حضرت عیسى و یارى امام زمان (علیه السلام)

حضرت عیسى و یارى امام زمان (علیه السلام)

امام زمان

حضرت روح اللّه، عیسى بن مریم (علیهما السلام) براى یارى حضرت مهدى (علیه السلام) از آسمان فرود مى آید و پشت سر آن حضرت نماز مى خواند.

حسن بن سلیمان حلّى در كتاب (مختصر) آورده است كه خداى تعالى در شب معراج به رسول خود فرمود: (من این لطف را به تو نموده ام كه بیرون مى آورم از صلب على، یازده فرزند را كه همه از ذریّه تو و فاطمه باشند، كه حضرت عیسى در پشت سر آخرین آنها یعنى حضرت مهدى نماز مى گذارد و او زمین را پر از عدل مى كند و به واسطه او، گمراه را هدایت مى كنم، كور را عافیت و سلامتى، و مریض را شفا مى دهم).

در كتاب (كمال الدّین) از رسول خدا (صلى الله علیه و آله وسلم) روایت است كه فرمود: (قسم به آن كه مرا به پیامبرى فرستاد كه اگر نماند از دنیا مگر یك روز، خدا طولانى مى كند آن روز را تا اینكه فرزندم مهدى قیام كند و حضرت عیسى فرود مى آید وپشت سر او نماز مى خواند).

شیخ طبرسى در كتاب (اعلام الورى) از امام حسن مجتبى (علیه السلام) روایت كرده است كه فرمود: (نیست از ما احدى مگر آنكه در گردن او بیعت طغیان كننده زمان او باشد الاّ قائمى كه پشت سر او حضرت عیسى نماز مى خواند).

شیخ طوسى در كتاب (غیبت) از آن حضرت روایت كرده است كه به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: (اى فرزند من! به ما اهل بیت، هفت چیز داده شد كه به احدى پیش از ما داده نشد:

1 – پیغمبر ما بهترین پیغمبران است و آن پدر تو است.

2 – وصى ما بهترین اوصیاء است و آن شوهر تو است.

3 – شهید ما بهترین شهداست و آن حمزه، عموى پدر توست.

4 – كسى كه دو بال سبز دارد و در بهشت پرواز مى كند، از ما است.

(ظاهراً اشاره به جعفر بن ابى طالب (علیهما السلام) است).

5 و6 – دو سبط این امّت یعنى حسن و حسین از ما هستند.

7 – قسم به خداوندى كه خدایى جز او نیست، مهدى این امّت از ما است، همان كسى كه حضرت عیسى پشت سر او نماز مى خواند).

در كتاب (كمال الدّین) از امام باقر (علیه السلام) روایت است كه سیرت اوصیاء پیامبر (صلى الله علیه و آله) را مى فرمود و چون به آخرین آنها رسید فرمود: (دوازدهم كسى است كه عیسى بن مریم در پشت سر او نماز مى خواند)

آنگاه دست مباركش را بر كتف امام حسین (علیه السلام) گذاشت وسه مرتبه فرمود: (از این است). یعنى از نسل امام حسین (علیه السلام) است.

حضرت عیسی مسیح(ع)

در (كافى) روایت شده است كه: روزى رسول اكرم (صلى الله علیه و آله) مسرور و شادمان از خانه بیرون رفت. پس سبب آن را جویا شدند.

حضرت فرمود: (هیچ روز وشبى نیست مگر اینكه تحفه اى از جانب خدا براى من مى رسد. آگاه باشید كه خداوند امروز به من تحفه اى داده كه هرگز به گذشتگان نداده است.

جبرئیل نزد من آمد و طرف پروردگارم سلام رساند و گفت: اى محمّد! حضرت قائم از شماست و هرگاه خداى او را آشكار كند، حضرت عیسى پشت سر او نماز مى خواند).

در كتاب (كمال الدّین) از امام باقر (علیه السلام) روایت است كه سیرت اوصیاء پیامبر (صلى الله علیه و آله) را مى فرمود و چون به آخرین آنها رسید فرمود: (دوازدهم كسى است كه عیسى بن مریم در پشت سر او نماز مى خواند).

گنجى شافعى از حضرت رسول اكرم (صلى الله علیه و آله) روایت كرده است كه در احوال حضرت مهدى (علیه السلام) فرمود: (آن حضرت با اصحاب خود مشغول نماز صبح است كه حضرت عیسى (علیه السلام) فرود مى آید. پس حضرت بگونه اى بر مى گردد تا حضرت عیسى، پیشوا شود، پس حضرت عیسى، دو دست خود را بر كتف حضرت مهدى مى گذارد و مى گوید: شما مقدّم شوید).

همچنین روایت است كه فرمود: (شما چگونه هستید در وقتى كه پسر مریم فرود آید و امام شما از خودتان باشد؟)

در كتاب (عقد الدّرر) از آن حضرت روایت است كه فرمود: پس حضرت مهدى آگاه مى شود كه حضرت عیسى نازل شده است و گویا از مویش آب مى چكد. مهدى به او مى گوید: مقدّم شو و براى مردم نماز بخوان.

امّا عیسى مى گوید: این نماز مخصوص شما برپا شده است؛ پس حضرت عیسى در پشت فرزند من (حضرت مهدى (علیه السلام) نماز مى خواند و وقتى نماز تمام شد حضرت عیسى با او بیعت مى كند.

همچنین (سدى) از آن حضرت روایت كرده است كه فرمود: (حضرت مهدى و عیسى در هنگام نماز جمع مى شوند، پس حضرت به عیسى مى فرماید: پیش رو. امّا عیسى مى گوید: تو به نماز خواندن سزاوارتر هستى.

پس حضرت عیسى نماز را به حضرت مهدى اقتدا مى كند).

 


منبع: محّدث نورى – شگفتى ها وعجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان (عج)

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …