الغدیر(توجه خاص به حدیث غدیر)

توجه خاص به حدیث غدیر

خداوندعنایت وافری به شهرت یافتن حدیث غدیر داشته تا اینکه سر زبانها افتاده و راویان حدیث ان را پیوسته نقل کنند و حجت استواری برای حامی دینش علی ابن ابی طالب باشد.

از این رو ازدحام و زیاد بودن مردم در وقت بازگشت از حج اکبر شرایط ویژه ای را فراهم میسازد تا خداوند امر به ابلاغ را حتمی نموده و پیامبر نیز در انجام ان شتاب کند.

دسته دسته مردم از سرزمینهای اسلامی او را احاطه کرده بودند، انها که رفته بودند باز گردانده شدند و در ان مکان شریف این حدیث شریف را به گوش همگان رسانیدند و امر فرمود که حاضران به غایبان برسانند تا تمام ان جمعیت انبوه از راویان این حدیث باشند.

خداوند متعال به این مقدار هم بسنده نکرده بلکه ایات کریمه ای هم در این مورد نازل فرمود تا مسلمانان در هر زمان به یاد این رویداد باشند و راه هدایت را پیدا کنند.

این واقعه انقدر عظیم بود و انقدر برای پیامبر و دیگر ائمه اهمیت داشته که بارها خود پیامبر و حتی خود حضرت علی علیهما السلام نیز گاها در جلسات و اجتماعاتی که صحابه در ان بودند به این حدیث احتجاج نمودند.

گمان نمیرود که اهل سنت در اثبات حدیث غدیر و اعتماد بر ان از شیعه امامیه چندان عقب باشند مگر کسانی که با تعصب کورکورانه از راه پرت افتاده باشند.

در مسند احمد حدیث 861 به نقل از پیامبر صل الله علیه واله وسلم چنین امده : ( اگر علی را امیر خود بگردانید- که نمیبینم چنین کنید- او را هادی و مهدی میابید که شما را در راه مستقیم نگه میدارد)

والسلام….

منبع: کتاب گزیده الغدیر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مكتب اهل البيت (ع)
1
فضیلت لعن دشمنان اهل البیت علیهم السلام

فضیلت لعن دشمنان اهل البیت علیهم السلام  امام صادق “علیه السلام” فرمودند: پدرم از پدرش و او از جدّش از پیامبر “صلی الله علیه و آله و سلم” نقل نمود که فرمودند: « هر کس توانائی به یاری ما اهل بیت ندارد و در تنهایی خود دشمنان ما را لعن …

مكتب اهل البيت (ع)
خلاصه از زندگینامه امام حسن عسگری علیه السلام

  خلاصه از زندگینامه امام حسن عسگری علیه السلام نام : حسن شهرت : عسگری ، زکی ، هادی ، سراج ، رفیق لقب : الخاص کنیه : ابو محمد معروف به « ابن رضا» علیه السلام نام پدر :امام علی النقی علیه السلام نام مادر: سوسن یا حدیثه یا سلیل تاریخ …

مكتب اهل البيت (ع)
آیا ما شیعه هستیم یا محبّ اهلبیت ؟!

آیا ما شیعه هستیم یا محبّ اهلبیت ؟! در تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام حدیثی وارد شده است که آن را ابویعقوب یوسف بن یزیاد و علی بن سیار روایت کرده اند، این دو بزرگوار می گویند: شبی در خدمت امام عسکری(ع) بودیم- در آن زمان حاکم آن سامان …