اهدای مهرهای سنگی به مساجد، بدعتی انحرافی از مدیران دینی

اهدای مهرهای سنگی به مساجد، بدعتی انحرافی از مدیران دینی

روز بیست و دوم فروردین ماه، خبری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، به نقل از حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم حسینی، مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان قم، مبنی بر تهیه ۵۰ هزار مهر سنگی برای جایگزین کردن مهرهای فرسوده در مساجد قم در خبرگزاری های مختلف منتشر شد.

 

در این خبر، حجت الاسلام حسینی، هدف از این اقدام را احیای تربت های فراموش شده و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار به ویژه بیماری های پوستی که از طریق مهرهای گلی و تربتی منتقل می شود، ذکر کرده است!

 

این اقدام نسنجیده اداره کل تبلیغات اسلامی قم با در نظر گرفتن صحت خبر و با توجه به این مساله که یک روحانی مسئول در یک اداره دینی اقدام به این کار کرده است، جای بسی تعجب و تاسف دارد.

 

در حالی که روایات بسیار متعددی از بزرگان دین، پیرامون اهمیت و جایگاه تربت امام حسین(ع) از شفای بیماری های لاعلاج گرفته تا ثواب بی مقدار نماز خو اندن با آن با اسناد بسیار معتبر علمی ذکر شده است، این اقدام با چه هدف خیری انجام می شود؟

 

هیچ کدام از اهداف ذکر شده این مسئول برای اجرای این هدف نه علمی است و نه اسلامی بلکه به نوعی می توان آن را حرکتی بر ضد فرهنگ تشیع و اسلام ناب ذکر کرد.

 

نکته اول آنکه تا به حال چند بیماری پوستی به واسطه نمازخواندن با مهر تربت به مراکز علمی و بهداشتی کشور و حتی جهان گزارش شده است که این مسوول به راحتی آن را مغایر با اصول بهداشتی می داند؟

 

نکته دوم آنکه اگر بیماری پوستی از طریق مهر تربت امام حسین(ع) که ائمه هدی(ع) آن را شفای هر درد بی درمان ذکر کرده اند، منتقل شود، از طریق سنگ نیز سرایت می کند زیرا به مروز زمان این سنگ ها دارای منافذ ریزی خواهند شد که جایگاه ویروس ها و باکتری های و میکروب ها می شود.

 

نکته سوم در این خصوص را می توان در عاقبت این کار ذکر کرد؛ اگر این اقدام نسنجیده در استان قم انجام شود و ۵۰ هزار مهر سنگی به مساجد قم اعم از شهری و حتی سر راهی اهدا شود می توان به هر مسجد نزدیک به ۱۵۰ مهر اهداکرد که با توجه به رایگان بودن و شاید شکیل بودن، جای مهرهای تربت امام حسین(ع) را به مرور بگیرد.

 

مساله بعدی آن که اگر این بدعت از قم آغاز شود و به مرور در سطح کشور فراگیر شود، چه کسی مسئول آن خواهد شد؟ آیا مدیران تبلیغات اسلامی آن روز با صرف میلیاردها تومان اعتبار فرهنگی می توانند جلوی یک عادت بد را بگیرند؟

 

سجده بر مهر به ویژه مهر تربت، از اعتقادات پیروان مکتب امام حسین(ع) و امام صادق(ع) است و اگر این سجده بر سنگ به یک عادت تبدیل شود، آن موقع شاید در سال های آینده مساجد را سنگ فرش کرده و به جای مهر از سنگ های زیر پا برای سجده استفاده کرد که تازه آن روز به جایگاه نماز برادران اهل تسنن و دوستان وهابی خواهیم رسید.

 

بهتر است مدیران دینی در کشور بیشتر به کارهای جاری و عقب ماندگی ها فرهنگی و ساماندهی به فعالیت هایی که سال ها است دچار بی سامانی است بپردازند و از روی بی کاری و بی حوصلگی این گونه طرح هایی که تنها به تسریع در دست یابی به اهداف وهابیت جهانی کمک می کند را مطرح و اجرا نکنند.

 

البته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر این مساله که این طرح تنها در مساجد سرراهی انجام می شود و قرارنیست تربت امام حسین(ع) از مساجد جمع آوری بشود، این مساله را تا حدودی کم رنگ جلوه داد، در حالی که اگر یک مدیر سطح اول در این اداره خبر از اهدای ۵۰ هزار مهر سنگی می زند نمی تواند تنها مساجد سرراهی را شامل شود. دوم اینکه به طور کلی این بدعت، بدعت ناثوابی است که قطعا دشمنان اهل بیت(ع) را سرخوش خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری ۵۹۸
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان