الغدير(داوري پيرامون سند حديث غدير)

((داوري پيرامون سند حديث غدير))

گروهي از مردان بزرگ علم به تواتر حديث اقرار كرده و منكر ان را سرزنش كرده اندو قبلا ما به 110 نفر از اصحاب كه حديث را نقل كرده اند اشاره كرديم و هرگز از پيامبر حديثي نخواهيد يافت كه به اين حد از تواتر ويقين و ثبوت رسيده باشد.

شمس الدين جوري در خصوص اثبات تواتر اين حديث رساله اي نوشته و منكر ان را جاهل خوانده است ولي در لابلاي تعصبات و از پس كينه ها انسانهاي پستي وجود دارند كه جدايي از مولا علي عليه السلام انها را واداشته كه به هر وسيله اي شده با هياهو و جو سازي اين چشمه زلال را تيره كنند. در اينجا كسي هست كه يك بار ميگويد علماي ما ان را نقل نكرده اند و بارديگر ميگويند از روات ثقه نقل نشده پس صحيح نيست و او كسي نيست به جز ابن حزم اندلسي كه در اينده به شخصيت او مي پردازيم.و باز شخص ديگري ميگويد كه اين حديث را فقط احمد در مسند خود اورده و در مسند او روايات صحيح و ضعيف هر دو وجود دارد و اين در حالي است كه خيلي از علماء اهل سنت از جمله سيوطي در كتاب جمع الجوامع مي گويد: تمام روايات مسند احمد قبول است .و باز شخص ديگري گفته كه حديث در صحاح نقل نشده غاقل از اينكه ترمذي و ابن ماجه ان را در صحيح هاي خود نقل كرده اند.

و اينكه بعضي گفته اند بخاري و مسلم حديث را نقل نكرده اند پس حديث اشكال دارد مي گوئيم كه خود بخاري و مسلم اذعان كرده اند كه ما تمام احاديث را يا به خاطر طولاني شدن و يا به خاطر نبودن اجماع بر ان نياورده ايم.از اين رو نقل نكردن بخاري و مسلم حديث غدير را اگر عيب بر ان دو كتاب نگيريم حداقل خدشه اي بر حديث وارد نمي كنند.

بر انسان اگاه و با بصيرت پوده نيست كه اولين كسي كه بر خلاف اجماع اين حديث را رد كرده ابن حزم اندلسي است و بعد از او ابن تيميه از او تقليد كرده و بعد از او عده اي مانند تفتازاني و قوشجي و سيد جرجاني كه دوري از حق در نظرشان زيبا جلوه كرده از او تقليد كرده و افتراء و دروغ  افزودند و قاطعانه گفتند ابن داوود و ابوحاتم سجستاني بر حديث خدشه وارد كرده اند و به دنبال انان ابن حجر پا به عرصه گذاشته و به دنبال او هروي امده و به خصومت با حديث پرداختند.

حال ايا نبايد از اينان پرسيد كه ايا انكار تواتر حديث در چهار چوب حقيقت قرار دارد ؟ اين در حالي است كه ابن حجر حديثي را به خاطر نقل 8 نفر از اصحاب متواتر مي داند و گاها به خاطر نقل 4 نفر هم حديثي را متواتر مي خوانند، حال اين حديث شريف با نقل 110 نفر حديث و خبري واحد است و متواتر نيست؟؟؟!!!!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کتاب الغدیر
2
الغدیر(اشنایی با کمیت)

کمیت 10 خصلت داشت که هیچ شاعری نداشت: سخنور بنی اسد, فقیه شیعه, حافظ قران, دارای دلی استوار و محکم, کاتبی خوش خط , نسب شناس ,  اهل مناظره و مجادله علمی , تیر اندازی ماهر , اسب سواری شجاع , بخشنده و پایبند به دین. کمیت دارای زندگی مذهبی …

کتاب الغدیر
الغدیر(کمیت بن زید)

قصیده میمیه از هاشمیات من لقب متیّم مستهام                            غیر ماصبوه ولا احلام چه کسی است برای دلی که به خاطر عشق برده و سرگردان شده است به جز عشق و ارزوها صاعد غلام کمیت میگوید :ما بر ابو جعفر محمد بن علی علیه السلام وارد شدیم و کمیت این قصیده …

کتاب الغدیر
الغدیر(شعرای قرن دوم{کمیت بن زید})

کمیت قصیده ای سروده که معروف به هاشمیات شده است.این قصیده از بهترین قصاید کمیت است.چنانچه نگارنده کتاب الحدائق الوردیه تصریح کرده که این قصیده به 587 بیت می رسد ولی دست انتشار که امین بر امانتهای علم است در چاپ ان کوتاهی کرده و بسیاری از ابیات ان را …