افکارواندیشه هایمان رااز که میگیریم؟ ازکسانیکه دراینگونه مجالس می نشینند؟! + فیلم

افکارواندیشه هایمان رااز که میگیریم؟ ازکسانیکه دراینگونه مجالس می نشینند؟! + فیلم

 

 

 

قبل از هرچیزازبرادران مومن ومعتقددرخواست داریم عذرمارابپذیرندکه این فیلم راقرارمی دهیم خیلی مشورت کرده واستخاره گرفتیم تااین پست رابگذاریم مابرای روشن شدن اذهان واینکه طالبان حق وحقیقت وجوانان عزیزمتوجه انحرافات وبی توجهی به احکام دین وشریعت دربین فلاسفه وعرفاچگونه است وپای سخنان چه کسانی بنشیننداین پست راقرارمیدهیم.مشاهده کنید چگونه یک فردی (دکترالهی قمشه ای)که تریبون مخصوص خودرادرتلویزیون داردواز کسانی است که افکار فلسفی وعرفانی داشته وهمواره اشعار مولوی و…را می خوانددریک مجلس مختلط صوفیانه نشسته وهیچ نمی گوید.

حال باید پرسیددین وافکار خود را از اینگونه افرادباید بگیریم؟!

به امیدخداویاری حضرت ولی عصرعج الله تعالی فرجه الشریف

حضور درمجلس گناه ازدیداهل بیت علیهم السلام

عَنْ أَبِی‏ عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لَا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ وَ لَا تُجَالِسُوهُمْ فَتَصِیرُوا عِنْدَ النَّاسِ کَوَاحِدٍ مِنْهُمْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِهِ.[۱]

امام صادق علیه السلام فرمود: رفاقت نکنید با بدعتگرایان(یکی ازبدعت ها برداشتن حجاب وروسری میباشد که مخالف ضروریات دین است) و همنشین آنها نشوید تا در نظر مردم یکى از آنها شمرده شوید که رسول خدا (ص) فرمود: هر کس بر دین دوست و همنشین خود است.

عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ قَالَ: إِیَّاکُمْ وَ صُحْبَةَ الْعَاصِینَ وَ مَعُونَةَ الظَّالِمِینَ وَ مُجَاوَرَةَ الْفَاسِقِینَ احْذَرُوا فِتْنَتَهُمُ وَ تَبَاعَدُوا مِنْ سَاحَتِهِمْ.[۲]

از مصاحبت عاصیان و یارى ظالمان و مجاورت فاسقان بپرهیزید، از فتنه آنان حذر کنید، و از درگاهشان دورى جوئید.

عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ ع یَقُولُ‏ مَا لِی رَأَیْتُکَ عِنْدَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ یَعْقُوبَ- فَقُلْتُ إِنَّهُ خَالِی فَقَالَ إِنَّهُ یَقُولُ فِی اللَّهِ قَوْلًا عَظِیماً یَصِفُ اللَّهَ وَ لَا یُوصَفُ فَإِمَّا جَلَسْتَ مَعَهُ وَ تَرَکْتَنَا وَ إِمَّاجَلَسْتَ مَعَنَا وَ تَرَکْتَهُ فَقُلْتُ هُوَ یَقُولُ مَا شَاءَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ عَلَیَّ مِنْهُ إِذَا لَمْ أَقُلْ مَا یَقُولُ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع- أَ مَا تَخَافُ أَنْ تَنْزِلَ بِهِ نَقِمَةٌ فَتُصِیبَکُمْ جَمِیعاً أَ مَا عَلِمْتَ بِالَّذِی کَانَ مِنْ أَصْحَابِ مُوسَى ع- وَ کَانَ أَبُوهُ مِنْ أَصْحَابِ فِرْعَوْنَ- فَلَمَّا لَحِقَتْ خَیْلُ فِرْعَوْنَ بِمُوسَى تَخَلَّفَ عَنْهُ لِیَعِظَ أَبَاهُ فَیُلْحِقَهُ بِمُوسَى- فَمَضَى أَبُوهُ وَ هُوَ یُرَاغِمُهُ حَتَّى بَلَغَا طَرَفاً مِنَ الْبَحْرِ فَغَرِقَا جَمِیعاً فَأَتَى مُوسَى الْخَبَرُ فَقَالَ هُوَ فِی رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَکِنَّ النَّقِمَةَ إِذَا نَزَلَتْ لَمْ یَکُنْ لَهَا عَمَّنْ قَارَبَ الْمُذْنِبَ دِفَاعٌ.[۳]

سلیمان بن جعفر جعفرى گوید: شنیدم ابو الحسن (امام رضا یا امام هادى) (ع) به پدرم مى‏فرمود: چگونه است که تو را نزد عبد الرّحمن بن یعقوب دیدم؟ عرض کرد: او دائى من است، حضرت به او فرمود: آن مرد در باره خدا سخنى بس گزاف و هول انگیز گوید. او خدا را (به صورت اجسام و اوصاف آن) وصف مى‏کند و حال آنکه خداوند به وصف نیاید، پس یا با او همنشین شو و ما را رها کن و یا با ما همنشین باش و او را ترک کن. عرض کرد: او هر چه بخواهد بگوید چه زیانى بحال من دارد چنانچه من قائل بگفتار او نشوم؟ حضرت فرمود:

آیا نمى‏ترسى که عذابى بر او فرود آید و شما را جملگى فرا گیرد؟ آیا داستان آن کسى را که از اصحاب موسى (ع) بود و پدرش از یاران فرعون نشنیده‏اى، که چون لشکر فرعون (کنار دریا) به موسى (ع) رسید آن مرد از موسى جدا شد تا پدر خود را پند دهد، موسى از کنار او گذشت و پدرش همچنان با او در ستیز بود تا با هم بکنار دریا رسیدند و هر دو غرق شدند. این خبر به موسى (ع) رسید، موسى حال او را از جبرئیل جویا شد، پاسخ داد: او غرق شد- خدایش رحمت کند- در حالى که عقیده پدرش را نداشت امّا چون عذاب فرود آید از کسى که به گنهکار (بهر منظور) نزدیک شده دفاعى نشود

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع‏ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَلَا یَقُومُ مَکَانَ رِیبَةٍ.[۴]

امیر مؤمنان (ع) فرمود: هر که ایمان بخدا و روز جزا دارد جاى تهمت‏آور نایستد

امیرالمومنین علیه السلام: وَ مِنْ خَیْرِ حَظِّ الْمَرْءِ قَرِینٌ صَالِحٌ جَالِسْ أَهْلَ الْخَیْرِ تَکُنْ مِنْهُمْ بَایِنْ أَهْلَ الشَّرِّ وَ مَنْ یَصُدُّکَ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ ذِکْرِ الْمَوْتِ بِالْأَبَاطِیلِ الْمُزَخْرَفَةِ وَ الْأَرَاجِیفِ الْمُلَفَّقَةِ تَبِنْ مِنْهُمْ.[۵]

از بهره‏هاى نیک انسان، همنشین صالح است. با اهل خیر همنشین باش تا از ایشان باشى. از اهل شرّ و کسانى که تو رابا کلمات زیباى باطل و سخنان بیهوده به هم بافته- از یاد خداى عزّ و جلّ و از یاد مرگ باز دارد، جدایى کن، تا از آنها دور باشى. بدگمانى نسبت به خداى عزّ و جلّ بر تو غلبه نکند، زیرا بین تو و بین دوست تو، صلح و دوستى به جاى نخواهد گذاشت‏

قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع‏ لَیْسَ لَکَ أَنْ تَقْعُدَ مَعَ مَنْ شِئْتَ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى یَقُولُ‏ وَ إِذا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ‏ [۶] الْحَدِیثَ.[۷]

براى تو شایسته نیست که با هر که بخواهى بنشینى زیرا خداى منزّه و پاک و برتر مى‏فرماید:

وَ إِذا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ (سوره ۶ آیه ۶۸) یعنى و (اى پیغمبر، صلّى اللَّه علیه و آله، و یا اى شنونده) هر گاه دیدى کسانى را که در آیات ما (قرآن مجید) سر فرو برده و گفتگو میکنند (آن را استهزاء مینمایند) از ایشان اعراض و دورى کن تا در سخن جز قرآن گفتگو کنند، و اگر (ننشستن با آنها را) شیطان و دیو سرکش از یاد تو برد و فراموشت سازد (و با ایشان نشستى باکى نیست، و لیکن) پس از آنکه (سخن خدا) بیادت آمد با گروه ستمکاران حدیث ادامه دارد

ِ عَنْ عَلِیٍّ ع قَالَ: مُجَالَسَةُ الْأَشْرَارِ تُورِثُ سُوءَ الظَّنِّ بِالْأَخْیَارِ وَ مُجَالَسَةُ الْأَخْیَارِ تُلْحِقُ الْأَشْرَارَ بِالْأَخْیَارِ وَ مُجَالَسَةُ الْفُجَّارِ لِلْأَبْرَارِ تُلْحِقُ الْفُجَّارَ بِالْأَبْرَارِ فَمَنِ اشْتَبَهَ عَلَیْکُمْ أَمْرُهُ وَ لَمْ تَعْرِفُوا دِینَهُ فَانْظُرُوا إِلَى خُلَطَائِهِ فَإِنْ کَانُوا أَهْلَ دِینِ اللَّهِ فَهُوَ عَلَى دِینِ اللَّهِ وَ إِنْ لَمْ یَکُونُوا عَلَى دِینِ اللَّهِ فَلَا حَظَّ لَهُ فِی دِینِ اللَّهِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص- کَانَ یَقُولُ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَلَا یُؤَاخِیَنَّ کَافِراً وَ لَا یُخَالِطَنَّ فَاجِراً وَ مَنْ آخَى کَافِراً أَوْ خَالَطَ فَاجِراً کَانَ فَاجِراً کَافِراً.[۸]

محمد پسر قیس گوید امام باقر علیه السّلام بنقل از پدرانش فرمود که امیر المؤمنین علیه السّلام مى‏فرمود میوه همنشینى کردن با بدان گمان بد بردن بخوبان است و همنشینى با نیکان بدان را نیک مى‏سازد چنان که همنشینى با بدکاران خوبان را بد مى‏کند و هر زمانى که نتوانستند دین کسى را بشناسید بهمنشینانش نگاه کنید اگر از مردان خدا هستند او هم بر آئین خدا است و چنانچه دوستانش بر راه خدا نیستند او هم بهره‏اى از آئین یزدان‏پرستى ندارد پیغمبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏فرمود هر که بخدا و روز رستاخیز باور دارد با هیچ کافرى دوستى نمى‏کند و با بدکاران نشست‏

َعنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: مَنْ جَالَسَ أَهْلَ الرَّیْبِ فَهُوَ مُرِیب‏[۹]

امام صادق علیه السّلام فرمود کسى که با اهل شک به نشیند خود شکاکست.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أَرْبَعَةٌ مَفْسَدَةٌ لِلْقُلُوبِ الْخَلْوَةُ بِالنِّسَاءِ وَ الِاسْتِمْتَاعُ مِنْهُنَّ وَ الْأَخْذُ بِرَأْیِهِنَّ وَ مُجَالَسَةُ الْمَوْتَى فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا مُجَالَسَةُ الْمَوْتَى قَالَ‏ کُلُّ ضَالٍّ عَنِ الْإِیمَانِ وَ جَائِرٍ عَنِ الْأَحْکَامِ.[۱۰]

چهار چیز است که به حیات الهى دل خاتمه مى‏دهد و دل را فاسد میکند دومخلوت بازنان نامحرم حرف زدن با زنان نامحرم ونظر آنها راقبول کردن »؛ با مرده‏ها همنشین بودن. از حضرت پرسیدند: منظور از همنشینى با مردگان چیست؟ فرمودند:کسی که از ایمان گمراه شده است واز احکام الهی تجاوز کرده است ونمیداند احکام الهی چیست.

ْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَا یَنْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یَجْلِسَ مَجْلِساً یُعْصَى‏ اللَّهُ‏ فِیهِ وَ لَا یَقْدِرُ عَلَى تَغْیِیرِهِ.[۱۱]

امام صادق علیه السلام فرمودند:سزاوار نیست مومن در مجلسی بنشیند که در آن مجلس گناه و نافرمانی خدا صورت می گیرد و این بنده مومن توانایی بر تغییردادن مجلس را ندارد.

 اماخودقضاوت کنید

 

دریافت فیلمmp4با حجم۱۰مگابایت

دریافت فیلم با فرمت ۳gp به حجم۵مگابایت

دریافت فیلم کیفیت بالابه حجم ۳۵مگابایت


[۱] – وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص: ۲۶۰

[۲] -همان

[۳] – وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص: ۲۶۱

[۴] – وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص: ۲۶۲

[۵] – من لا یحضره الفقیه، ج‏۴، ص: ۳۸۵ -وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص: ۲۶۴

[۶] – الأنعام ۶- ۶۸

[۷] – وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص: ۲۶۵

[۸] -همان –امالی صدوق ص۴۴۶

[۹] -همان

[۱۰] – وسائل الشیعة، ج‏۱۶، ص ۲۶۶

[۱۱] -وسائل الشیعه ج۱۶ص۲۶۰

 

خدایی خیلی روشن شدیم!!!ممنون!!!تو خجالت نمیکشی در مورد الهی قمشه ای اینطوری نظر میدی؟؟

شما از اسلام فقط همین چیزها رو یاد گرفتین؟          زیبایی و شرافت و انسانیت تو اسلام نیست؟    موسیقی یعنی هنر و هنر هم یعنی زیبایی    زن هم یعنی جلوه ی جمال حق یعنی زیبایی     حالا شما تو اسلام خودتون باقی بمونین      کسی که این مطلب رو نوشته بدونه که وقتی آقای قمشه ای قرآن رو حفظ بود خیلی ها اسم های دوازده امام رو نمی دونستن…پس برو انسان شو که مهم ترین کار ما انسان شدنه…
 

با سلام به  ensan

باید بدونی که آنهایی که در کربلا امام حسین را شهید کردند هم مسلمان بودند هم نماز شب خوان و هم حافظقرآن و …

اما کسی که دنباله رو و تسلیم ائمه (ع) نباشد و به غیر امامان معصوم (ع) اقتدا کند ،عاقبت کارش از این بهتر نمیشود

هرکسی به نحوی ، یکی دنباله رو یزید میشود یکی هم دنباله رو عرفان و فلسفه در هر صورت گمراه شده و در مقابل امام زمانش قرار میگیرد.

تو هم مواظب خودت باش

وقتي از حضرت عيسي (ع) در مورد حضور در مجالس فسق و همنشيني با آنها سوال كردند، ايشان فرمودند: من براي هدايت آنها آمده ام  وگرنه افراد مصلح كه نيازي به پيامبر نداشته اند.
حاسبوا قبل ان تحاسبوا.
بهتر است بجاي  نقد كردن ديگران به فكر خودمان باشيم.
ربنا لا تجعلنا فتنة للذين كفروا

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نقد مکاتب بشری
لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است

لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است   چند روز پیش آقای علی لاریجانی مطالبی رو بیان کرده که برخی از آنها جای تأمل دارد که به آن اشاره می‌شود. لاریجانی در همایش بانوی مهر: …

نقد مکاتب بشری
5
دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+

دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+   یکی از نقاط بهت آور اشعار حافظ ، تأکید بر عشق به پسربچه ها و تمایل به هم آغوشی با همجنس است این نقطه عجیب، آنقدر در اشعار این شخص، تکرار شده که جای هیچ شک و …

نقد مکاتب بشری
امام صادق (ع):هرکس برغیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد

 امام صادق علیه السلام : هرکس بر غیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد   در مکتب برهان و دین، مذهب اهل تعطیل در مورد معرفت خداوند باطل است. و معناى تعطیل این است که بشر حتّى از بحث درباره وجود خداوند طفره رفته …