قربان ؟!! ببخشید مزاحم تان شدیم , می خواستیم ببینیم تخت خالی دارید ؛ یک بیمار خیلی بد حال داریم می خواهیم اگر امکان دارد محبت کنید بستری اش بفرمایید !! چی ….؟! نوع بیماری اش ؟!! نمی دانیم قربان , ولی حال اش انقدر بد است که فکر می کند « علامه بحرالعلوم » شاگرد اش بوده !!!

سابقه بیماری ….؟!! دارد قربان , اما رفیق فابریک اش ( محمود آقای گل خودمان ) گمان می کند چون « اسلام شناس برجسته » است دری وری می گوید و ربطی به ناراحتی روانی اش ندارد !! چی فرمودید قربان …. ؟!! « پارانویید » است ؟!! یعنی « بیمار پارانویید » فکر می کند هر دری وری ای می گوید عین حقیقت است ؟!!

بله اینجور که می گویید حتما « پارانویید » است قربان ! حالا چکار کنیم , بستری اش می فرمایید ؟!! هزینه …. ؟! هزینه اش اصلا مهم نیست , هر چقدر بشود پرداخت می کنیم ؛ دارد از دست مان می رود حیوانکی !! نشانی بیمار …. ؟!! یادداشت بفرمایید لطفا ؛ خیابان ولی عصر (عج) – خیابان پاستور – درب شمالی دفتر محمود آقای گل !!

چی …. ؟! نه قربان اشتباه نمی کنید , بیمار همان « آق اسفندیار » معروف است !! عرض کردیم که بیماری اش سابقه دارد !! چکار کرده …. ؟!! چکار باید می کرد قربان , یک چیزهایی گفته که از خجالت داریم آب می شویم به خدا !! نشنیده اید ؟! عرض کنیم خدمت تان ؟!!

« آق اسفندیار » گفته ؛ « اگر موضوعی را بگویم می ‌گویند کفر گفت ؛ ولی بعضی موسیقی را درک نمی‌ کنند و نمی فهمند و می‌ گویند موسیقی حرام است . مزاج جامعه عوض شده و مردم چای خارجی را ترجیح می دهند , چون به فرهنگ و اصالت جامعه و خواسته‌ های جوانان و هنرمندان اهمیت کمتری داده شده است . بعضی آنقدر عبادت می ‌کنند که بر عکس از خود خدا غافل می ‌شوند . خطری بنام عرفان وجود دارد که انتهای آن خدایی نیست , بلکه توهم است و آن وقت است که می ‌گویند نور دیده ‌ایم .

شما قبله‌ ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی ‌فهمید , چون که در فهم و درک دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید . شاعری اوج است و چون خودم مهندسم , می ‌گویم مهندسی کف دریای هنر است . بعضی موسیقی را نمی ‌شناسند و با کتاب حافظ و سعدی و شاهنامه انس ندارند و عشقی هم در وجودشان پیدا نمی‌ شود » !!!

بله قربان , این چیز ها را تازگی گفته !! منتظر باشیم ؛ آمبولانس می فرستید ؟!! ممنون ایم بزرگوار , خدا انشاء ا… به شما خیر بدهد خیلی محبت کردید !!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان