آثار دعا برای فرج (21) / با خدا دوست می شویم

آثار دعا برای فرج (21) /  با خدا دوست می شویم

doa-faraj

مَثل ما وقتی که دعای فرج می خوانیم، مَثل کسی است که دست راستش را به نشانه ی سوگند بالا بیاورد و شهادت بدهد که به امامت و ولایت چهارده معصوم از اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) معتقد است. ساده است! وقتی که دعای فرج می خوانیم، معلوم است که ابتدا امامت حضرت حسن عسکری (علیه السلام) را پذیرفته ایم و قبل از آن، امامت حضرت علی النقی (ع) و همینطور تمام پدرانشان تا حضرت امیرالمؤمنین علی (ع). انگار وقتی دعای فرج می خوانیم در حال اعتراف این نکته ایم: «من شیعه و دوستدار امامان دوازده گانه هستم!»

جای آنکه بگوییم جایگاه شیعه، دوستدار اهل بیت (ع)، دوستدار دوستدار و دشمن دشمنان اهل بیت (ع) کجاست، در این مطلب نیست امّا این روایت گویای تمام حرفی است که می خواهیم بگوییم:

مردى به زنش گفت نزد فاطمه (سلام الله علیها) برو و از او بپرس که آيا من از شيعيان شما هستم يا نيستم. آن زن رفت و سؤال كرد. حضرت فاطمه (س) فرمودند: «اگر به گفته‏ هاى ما عمل مى‏ كنى و از آنچه نهی کرده ایم، دست مى‏ كشى، شيعه هستى. اگر به گفته‏ هاى ما توجهى ندارى و از آنچه نهی کرده ایم هم دست برنمى ‏دارى؛ از شيعيان ما به حساب نمى ‏آیى.»

او برگشت و جريان را به شوهرش اطلاع داد و گفت: «واى بر من! پس چه کسی ما را از اين گناهان خلاص مى ‏كند و من در جهنم جاودان خواهم شد زيرا هر كس شيعه نباشد در جهنم است.»

زن برگشت و جريان را به حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فرمودند: «به شوهرت بگو اين طور نيست كه خيال كرده ‏اى، شيعيان ما از نيكان اهل بهشت هستند؛ همه دوستان ما و دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما [در بهشت هستند]» (1)

حالا وقتی ما دلمان می خواهد که آخرین ذخیره ی خدا، حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه) ظهور کند و جهان را از عدل و داد پر کند، معلوم است دلمان از ظلم های ریز و درشت گرفته است. هرچه دردمندتر باشیم، قدمهای بزرگ تری برمی داریم و هر چه قدم ها زیاد شود، یعنی آماده تریم. وقتی آماده ی آماده شویم، آن وقت، ظهور امام، به فرمان خداوند محقق می شود. نکته اینجاست که اگر براستی آماده باشیم، غایب یا ظاهر بودن امام، برایمان فرقی نمی کند و در هر حال مطیع امام خواهیم بود. ان شاء الله.
خداوند در قرآن فرموده است: «أَلا إِنَّ أَوْلِيآءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ» (2) (بدانید دوستان خدا نه می ترسند و نه اندوهگین می شوند.)

امام صادق‏ (ع) فرمودند: «خوشا به حال شيعيان قائم ما که در زمان غيبتش منتظر ظهورش باشند و در زمان ظهور فرمانبردار و مطيع او، آنان هستند دوستان خدا که نه ترسي بر ايشان هست و نه محزون مي ‏شوند.» (2)

پی نوشت:
1.       ايمان و كفر ( ترجمه كتاب الإيمان و الكفر بحار الأنوار جلد 64 / ترجمه عطاردى) ؛ ج‏1 ؛ ص280؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث 3/5
2.       یونس: 62
3.       کمال الدين و تمام النعمه، ج 2، ص 357؛ به نقل از موسوی اصفهانی، محمد تقی، مکیال المکارم، ج 1، ص 471

پ.میعاد

در روایات ما تاکید بسیاری بر دعا برای فرج شده تا حدی که برترین عبادت خوانده شده است. این در حالی است که خداوند متعال به طور قطعی، ظهور را محقق خواهد ساخت و ولی امر خود را خواهد رساند. در این میان دعای ما چه فایده ای دارد؟ در این مطالب، پاسخ این سوال را خواهیم داد که نتایج دعا برای فرج حضرت مهدی (عج) چیست؛ ان شاء الله

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (31) / به سپاه خدا می پیوندیم

آثار دعا برای فرج (31) /  به سپاه خدا می پیوندیم   مَثَل ما وقتی که دعای فرج می خوانیم، مَثل رأی دادن برای تشکیل یک دولت است. وقتی دعا فرج می خوانیم، انگار که به صندوق تشکیل دولت خداخواهانه ی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)، یک رأی «آری» …

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (30) / شهیدیم!

آثار دعا برای فرج (30) /  شهیدیم!   مَثَل ما وقتی که برای فرج دعا می کنیم، مَثل مردانی است که در صدر اسلام، وقتی که اسلام، نامِ ناآشنا و غریبی بود، برای مردی که هنوز چهره ی تابنده اش را همه کس نشناخته بودند، آستین بالا زدند؛ شمشیر به …

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (29) / شعائر اسلام را زنده می کنیم

آثار دعا برای فرج (29) / شعائر اسلام را زنده می کنیم   مَثل ما وقتی که برای فرج دعا می کنیم، مَثل کسی است که در میان جماعتی که خواب هستند، با صدای بلند فریاد می زند: «بیدار شوید! دیر شد! خواب ماندید!» شباهتش هم معلوم است! عدّه ای …