اهانت آیت الله شیخ «عزیزالله خوشوقت» به حضرت رقیّه (س) در شبکه یک + جواب

اهانت آیت الله شیخ «عزیزالله خوشوقت» به حضرت رقیّه (س) در شبکه یک + جواب 

26614_OQ1P6CHQ_pic

 

roqayyeh-smal

آیت الله شیخ «عزیزالله خوشوقت» از علمای سرشناس تهران در اظهاراتی که اخیرا در شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد، برخی مطالب عجیب در مورد حضرت رقیه سلام الله علیها را بیان کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از پامنبری‌های خود که پرسید “آیا حضرت رقیه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام است یا خیر؟” پاسخ داد: “ایشون (حضرت رقیه) دختر یکی از شهدای کربلا است. در تاریخ که در مورد بچه های امام حسین می نویسند، دختری به نام رقیه وجود ندارد”!

پرسش کننده در ادامه می پرسد: “اصلا ایشان (حضرت رقیه) وجود داشته؟” خوشوقت پاسخ می دهد: “بله، در تاریخ وجود داشته در شام هم بوده اما اصلا دختر امام حسین علیه السلام نبوده است”.

این پرسش کننده همچنین در مورد چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه سلام الله علیها، سوال می کند، و خوشوقت پاسخ می دهد: “باید بگوئیم در مقاتل چنین بیان شده است. ما که آنجا نبودیم ببینیم چگونه به شهادت رسید؟”.

آیت الله خوشوقت در ادامه در مورد نحوه عزاداری می گوید: وقتی عزاداری دست عموم بیفتد، اختراعاتی هم پیش می آید و سلیقه های مختلفی مانند زنجیرزنی، قفل زنی، قمه زنی و غیره به وجود می آید. گریه از همه راحت تر، ارزان تر و بی اشکال تر است”.

 

جواب به اظهارات عجیب آیت الله شیخ «عزیزالله خوشوقت»

جواب حضرت آیت الله یثربی

 

آیت الله یثربی خیلی زیبا میگویند :
برنامه های صدا و سیما بیشتر شبیه طنز است!
اگر قبول ندارید و انکار میکنید پس چرا بعد از اون روضه رقیه (س) رو پخش میکنید؟

لینک ویدئو حضرت آیت الله تبریزی و اثبات وجود رقیه 

http://youtu.be/AuC2cEGeW74

شرح نظر مراجع عظام تقلید در این باره به شرح ذیل است:

نظر حضرت آیت‌الله شیخ «حسین‌ مظاهری»
همین جا که به عنوان مرقد حضرت رقیه علیها ‌السّلام مشهور است، مرقد اوست و تشکیک کردن یک ظلم است آن هم ظلم به بچه مظلوم امام حسین علیه ‌السّلام و همین شهرت راجع به مرقد مطهر حضرت زینب سلام‌ الله‌ علیها نیز هست و تشکیک در آن ظلم به حضرت زینب سلام‌ الله ‌علیها است و ظلم به حضرت زینب گناهش خیلی بزرگ است و ما در این گونه موارد نظیر سیادت اشخاص و قبور بزرگان چیزی جز شهرت نداریم و این شهرت در نظر همه فقها حجت بوده و هست.

نظر حضرت آیت‌الله سید «صادق روحانی»
اولا راجع به حضرت رقیه سلام الله علیها اخیرا کتابی نوشته شده است و خیلی خوب اثبات نموده به این که حضرت رقیه 3 ساله در خرابه شام از دنیا رفته و قبرش هم در آنجاست و معجزات زیادی هم نقل شده است و ثانیا قاعده ای در فقه است بنام تسامح در ادله سنن، مقتضی آن قاعده این است که آنچه راجع به این دختر 3 ساله گفته اند شما هم نقل کنید و به زیارت او بروید همه اش بر طبق موازین شرع است، من خودم چند سال قبل برای معالجه به لندن رفتم در برگشت، لبنان از هواپیما پیاده شدم و چند روز در آنجا ماندم که بروم سوریه برای زیارت آن خانم و الان هم از آن عمل خرسندم.

نظر حضرت آيت‌الله سید «محمدعلی‌ علوي گرگاني»

وجود حضرت رقيه سلام الله عليها از مسلّمات تاريخي است و اگر شبهه اي هم هست در اصل وجود ايشان نيست و بعضي از شبهات در نام مبارک او وجود دارد ولي اين مسئله که دختري از امام حسين عليه السلام در شام مدفون است، هيچ گونه شک و شبهه اي در آن وجود ندارد و توصيه ما به کساني که اين شبهات را نسبت به معتقدات ديني مردم وارد مي کنند آن است که بدانند هيچ گونه نفعي نخواهند برد و فقط آخرت خود را خراب کرده اند و خود را مورد غضب امام حسين عليه السلام قرار داده اند و لذا خوب است که با اين گونه مسائل خود را درگير ننمايند.

نظر حضرت آیت الله سید «صادق شیرازی»
حضرت رقیه علیها السلام دختر آقا امام حسین علیه السلام بوده واقعاً و کتاب های متعددی مانند “ینابیع المودة” در صفحه ی 346 و “احقاق الحق” جلد 11 صفحه 633 بودن حضرت رقیه فرزند امام حسین علیه السلام را در کربلا نقل کرده اند و قصه آن علاوه بر سندهای تاریخی و کتب مقاتل، سند واقعی و خارجی نیز در دمشق شام دارد، آن بارگاه با عظمت در پایتخت سابق امویان مانند آفتاب فروزان می درخشد، در حالی که قبر معاویه زباله دانی بیش نیست و از قبر یزید هم اثری نیست و طبق نقل کتاب “الذریعة” جلد 22 صفحه 390 حدود 100 سال از این واقعه نگذشته که دختر کلیددار حرم حضرت رقیه علیها السلام حضرت را در خواب می بیند و او را از آمدن آب نزد قبر خود مطلع می سازد، خواب سه شب پشت سرهم تکرار می شود، کلیددار ـ با خبر دادن به دولت وقت و ضمن تشریفات رسمی ـ کارگر می آورد و قبر را خراب می کنند، و وقتی به قبر می رسند آثار آب پدیدار می شود آنگاه می بیند این دختر سه ساله تر و تازه گویی خوابیده است، کلیددار که سید هم بوده جسد مبارک حضرت رقیه را بر روی دست می گیرد تا سه شبانه روز، و فقط برای کارهای ضروری و نماز او را به دیگری می سپارد، تا قبر آماده می شود، و حضرت را به جای خود بر می گرداند، و معجزات بسیار دیگر که در تاریخ به ثبت رسیده‌ است.

نظر حضرت آیت‌ الله‌ شیخ «خلیل مبشّر کاشانی»

قال الله تبارک و تعالی: «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون» .. هیچ گونه شک و شبهه ای درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین علیهما السلام وجود ندارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که آن مظلومه بر اثر تحمل رنج ها و مصائبی که در مسیر شام و آن چه در خرابه شام اتفاق افتاد، در صغر سن از دنیا رفته و در دمشق مدفون شد، تنها مطلب مورد بحث این است که نام مبارک او رقیه بوده یا زینب یا اسم دیگری داشته، سپس به اسم رقیه مشهور شده؟ و اما اشتهار اسم او به نام رقیه به این جهت است که در مدفن این وجود مقدس و نورانی، در دمشق، نام رقیه بنت امیرالمومنین علیهما السلام نوشته شده که بدیهی است انتساب به “جد اعلی”، متداول و معمول بوده است پس تشکیک در اصل وجود مقدس آن حضرت جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش، بلکه ظلم به اهل بیت علیهم السلام است و شبهه پراکنان بدانند که نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد، بلکه پیوسته بر تزاید و تجلیات بیشتر است.

نظر حضرت آیت‌ الله‌ شیخ «میرزا جواد تبریزی»
مزار کنونى حضرت رقيه بنت الحسين عليهماالسلام در شام، از اول مشهور بوده، گويا حضرت امام حسين عليه السلام نشانى را از خود در شام به يادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پيدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت عليهم السلام و حوادث آن بپردازند، اين دختر خردسال گواه بزرگى است بر اينکه در ضمن اسيران حتى دختران خردسال نيز بوده اند، ما ملتزم به اين هستيم که بر دفن حضرت رقيه عليهاالسلام در اين مکان شهرت قائم است، حضرت عليهاالسلام در اين مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زيارتش شتافتيم، و بايد احترام او را پاس داشت.

دفن اين طفل خردسال (حضرت رقيه عليهاالسلام) در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ايشان دارد، آن ستمى که تمام پيامبران از آدم تا خاتم بر آن گريستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسين عليه السلام را بر آدم خواند، از اين رو احترام اين مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهيد، و به سخنان باطلى که مى گويند: رقيه عليهاالسلام طفلى خردسال بيش نبود، گوش فرا ندهيد، مگر على اصغر عليه السلام کودک خردسال نيست که در روز قيامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شيعه خواهد شد ان شاء الله تعالى.

بنابراين بر همه واجب است احترام اين مکان (محل دفن حضرت رقيه عليهاالسلام) را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بيهوده اى که از گمراهى شياطين است، گوش فرا ندهند و اعتنايى نکنند. ما با زيارت دختر امام حسين عليه السلام (رقيه عليها السلام) به خداوند متعال تقرب مى جوييم، آن دخترى که خود مظلوم بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند.

پاسخ حضرت آیت‌الله ‌شیخ «ناصر مکارم شیرازی»

بسمه‌تعالی –
شکی نیست که دختر کوچکی از امام حسین‌(ع) در شام از دنیا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلی منسوب به همان دختر است، اما این که نام آن دختر رقیه بوده یا نام دیگری داشته در بین دانشمندان اسلامی اختلاف نظر وجود دارد هر چند معروف این است که نامش رقیه است.
همیشه موفق باشید.


پاسخ حضرت آیت‌الله شیخ «حسین نوری همدانی»

بسمه‌تعالی
در کتاب‌هایی چون کامل بهائی و نفس‌المهموم و کتاب‌های معتبر دیگر دختر خردسالی که برخی نام او را رقیه نامیده‌اند و در شام به شهادت می‌رسد، برای امام حسین‌(ع) ذکر کرده‌اند و اگر کسی برای آن حضرت نذر کند، باید آن را ادا نماید و
مضجع موجود در
دمشق متعلق به آن حضرت است.

تاریخ نیز می‌گوید: حضرت سید‌الشهدا‌(ع) دختری به نام رقیه داشتند که در سن سه سالگی در خرابه شام به شهادت رسید(منتخب‌التواریخ ص299) مادر حضرت رقیه مطابق اکثر نقل ها «ام اسحاق» نام دارد که فضایل و مناقب بسیاری را برای آن بانو بر می‌شمارند. (ترجمه ارشاد ج2 ص197)

حضرت رقیه در ماه شعبان چشم به جهان گشود، سن مبارک آن حضرت هنگام شهادت سه سال بود. عبدالوهاب بن احمد شامفی مصری مشهور به شعرانی (م  973 ق) در کتاب المنن باب دهم نقل می‌کند، نزدیک مسجد جامع دمشق بقعه و مرقدی وجود دارد که به مرقد حضرت رقیه‌(س)، دختر امام حسین‌(ع) معروف است و بر روی سنگی واقع در درگاه آن مرقد نوشته شده است «این خانه، مکانی است که به ورود آل پیامبر‌(ص) و دختر امام حسین‌(ع) حضرت رقیه شرافت یافته است.

مورخ خبیر عمادالدین حسن‌بن علی ‌بن محمد طبری، هم عصر خواجه‌ نصیرالدین طوسی در کتاب کامل بهایی می‌نویسد دخترک سه چهار ساله‌ای که خاندان امام حسین‌(ع) در خرابه شام شب هنگام، خواب پدر را دید و بهانه پدر نمود به یزید گفت: سر پدر را برایش ببرند، سر مقدس را آورده و در کنار دختر قرار دادند، آن دختر از غم پدر فریادی برآورد و جان داد.

نام حضرت رقیه علاوه بر کتب مشهوری چون لهوف و… در قصیده سوزناک سیف بن عمیره، صحابی بزرگ امام صادق‌(ع) آمده و علمای بزرگی همچون شیخ طوسی، نجاشی، علامه حلی و… به آن تصریح کرد‌ه‌اند از (ستاره درخشان شام)

 

با خدا و آل او پیکار کرد

آنکه فرزند حسین انکار کرد


منکر دردانه خون خدا

باید از مادر بپرسد ماجرا

فکر نمی کنم اگر واقعا محب مهدی بودی این چنین بی پروا بر علمای ربانی بخاطر یک اظهار نظر تاریخی جسارت می کردی

أین تذهبون؟؟؟؟؟؟

مگر اصول دین است که بر منکر بی بی سه ساله لعنت می فرستید؟اشکالی دارد که به خاطر یک بحث تاریخی کسی قائل به این شود که ممکن است فلانی فرزند فلانی نباشد

اگر کسی از عاقبت خودش بترسد این چنین بر علمای ربانی نمی تازد به خاطر یک اظهار نظر تاریخی

1400سال مردم برای این دختر معصوم عزاداری کردند اشک ریختند ،به این خاندان دلبسته اند و عاشق این خاندان شدند،به عشق این خاندان به جبهه رفتند حالا یک دفعه یک نفر بگوید ایشون دختر امام حسین (ع) نیست؟!این توهین به شعور مردم نیست؟

بعد هم بیانیه بدهند که ما چنین نگفتیم و رسانه ملی سخنان مارا تحریف کرده است و فلان.خب بالاخره که چی ؟موضع شما چیه؟اگر اشتباهی صورت گرفته بگویید اشتباه کردیم.

عزیزان من عاشق سایت شمام ولی لعن های بی مورد شا کفاره داره حالا از عمر بگذریم چرا حواشی عکس بالا نوشتید لعنت بر منکران… اینم یه استدلال از منابع تاریخی هست و باید پیگیر شد نه که آیت الله خودمونو لعن کنیم. شدید تکفیری هااااا؟

 

 

۱٫ لعن حرام: لعنت مؤمن و کسی که مستحق لعنت نیست حرام است. رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم ) فرمودند: “هرگاه لعنت از دهان لعنت گر خارج شود، نگاه می کند, اگر راهی به سوی آن چیزی که متوجه آن شده است یافت به طرفش می رود وگرنه به طرف کسی که از دهانش خارج شده است برمی گردد.”(۳)

من فایل کامل صوتی ایشونو گوش کردم حداقل سه بار

این طور که گفتید نیست.

این روحانی چون از علماء اخلاق و سرشناس وانقلابی است مورد هجمه ناجوانمردانه برخی قرار گرفته ….ایشان ه تازگی فرموده بودند سخنان من تحریف شده و من کسی که این اشتباه فاحش را انجام داده حلال نمیکنم ….لطفا تقوی الهی را همه داشته باشیم .التماس دعا از همه شیعیان ومحبین وخاندان  مکرم اهل البیت(علیهماسلام)

سلام

آیت الله خوشوقت فرمودند سخنان من تحریف شده حلال نمیکنم کسی رو که اینطور برنامه رو میکس و مونتاژ کرده

لطفا این پست رو اصلاح کنید تا عزیزانی که کم تجربه ترند به ایشون بی احترامی نکنند

یا علی

ايشان كه رحمت خدا رفتند حال واي بر شما نادانان توهين كننده كه حتي فرصت عذر خواهي  پيدا نكرديد .

….بدبخترين كسي است كه آخرت خود را براي دنياي ديگري بفروشد

ان شیخ پیر کور به حقیقت رهی نبرد

گریه به سیدالشهدا را سبک شمرد

چوبی علی الحساب به دنیا براو زدند

در بین عده ای عمری سکته کرد مرد

چون منکر رقیه بنت الحسین شد

خوشوقت بود ولیکن چه بد بخت جان سپرد

بر منکر حضرت رقیه  علیه السلام وکسانی که میگویند دشمنان حضرت زهرا علیه السلام را لعنت نکنید لعنت بیشمار

ویل لکل همزه لمزه

جای تأسف و تعجبه که علمای بزرگ رو بدون علم و ادب و … زیر سوال می بریم و به کارمون هم افتخار می کنیم

والعاقبه للمتقین

سلام.ایشان فردی باخداوپرهیزکاربودندلطفابرای زیادشدن مخاطبانتان ازاین مطالب نگذارید کارشبکه های بیگانه رانکنیدکه به بزرگان مادروغ می بندندوباافکارمنفی ودارای کینه های ریشه دار این کارهارامی کنندومتاسفانه ببعضی ازمردم ساده دل این افکاررامی پذیرندخداکندمنظورخاصی نداشته باشید.

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان