تفاوت شخصیت حضرت عیسی و مریم مقدس در مسیحیت و اسلام

تفاوت شخصیت حضرت عیسی و مریم مقدس در مسیحیت و اسلام

حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد ابراز داشت: علت غائی بعثت تمام انبیاء، کمال عقلی بشر است، بعثت انبیاء برای کمال بشر و انسان است و انسانیت انسان نیز به عقل او است.

وی ادامه داد: بالاترین خیانت به بشریت ازاله عقل انسان است چون صدمه جسمانی جنبه نباتی و حیوانی انسان را از بین می برد اما لطمه عقلانی لبّ انسانیت را فاسد می کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: بر همین اساس است که جمیع شرایع متفقا بر منع از شراب و استعمال مسکرات تاکید کرده اند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی افزود: آنقدری که ما تفحص کرده ایم در حدود ۱۴ مورد در کتاب مقدس هم در عهد قدیم و هم در عهد جدید راجع به مسکر و شراب آیه وارد شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مقدس ترین شخصیت در مسیحیت، حضرت عیسی بن مریم است از نسبت های ناروایی که به این پیامبر الهی و سایر پیامبران در کتب انجیل و تورات فعلی داده شده است به شدت انتقاد کرد و گفت: بالاتر از حضرت عیسی بن مریم در مسیحیت کسی نیست و امروز ثابت می شود که به اعتقاد پاپ و جمیع مسیحیان عالم عیسی بن مریم، مردی است که در عمرش شراب خوار و میگسار بوده است.

وی افزود: این امر ساده نیست اگر چنین باشد برای مسیحیت در جهان چه خواهد ماند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه تاکید کرد: خوب به اینها دقت کنید و بعد عظمت دین مبین اسلام را بفهمید و درک کنید.

این مرجع تقلید اضافه کرد: پاپ باید جواب بدهد به عیسی ای معتقد است که عمر خود را صرف شراب خواری کرده است و معجزه اش هم شراب ساختن و مست کردن امتش بوده است آیا با عقل بشر چنین آدمی شایسته پیغمبری است و لایق قدیسیت است؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: عیسی ای که آنها معرفی می کنند نزد جمیع مسیحیان و در تمام کلیساها و در رم در مغز پاپ اعظم این است، حالا روشن می شود یاسین والقرآن الحکیم انک لمن المرسلین علی صراط المستقیم یعنی چه.

وی افزود: عیسی ای که در عهد جدید و انجیل و پاپ و نصاری معرفی کردند این است اما باید توجه کرد و دید که عیسی در نزد مسلمانان و قرآن چه جایگاهی دارد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: معجزه این است. چه بود و چه کرد و مصیبت این است که ما هم نفهمیدیم، عمر ما گذشت و هنوز نرسیده ایم که اگر او نبود چه بود و با آمدنش چه شد، آن عیسی را به حسب انجیل خودمسیحیت دیدیم اما قرآن در این باره چه می گوید.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه «وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمین‏» تصریح کرد: همان مریمی که به عقیده پاپ به پسرش می گوید آب را شراب کن که مجلس عروسی بی شراب و مستی نباشد همان مریم در قرآن این است «یا مَرْیَمُ اقْنُتی‏ لِرَبِّکِ وَ اسْجُدی وَ ارْکَعی‏ مَعَ الرَّاکِعین» قرآن در هر کلمه ای نسبت به حضرت عیسی شق القمر کرده است؛ ای پاپ عیسی این است.

وی در ادامه افزود: حکمت و صراط مستقیم و آن منت بر عیسی بن مریم این است، بشر باید بفهمد یعنی چه و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین، عیسی بن مریم هم مشمول رحمت تو است یا رسول الله ولو ما تو را نشناخته ایم نفهمیدیم چه بودی، ندانستیم چه کردی، نرسیدیم به این که دنیا در چه ضلالی است، خدایا بر ما ببخش و ما را از شفاعت او بی نصیب نکن.

منبع : رسا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان