خرده گیری و اعتراض محمد محسن حسینی تهرانی به محکومیت تخریب حرم امامین عسکریین (ع) و کوچک شمردن این هتک حرمت + فایل صوتی

خرده گیری و اعتراض محمد محسن حسینی تهرانی به محکومیت تخریب حرم امامین عسکریین علیهما السلام و کوچک شمردن این هتک حرمت + فایل صوتی

 

سید محمد محسن حسینی تهرانی۱ یکی از سردمداران عرفان مصطلح در جلسه ای در اهواز طی سخنانی سخیف و با ادبیاتی بسیار نامناسب با اشکال به محکومیت تخریب حرم امامین عسکریین علیهما السلام از سوی مراجع ، آن را امری بسیار کوچک جلوه داد.

 

1125

 

متاسفانه وی به بهانه توجه به هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام و نگاه عمیق به این قبیل مسائل ، هتک حرمت ساحت ائمه معصومین علیهم السلام و تخریب بارگاه و حرم امامین عسکریین علیهما السلام را امری کوچک جلوه داده و به محکومیت آن خرده میگیرد و محکوم کنندگان را (که تقریبا شامل تمام مراجع معظم میشود!) افرادی ظاهر بین و فاقد درک بالا عنوان میکند!

 

وی همچنین در سخنانی سفسطه آمیز کشته شدن انسان ها در نقاط مختلف را امری وقیح تر جلوه داده و خواستار محکومیت این امور به جای محکومیت هتک حرمت حرم امامین عسکریین علیهماالسلام می شود!

 

متن قسمتی از سخنان وی :

« برای از بین بردن یه گنبد عسکریین [علیهما السلام] در سامرا چه غوغایی به پا کردند اما برای از بین رفتن و کشتن مردم صدا از یک نفر در نیامد در این مدت!

 

گنبد رو خراب کردن ، مگه گنبد چی بود؟ مگه غیر از چند تا خشت چیز دیگه ای بود؟! خراب کردن الان بهتر از اول دارن میسازن … بتن و تیر آهن و فلان و … بمب هم بزنن نمیترکه! خب این که بهتر از اولش ساختن. چی شد قضیه؟ یه چند تا خشت از اون بالا ریخت پایین!! … چه حسابی؟… البته بنده نمیگم کار خوبی کردن! اهانت کردن ، توهین کردن ، خدا لعنتشون کنه اون کسانی که این عمل رو انجام دادن … اینا به جای خود ولی ببینید چقدر این مساله  در نظام شریعت و در نظام اسلام و با مبانی اسلام این مساله جانگدازه و این رو مقایسه کنید با مسائل دیگری که جلوی چشم افراد اتفاق افتاده و همه مهر سکوت بر لب زدن در این سالها!

 

چند تا آجر از اون بالا افتاد … هیچی … نه یکی مرد … نه یکی اصلا زخمی هم نشد … خب دوباره ساختن! … نه از مقام ائمه کم شد نه از درجشون کم شد …… اما نگاه کنید به اینی که فهم افراد در مقابل این قضیه چقدره؟ نسبت به مسائلی که هزار بار مهمتر از [خراب کردن گنبد حرم است] …. کشتن یک نفر مهمتره یا خراب کردن یه گنبد! کدام مهمتره؟! کدام مهمتره؟!

 

اینو میگن چی؟  اینو میگن گیر کردن در ظاهر! گیر کردن در شعار! گیر کردن در جلوه های ظاهری! گیر کردن در هواها و تخیلات!  هاااای گنبدو خراب کردن! گنبد نمیدونم ائمه رو خراب کردن! چی بوده آقا خشت بود از اون بالا تِپّی افتاد پایین! خب! این چیه حالا؟ اینها چیزهایی است که باید مردم بفهمند و متوجه بشوند و فهمشون را بالا بیارن و ادراکشون رو بایستی که رشد بدهند که از اون عالم تخیلات و عالم توهمات و از اینها بیان بیرون…

 

تمام مکتب عرفان برای این قضیه است!!  یعنی عرفان میاد با حرکتی که در نفس ایجاد میکنه با دستوراتی را که بایست انسان انجام بده به واسطه اونها کم کم – کم کم فهمش میبینه داره عوض میشه … قضاوتش نسبت به این قضیه قبلا یه جور دیگه بود حالا یه جور دیگه داره میشه …  »

 

 

برای دانلود فایل صوتی سخنان جناب حسینی تهرانی بر روی لینک زیر کلیک کنید :

دانلود با لینک مستقیم  |   [حجم = ۱٫۲ مگابایت]

 

برای دانلود فایل صوتی کل سخنان جناب حسینی تهرانی در جلسه ی مورد نظر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

دانلود با لینک مستقیم  |   [حجم = ۶٫۸ مگابایت]

 

 

با توجه به مطالب مذکور برخی از پیامهای مراجع عظام درباره جسارت و هتک حرمت به ساحت مقدس امامین عسکریین علیهما السلام را ذکر میکنیم :

  

  1. حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، با صدور پیامی با تسلیت هتک حرمت حرمین عسکریین (علیهما السلام) ، طراح اصلی این حادثه غمبار را سرویس های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست ها دانستند و بر ضرورت هوشیاری همه اقوام و گروه های اسلامی تأکید کردند. در پیام ایشان آمده است : دست تبهکار فتنه انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه انفجار در حرم سامرا و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسکریین سلام الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله عشق و ارادت می ورزند، غمگین و جریحه دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملت های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه ای است . عاملان کوردل و سیه روی این جنایت بزرگ ، چه بازماندگان کافرکیش رژیم بعث صدامی باشند و چه متحجران فریب خورده وهابی و سلفی ، تردید نمی توان کرد که سرویس های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست ها طراحان اصلی این نقشه پلیدند. اشغالگران برای سست کردن پایه های دولت مردمی عراق و توجیه حضور نامشروع خود در آن کشور، میدان را برای تروریست ها و وحشت آفرین ها باز گذارده و میان برادران مسلمان آتش افروزی می کنند. حرم مطهر عسکریین قرن ها در شهر سامرا و در میان مردم اهل تسنن محترم بود و هرگز کسی در هیچ دوره به ساحت مقدس آن اهانت روا نداشته بود. اکنون در دوران سلطه اشغالگران این دومین بار است که چنین بی شرمانه و جنایتکارانه به آن جایگاه رفیع و قدسی تعرض می شود. اشغالگران عراق نمی توانند از مسئولیت این جنایت بزرگ شانه خالی کنند. برادران شیعه و سنی عراق به هوش باشند که در دام توطئه دشمن نیفتند. مسلمانان در همه جای جهان بیش از گذشته باید مراقب سیاست تفرقه افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند. امروز دشمنان در عراق ، در فلسطین ، در لبنان و در هر نقطه از جهان اسلام که بتوانند آتش افروزی می کنند و با بهانه های گوناگون مذهبی و قومی و حزبی و غیره مسلمانان را به صف آرایی در برابر یکدیگر و برادرکشی تحریک می نمایند. مسلمانان نباید به آنها در این هدف ننگین و خطرناک کمک کنند. علمای محترم اهل تسنن فاجعه سامرا را محکوم کنند و صریحاً بیزاری خود را از مرتکبان آن ابراز نمایند و علمای محترم شیعه ، پیروان اهل بیت علیهم السلام را به خویشتن داری دعوت کنند و همه علما و بزرگان روحانی جهان اسلام پیروان خود را به همدلی با برادران خود و رعایت احساسات مذهبی هر فرقه سفارش نمایند. اینجانب این مصیبت بزرگ و سایر مصائب مسلمین را به حضرت بقیه الله ارواحناه فداه تسلیت عرض می کنم . خداوند شر مستکبران ظالم و کافر را از سر ملت های مسلمان برطرف نماید.
  2. حضرت آیت الله سیستانی ضمن محکومیت اقدام گستاخانه تروریست های تکفیری ، مردم عراق را به آرامش و خویشتن داری دعوت کرد. در بیانیه این مرجع تقلید، از مردم عراق خواسته شده است تا آرامش خود را حفظ کنند و به درگیری و فتنه کشیده نشوند.
  3. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه دلخراش از علمای گروه های مخالف و دولت های اسلامی که در برابر این گونه اقدامات سکوت کرده اند، انتقاد کرد. در بیانیه این مرجع تقلید آمده است : دست کثیف تحجر و استعمار بار دیگر مصیبت بزرگی را رقم زد و مسلمانان و شیعیان را عزادار ساخت . اهانت و تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام که برای دومین بار در فاصله کوتاهی صورت گرفت ، حاکی از عمق دشمنی مخالفین اسلام است . تردیدی نیست که این عمل با طراحی آمریکا و سایر اشغالگران و با تحریک صهیونیزم بوده است . برای همه آگاهان روشن است که وهابیت ، که به اتفاق همه گروه های مسلمین ، از اسلام خارجند و مولود کفر و یهود می باشد، هیچ فلسفه وجودی به جز مخالفت با اسلام و قرآن و ایجاد تفرقه میان مسلمین ندارد. این گروه نه تنها به دنبال هدم مظاهر مقدس شیعه ، بلکه درصدد از بین بردن همه آثار و مقدسات اسلامی ، از جمله مرقد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است و روزی قرآن و کعبه مقدسه را نشانه خواهند رفت . مع الاسف در حادثه قبل ، دنیای اسلام واکنش اساسی نشان نداد و اگر دولت های اسلامی و علمای گروه های مختلف از خود عکس العمل جدی نشان می دادند، امروز این مشرکان خبیث با مظاهر توحید چنین برخورد نمی کردند. باید همه مسلمانان و شیعیان ضمن حفظ وحدت و آرامش چاره ای اساسی برای حذف این مولود نامشروع ، یعنی وهابیت بنمایند. همه می دانند ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین الگوی کامل توحید در میان انسان ها و بشریتند و احترام به قبور آنان ریسمانی است محکم برای تقرب به حق تبارک و تعالی و از مصادیق روشن و من یعظم شعائر الله است .
  4. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: باید این روز را روز حزن اهل بیت(علیهم السلام) دانست /ذمتن پیام این مرجع تقلید که به مناسبت روز هشتم شوال المکرّم، روز بقیع و در جواب به نامه‌ی جمعی از مؤمنین در مشهد مقدس منتشر شده، به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم، قال الله تعالی: «فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه …» در تفسیر این آیه‌ی شریفه، در کتب معروف تفسیر، مثل الدر المنثور سیوطی روایت است که از حضرت رسول صلی الله علیه‌وآله سؤال شد که بیوت جلیله مذکوره در این آیه، بیوت چه کسانی است؟ فرمودند: بیوت الانبیاء.

    ابوبکر با اشاره به خانه حضرت علی و فاطمه علیهما السلام پرسید: این خانه از آن خانه‌ها است؟

     پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: نعم، من افضلها.

    واقعه‌ی تخریب مشاهد مشرفه و آثار اسلامی حرمین شریفین، واقعه‌ای است که خسارت و زیان آن بر اسلام و تاریخ شریف این دین حنیف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بیشتر و جبران‌ناپذیرتر است.

    هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ و در این سیاست، از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود، آثار و ابنیه و مقامات و مشاهدی که تا دنیا برقرار است باید محفوظ بماند و در پاسداری از حریم و حرمت آنها، کمال اهتمام مبذول شود، متأسفانه این مشاهد مقدسه را منهدم کردند.

    هیچ کدام از ادیان، افتخار این پشتوانه‌ها را نداشت؛ این آثار و بناهای مقدس حصار محکم و استواری بود که در حقیقت حافظ سوابق ا‌مجاد و جریان عصر اول اسلام بود. شخصیت پیغمبر اکرم‌صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت و هویت این دعوت و روزهای بزرگ آن تاریخ، همه از این مشاهد، ظاهر بود.

    هیچ تاریخ مکتوبی نمی‌تواند جایگزین این آثار باشد. هر ملت دیگری اگر در حدّ یکی از این آثار و کمتر و کمتر هم داشت، حفاظت آن را سرلوحه سیاست خود قرار می‌داد. تخریب این مشاهد و به فراموشی‌سپردن حتی قبة الخضراء، یکی از مقاصد مهمّ سیاست‌های اسلام‌ستیزی دشمنان بود.

    چه نقشه‌ی پر خسارتی بود که به توطئه‌ی استعمار و به دست گروهی جاهل اجرا شد؛ انا لله و انا الیه راجعون. باید این واقعه‌ی دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصیبت اعلام کنند و آن را محکوم کنند. باید تا وقت نگذشته، این آثار نوسازی شود، مخصوصاً مشاهد و مقاماتی، مثل محلّ ولادت نبی اکرم در مکه مکرمه و مدفن جدّ بزرگوار و عموی عالی‌مقام و همسر فداکار آن حضرت و محله بنی هاشم بازسازی شود. 

    و در مدینه منوره، أحد، مشهد حضرت حمزه و سایر شهدا و بقیع مظلوم باید احیاء شود؛ مخصوصاً مقام و حرم ائمه طاهرین؛ حضرت امام حسن مجتبی و امام زین العابدین و امام محمد باقر و امام ‌جعفر‌صادق علیهم‌السلام؛ این مفاخر بی‌نظیر عالم اسلامیت و بشریت تجدید شود. خانه امام جعفر صادق علیه السلام که از همان خانه‌های آیه قرآن مجید است به حال اول باز گردد. خصوصاً شیعیان برای به یادماندن این اسناد تاریخ و این اهانتی را که در حرمین شریفین به اهل بیت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله شده و هنوز هم ادامه دارد، این روز را روز حزن اهل بیت علیهم‌السلام و روز مصیبت و حمله و هجوم به تاریخ اسلام دانسته و با اجتماعات با شکوه و اقامه مجالس عزاداری و عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء، این جنایتی را که علیه اسلام و قرآن و شخص پیغمبر اکرم و اهل بیت آن حضرت بوده، محکوم کنند و فراموش نکنند که این جنایت، فراموش‌شدنی نیست و این روز را، روز بقیع اعلام کنند. «یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره ولو کره الکافرون». والسلام علیکم و رحمة‌الله.» همچنین ایشان در سالروز این هتک حرمت پیامی بدین مضمون صادر کرده اند :

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سه سال از فاجعه‌ی عظیم و هولناک تخریب و هتک حرمت بارگاه ملکوتی و آسمانی آستان فرشته پاسبان امامین همامین امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام می‌گذرد.

    سه سال است که قلب مقدس قطب دایره‌ی امکان، حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف در مصیبت هدم حرم جدّ و پدر بزرگوارشان، داغدار است.

    سه سال است که ملائکه‌ی الهی وفرشتگان مقرب درگاه حق، برگرد حریمی می‌گردند که از کینه‌ی نابکاران ویران است.

    سه سال است است که شیعه در ماتم این مصیبت عظمی، اندوهناک و غمناک است.اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة ولیّنا و کثرة عدوّنا و شدّة الفتن بنا

    ضمن عرض تسلیت مجدد این مصیبت عظمی به ساحت مقدس ولی دوران و امام عالم امکان حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از همه شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام می‌خواهیم تا با اقامه‌ی عزا و برپایی مجالس، یاد آن بزرگواران را گرامی داشته و انزجار خود را از فتنه‌ی گروهی خوارج پیشه، دشمنان حقیقی دین، فرقه‌ی مستحدثه، تروریست و جنایت پیشه که به اسم اسلام و حمایت از کتاب و سنت علی الدوام مسلمانان را از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان خردسال به خاک و خون می‌کشند و حتی در حال نماز و عبادت و در مشاهد شریفه کسی را امان نمی‌دهند، اعلان نمایند.

    بحمد الله چندی قبل با اهتمام عدّه‌ای از دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام این آستان فرشته پاسبان که تعلق خاص به حضرت بقیةالله مولانا المهدی صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد برای زیارت زائران امامین عسکریین علیهما السلام آماده‌سازی شد که هم اکنون پذیرای دلباختگان فراوانی از سراسر جهان می‌باشد.

    اینجانب از ستاد محترم بازسازی می‌خواهم انشاء الله با سرعت عمل هر چه زودتر به کوری چشم اعداء اهل بیت علیهم السلام بنای این مشهد مطهر با شکوه‌تر و مجلّل‌تر پایان یابد و چشم دوستان اهل بیت علیهم السلام و خصوص شیعیان به آن روشن و لمعان انوار آن جهان را منور سازد.هرگونه ابراز خدمت و تلاش و سعی و زحمت در تجدید این آستان عرش نشان مورد تقدیر خاصّ حضرت بقیةالله ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و شخص شخیص آن یگانه دوران و امام عالم امکان است.اینجانب اگر کارگر ساده‌ای در این بازسازی بودم سر افتخار به اوج مهر و ماه می‌رساندم.

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

    ۲۳ محرم الحرام ۱۴۳۰ لطف الله صافی

  5. حضرت آیت الله نوری همدانی : بار دیگر دست‌های جنایتکارانه که دشمنان اسلام و فضیلت و انسانیت می‌باشند با تجاوز و هتک احترام به حرمین شریفین حضرت امام هادی و حضرت امام عسکری(علیهما السلام) قلوب مسلمین را جریحه دار کرد و ملت اسلامی را در خشم و اندوه فرو برد. آیت الله نوری همدانی ضمن محکوم نمودن این عمل غیرانسانی ، هشدار داد که دشمنان با این حرکات زشت خود هدفی جز از بین بردن اتحاد و یکپارچگی مردم عراق ندارند. وی افزود: مردم عراق باید با هوشیاری کامل ، وحدت و همدلی از دولت اسلامی خود پشتیبانی و تمام قوای خود را برای اخراج اشغالگران که قدرت های استکباری و صهیونیستی می باشند به کار گیرند.
  6. حضرت آیت الله جعفر سبحانی در واکنش به جنایت سامرا گفت : گاهی شورای امنیت به خاطر یک یا دو نفر تشکیل جلسه می دهند که مثلاً چرا فلانی زندانی شده است ، ولی در برابر فاجعه هتک حرمت حرم شریف عسکریین که قلوب میلیون ها مسلمان را جریحه دار کرده است ، سکوت کرده اند. آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳۰۰ سال است که شیعه و سنی با هم در عراق زندگی می کنند و قبور ائمه (علیهم السلام) مورد احترام همه عراقی ها بوده است و کسانی که هتک حرمت کرده اند نه مسلمانند و نه عراقی . ایشان با تأکید بر ضرورت اعلام اعتراض از سوی مسلمانان به ویژه شیعیان و درخواست دستگیری عوامل این جنایت ، گفت : شیعیان باید شکواییه ای تنظیم کنند و برای بررسی به سازمان کنفرانس اسلامی بدهند و بهتر است ببینند نظر مرجعیت شیعه در عراق چیست ، که این مسئله برای ما از همه چیز مهم تر است . همچنین ایشان به مناسبت سالروز فاجعه عظیم تخریب حرمین عسکریین (علیهما السلام) و هتک حرمت این امامان بزرگوار پیامی صادر کرد : «محرم یادآور حماسه بزرگ عاشورا است، حسین‌بن علی(ع) سالار شهیدان به همه مسلمانان جهان آموختند که “مرگ سرخ به از زندگی ننگین است”.

    در حالی که مسلمانان به ویژه درباره حادثه کربلا غمگین و اشکبارند، تخریب حرمین شریفین به وسیله معاندان و ناصبان بر غم آنان افزود و بار دیگر ثابت نمود که این گروه همان یزیدیان گذشته هستند که پیوسته می‌خواهند آثار نورانی اهل‌بیت(ع) را خاموش کنند ولی این آرزو را به گور می‌برند “یُریدُون لیطفئوا نورالله بأفواههم والله متمّ نوره و لو کره الکافرون”. 

    مسلمانان جهان بار دیگر حرم عسکریین(علیهماالسلام) و معبد بقیة‌الله(عج) را به بهترین وجه ساخته و بار دیگر مشعل ولایت در آن نقطه، نورافشان خواهد شد.

    ما این حادثه جانگداز را به ساحت مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم – ارواحنا له الفداء – تسلیت عرض نموده و امیدواریم که مسلمانان با تمسک به حبل‌الله المتین وحدت و انسجام خود را حفظ کنند و دست این شیاطین را از وطن اسلامی قطع نمایند. “و سیعلم الّذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون”» ان‌شاء‌الله.

  7. در بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیدصادق شیرازی آمده است : بار دیگر دشمنان اسلام با منفجر کردن گلدسته های بارگاه مطهر امام علی بن محمد هادی و امام حسن عسکری (علیهم السلام)، حرمت خدا و اولیای او را زیر پا نهادند. در این میان ، همگان باید مسئولیت و وظیفه خود را در قبال چنین فاجعه ای ادا نمایند.حکومت عراق وظیفه دارد شهر مقدس سامرا و راه های منتهی به آن را از لوث وجود تروریست ها پاک کند.مجلس نمایندگان نیز موظف است با صدور قانون ، حکومت عراق را وادار به شروع عملیات بازسازی فوری این مشاهد مشرفه نماید.همچنین اهل علم وروحانیون بزرگوار وظیفه دارند مردم را نسبت به تکالیف دینی شان در قبال اهل بیت علیهم السلام آگاه نمایند وبرای تسریع در عملیات بازسازی و نیز حراست از حرم مطهر بر مسئولان امر فشار آورند.
  8. حضرت آیت الله مظاهری ، رئیس حوزه علمیه اصفهان ، نیز با انتشار پیامی با عرض تسلیت این حادثه و با محکومیت این عملیات تروریستی ، مسئولیت آن را به عهده نیروهای اشغالگر، آمریکا و انگلیس دانست و تصریح کرد: تا زمانی که کشور عراق از لوث وجود اشغالگران پاک نگردد این مصائب تأسف بار ادامه خواهد داشت .
  9. آیت الله سیدمحمد سعید حکیم یکی از چهار مرجع عالی قدر شهر نجف اشرف با صدور بیانیه ای در خصوص هتک حرمت به مرقد مطهر امامان عسکری (علیهما السلام) مسئولیت این حادثه را متوجه افرادی دانست که وظیفه تأمین امنیت در عراق را به عهده دارند. آیت الله حکیم مسئولیت حوادث به وجود آمده و اختلالات بزرگ امنیتی را متوجه تأمین کنندگان امنیت در عراق دانست . ایشان در این بیانیه افزود: هدف از این اقدامات سوق دادن کشور به لبه پرتگاه نزاع و درگیری های فرقه ای است و آنها بار دیگر جنایت بزرگ خود را در انفجار مرقد امامان عسکری (علیهما السلام) تکرار کردند.
  10. دفتر حضرت آیت الله سید کاظم حائری ، از مراجع تقلید مقیم شهر مقدس قم ، با محکوم کردن انفجار حرم عسکریین (علیهما السلام) این اقدام تروریستی را با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دانست . ابومصطفی ، و مسئول دفتر ایشان ، افزود: در این اقدام تروریستی ، آمریکا و اشغالگران عراق دخالت دارند و مسئولیت آن متوجه آنهاست . وی تأکید کرد: اشغالگران با توجه به اینکه در روزهای اخیر اختلاف بین شیعیان و سنی های عراق کاهش یافته ، درصدد هستند تا بار دیگر این اختلافات را دامن بزنند. مسئول دفتر آیت الله حائری ضمن فراخواندن مردم عراق به حفظ هوشیاری و بیداری در برابر این اقدامات تروریستی ، افزود: بسیار روشن است که این اقدامات از سوی برخی تکفیری ها صورت گرفته است .
  11. حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید عراق ، با انتشار پیامی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به محضر حضرت ولی عصر(عج ) تصریح کرد: بار دیگر گروه های تکفیری و حامیان شیطان با تخریب مناره های حرم مطهر عسکریین (علیهما السلام)، عملیات تروریستی پیشین خود را تکمیل نمودند تا بر اوج دشمنی و طغیان و انحراف خود تأکید کنند. وی در بخشی از این پیام مسئول چنین اعمال تروریستی را اشغالگران دانست . این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم حفظ وحدت اسلامی ، مردم عراق را بر حفظ هوشیاری در برابر ترفندهای دشمنان فراخواند و تصریح کرد: مردم عراق باید فرصت تفرقه انگیزی و ایجاد دشمنی و خصومت در ایجاد جنگ داخلی را از تروریست ها بگیرند. همچنین دفتر حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی اعلام کرد که دروس این مرجع تقلید به مناسبت سالروز تخریب بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سامرا و سالروز شهادت امام سجاد(ع) تا روز سه شنبه تعطیل است. دفتر این مرجع تقلید تاکید کرد که دروس حضرت آیت الله فیاض از روز سه شنبه مجددا از سرگرفته می شود. خبرگزاری شفق نیوز نیز از تعطیلی دروس حضرات آیات سید محمد سعید حکیم و شیخ بشیر نجفی به همین مناسبت خبر داد. گفتنی است مراسم ششمین سالگرد تخریب بارگاه مطهر امامین عسکریین(ع) از سوی تروریست های کوردل، جمعه شب با حضور علما، روحانیون، نمایندگان مراجع تقلید، سیاستمداران، شخصیت های محلی و هزاران تن از عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در سامرا برگزار شد.
  12. آیت الله سید محمدحسین فضل الله انفجار بارگاه امام هادی و امام عسکری (علیهما السلام) را توطئه امریکایی ها برای ایجاد فتنه داخلی در عراق بیان کرد. وی گفت : بر همه رهبران شیعی و سنی واجب است این جنایت وحشیانه را محکوم کنند و به اقدامی مؤثر برای رسوا کردن برنامه های گروه های تکفیری بپردازند که با اشغالگران یک هدف دارند. این مرجع تقلید مقیم لبنان تأکید کرد: شکی نیست اشغالگران با فراهم کردن همه امکانات و ابزارها برای گروه های تکفیری و دستگاه های اطلاعاتی می خواهند عراق را به یغما برده و با فتنه مذهبی نابود کنند. وی از مسلمانان خواست بیش از گذشته هوشیاری خود را حفظ کنند و نقشه اشغالگران آمریکایی و صهیونیست ها را برای جداکردن امت اسلامی نقش بر اب کنند.
  13. آیت الله محمدعلی گرامی نیز در دیدار گروهی از قشرهای مختلف مردم گفت : کسانی که حرمین شریفین عسکریین (علیهما السلام) را تخریب کردند با اساس اسلام مخالفند، اما به کوری چشم دشمنان اسلام ، این بارگاه با شکوه تر از قبل ساخته خواهد شد. این اعمال ناشی از خباثت تخریب کنندگان و دشمنی و کینه آنها با اولاد پیامبر است . وی افزود: تأمین امنیت عراق به عهده اشغالگران است و آمریکا و همراهانش در اشغال عراق باید در برابر چنین جنایتی پاسخ دهند.
  14. دفتر آیت الله آصفی در نجف اشرف با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هدف از انفجار حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) ایجاد فتنه میان شیعیان و سنی های جهان به ویژه در عراق است و نخستین کسی که از آن سود می برد آمریکاست که برای سلطه بر جهان اسلام و تثبیت نفوذ سیاسی و نظامی خود در آن نقشه می کشد. آیت الله آصفی در این بیانیه افزوده است : اهل سنت عراق همانند شیعیان تعرض به مراقد اهل بیت علیهم السلام را نمی پذیرند، همچنان که شیعیان نیز مانند سنی ها، تکفیری ها، طرف داران عملیات انفجاری و بمب گذاری و اخراج شیعیان از خانه ها و شهرهایشان در مناطق سنی نشین را نمی پذیرند.

[۱] –  فرزند آقای محمد حسین طهرانی (معروف به علامه طهرانی) عارف و فیلسوف معاصر

با سلام وخداقوت علیرغم اینهمه تأکیدات امام خامنه ای (مدظله العالی) ، باز هم متأسفانه به برخی مقدسات برادران اهل تسنن ، توهین شده ، به نظر می رسد لطمه ای که اینگونه رفتارهای به ظاهر از سر تکلیف ، به اسلام می زند ،از لطمه ای که توسط دشمنان اسلام ،  متوجه دین مبین ما شده ، بیشتر است ، خواهش می کنم جان امام زمان (عج) زمانه  شناس و موقع شناس باشید و کمی به خود بیایید . سیدطاها ،

سلام علیکم

اولا: ایشان این عمل منافی با اسلام و انسانیت را تایید نمی کنند کما اینکه خودتان در متن ذکر کرده اید «البته بنده نمیگم کار خوبی کردن! اهانت کردن ، توهین کردن ، خدا لعنتشون کنه اون کسانی که این عمل رو انجام دادن»
ثانیا: ایشان نمی فرمایند این عملی که انجام شده کار درستی بوده است بلکه فرمایش ایشان این است که آقایان که در هر مسئله ای دادشان به هوا بلند است در مسائل دیگری چون کشته شدن انسان ها و سایر مسائل چرا دم بر نمی آورند و مهر سکوت بر لب زده اند.
ثالثا: در عصر حاضر بنده شخصی را حریص تر از ایشان و پدر بزرگوارشان حضرت علامه آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی(قدس سره) در حفظ مکتب حقه شیعه اثنی عشری و تعظیم امام عصر عجل الله فرجه الشریف و مقام امامت، نمی شناسم و کتاب امام شناسی مرحوم علامه طهرانی (رضوان الله علیه) و بسیاری دیگر از مکتوبات ایشان گواه این مسئله است.
برای مزید اطلاع ناگزیر باید مسئله ای را نقل کنم تا این مسئله روشن شود (که ایشان چه دقتی در حفظ حریم امامت و ائمه سلام الله علیهم اجمعین دارند):

توسعه مسجد الحرام در زمان حضرت صادق و حضرت كاظم عليهما السلام

راجع به توسعه مسجد الحرام در زمان حضرت صادق و حضرت كاظم عليهما السلام

متن ذيل روايت و ترجمه آن درباره توسعه مسجدالحرام و تخريب خانه هاي مجاور است و در ضمن سخني مختصر درباره اعتاب مقدسه ائمه معصومين عليهم السلام و تخريب خانه ها و اماكن مجاور جهت توسعه مي باشد.

در تفسير الميزان ج 3 ص 393 گويد: و في تفسير العيّاشي عن عبد الصمد، قال: طلب أبو جعفر أن يشتري من أهل مكّه بيوتهم أن يزيد في المسجد؛ فأبوا فأرغبهم فامتنعوا؛ فضاق بذلك.

فأتي أبا عبدالله عليه السلام؛ فقال له: إنّي سألت هؤلآء شيئاً من منازلهم و أفنيتهم لنزيد في المسجد؛ و قد منعوا في ذلك؛ فقد غمّني غمًّا شديداً.

فقال أبو عبدالله عليه السلام: لم يغمّك ذلك: و حجّتك عليهم فيه ظاهرة! فقال: و بما احتجّ عليهم؟ فقال بكتاب الله. فقال: في أيّ موضع؟!

فقال: قول الله: إنَّ أوّل بيتٍ وضع للناس للذّي ببكّة و قد اخبرك الله: إنَّ أوَّل بيت وضع للناس هو الذي ببكّة؛ فان كانوا هم تولَّوا قبل البيت فلهم أفنيتهم؛ و إن كان البيت قديماً فيهم فله فنائه.

فدعاهم أبوجعفر فاحتجّ عليهم بهذا. فقالوا له: اصنع ما أحببتَ.

و فيه (اي في تفسير العيّاشي) عن الحسن بن عليّ بن نعمان، قال: لمّا بني المهديّ في المسجد الحرام؛ بقيت دار في تربيع المسجد؛ فطلبها من أربابها فامتنعوا. فسأل عن ذلك الفقهاء؛ فكلٌّ قال له: إنَّه لا ينبغي ان تدخل شيئاً في المسجد الحرام غصباً.

فقال له عليّ بن يقطين: يا أميرالمؤمنين؛ إنّي اكتب الي موسي بن جعفر عليهما السلام لاُِخبرك بوجه الأمر في ذلك؛ فكتب الي والي المدينة‌ أن يسأل موسي بن جعفر عليهما السلام عن دارٍ أردنا أن ندخلها في المسجد الحرام؛ فامتنع عليها صاحبها؛ فكيف المخرج من ذلك؟!

فقال ذلك لأبي الحسن عليه السلام: فقال أبو الحسن عليه السلام، فلابدّ من الجواب في هذا؟!

فقال له: الأمر لابدّ منه. فقال له: اكتب: بسم الله الرحمن الرحيم ان كانت الكعبة هي النازلة بالناس، فالناس اولي بفنائها؛ و ان

كان الناس هم النازلون بفنآء الكعبة، فالكعبة أولي بفنائها.

فلمّا اُتي الكتاب إلي المهديّ، أخذ الكتاب فقبّله ثمّ أمر بهدم الدّار. فأتي أهل الدّار أبا الحسن عليه السلام فسألوه ان يكتب الي المهديّ كتاباً في ثمن دارهم. فكتب اليه أن أوضح لهم شيئاً فأرضاهم.

أقول: و الروايتان مشتملتان علي استدلال لطيف. و كأنّ أبا جعفر المنصور كان هو البادئ بتوسعة المسجد الحرام. ثمّ تمَّ الأمر للمهديّ. (انتهي ما في الميزان)

درباره تاريخ الكعبى و شكلها و كِسْوتها و منزلتها و ولايتها مطالب موجز و مفيدي در تفسير الميزان ج 3 از ص 394 تا ص 400 وارد است.

ترجمه:

در تفسير الميزان از تفسير عياشي از عبدالصمد نقل مي كند:

منصور دوانيقي خليفه عباسي خواست تا مسجد الحرام را گسترش دهد، بدين جهت افرادي را فرستاد تا خانه هاي مجاور بيت الله را از صاحبانش خريداري كنند. مالكين منازل از فروش خانه هاي خود امتناع ورزيدند. منصور براي خريد بر مبلغ اضافه نمود تا بلكه آنان راضي شوند، باز صاحبان خانه از فروش خانه هاي خود سر باز زدند منصور دوانيقي دلتنگ شد و در كار مسجد الحرام متحير ماند.

خليفه عباسي خدمت امام صادق عليه السلام رسيد و عرض كرد: من از صاحبان اين منازل درخواست كردم كه قدري از منازل و درگاه آن را بفروشند تا به مساحت مسجد الحرام اضافه كنم وليكن آنان امتناع ورزيدند و بدين جهت غم و اندوه مرا گرفته است و در كار خود حيران شده ام.

امام صادق عليه السلام فرمودند: براي چه مغموم و اندوهناكي! در حاليكه دليل و حجت تو بر عليه آنها بسيار روشن و واضح است. منصور عرض كرد: به چه دليلي با آنان استدلال نمايم؟ حضرت فرمودند: با كتاب الهي قرآن كريم. عرض كرد: در كدام آيه اين مطلب وجود دارد؟

حضرت فرمودند: در آيه شريفۀ: بدرستي كه اولين خانه اي كه براي مردم بنا شده است آن خانه اي است كه در مكه است پس در اين صورت خداوند به تو خبر داده است كه اولين خانه اي كه براي مردم ساخته شده كعبه مي باشد، پس اگر اين افراد قبل از بنا كعبه در اينجا خانه و مسكن داشته آنها اولي هستند به بقاء و سكني در اين محل و اگر خانه خدا قبل از بنا خانه هاي آنها بوده است پس حريم كعبه مقدّم است بر حريم خانه هاي آنها.

منصور خليفه عباسي صاحبان خانه ها را فراخواندند و اين استدلال را براي آنها بيان كرد آنها نيز گفتند: حال كه چنين است هر كاري كه مايل هستي بجاي آور.

و نيز در تفسير عياشي از حسن بن علي بن نعمان نقل مي كند:

زماني كه مهدي خليفه عباسي مسجد الحرام را توسعه مي داد در گوشه مسجد الحرام خانه اي بود كه صاحبش به فروش آن رضايت نمي داد، خليفه عباسي اين مسأله را با فقهاء حاكم در ميان گذاشت همگي به اتفاق فتوي دادند، جايز نيست هيچ چيزي را به طور غصب داخل مسجد الحرام كني. پس علي بن يقطين به او گفت: من اين مسأله را در نامه اي به موسي بن جعفر عليه السلام مي نويسم پس به حاكم مدينه نوشت: ما مي خواهيم خانه اي را داخل مسجد الحرام كنيم وليكن صاحب آن رضايت نمي دهد. چگونه مي توانيم اين مشكل را حل كنيم؟

حاكم مدينه اين مطلب را با موسي بن جعفر عليه السلام در ميان گذاشت.

موسي بن جعفر فرمود: آيا پاسخ اين سؤال الزامي است؟

حاكم عرض كرد: بلي الزامي است.

حضرت فرمودند: بنويس: بسم الله الرحمن الرحيم. اگر كعبه، پس از بناء خانه هاي اطراف بسوي مردم آورده شده است پس مردم سزاوارترند به حريم خانه هاي خود. و اگر مردم پس از بناء كعبه به حريم آن پناه آورده اند پس كعبه سزاوارتر است به حريم خود. وقتي كه اين پاسخ به دست مهدي خليفه عباسي رسيد آنرا بوسيد و سپس دستور داد تا آن خانه را خراب كنند. سپس صاحب خانه خدمت موسي بن جعفر عليه السلام رسيد و از آن حضرت تقاضا كرد نامه اي به مهدي خليفه عباسي بفرستيد و دستور دهند كه قيمت خانه را به آنان بپردازد حضرت نامه اي نوشتند و خليفه نيز چنين كرد.

داستاني از فرزند علامه طهراني آية الله سيد محمد محسن حسيني طهراني:

يكي از علماي معروف طهران كه با حضرت والد رضوان الله عليه انتساب سببي داشت و قبل از مرحوم والد به رحمت خدا رفته بود به جهت فوت مادرشان و تدفين او در مشهد از طهران به مشهد آمده بودند – مرحوم والد و حقير نيز در اين تشييع شركت كرده و تا حرم مطهر ايشان را تشييع نموديم. سپس به منزل مراجعت كرديم.

فرداي آن روز آن شخص عالم جهت تشكر به منزل مرحوم والد آمدند و حقير نيز در آن مجلس حضور داشتم. در بين صحبت بحث به تخريب اماكن و بناهاي مجاور حرم مطهر پيش آمد و ايشان به شدت از اين مسأله انتقاد مي كرد. از جمله مي گفتند: مدرسه خيراتخان كه زمين آن وقف براي مدرسه علوم ديني است و در كنار صحن مطهر قرار داشته است در اين تخريب اخير از بين رفته و جزء ساختمان هاي حرم مطهر شده است و من (آن شخص عالم) اين مطلب را با يكي از مسؤلين طراز اول در ميان گذاشتم و ايشان به شدت ناراحت شده بطوري كه لرزه بر اندام او افتاد و گفت: چطور ممكن است اين زمين وقفي را جزء بناهاي حرم مطهر نمايند؟! مرحوم والد قدس سره شروع كردند به صحبت و اين روايت توسعۀ مسجد الحرام را در آنجا ذكر كردند و اين مسئله را شاهد بر جواز تخريب اين مدرسه و الحاق آن به حرم مطهر قرار دادند و همان ملاكي را كه امام عليه السلام براي تخريب خانه هاي مجاور بيت الله الحرام ذكر كردند براي جواز تخريب خانه ها و اماكن مجاور حرم مطهر در اينجا ذكر كردند و فرمودند: هيچ اشكالي ندارد زيرا حرم مطهر امام رضا عليه السلام متعلق به همه شيعيان در سراسر دنيا است و او بر ساير تعلقات مِلكي حكومت و غلبه دارد.

آن فرد عالم از اين كلام مرحوم علامه بسيار تعجب كرد و گفت: اگر قرار باشد براي زيارت امام رضا عليه السلام كه يك امر مستحب و ممدوح است نه واجب انسان مجاز باشد كه زمين وقفي را كه تصرف آن در غير مورد وقف شرعاً حرام مي باشد تصرف كند پس مي توان گفت:

براي غسل جمعه كه يك امر مستحب است در صورت نبودن آب انسان بيايد و آب از شخص ديگر را از دست او بربايد و غصب كند و با او غسل جمعه مستحب بجاي آورد در حاليكه بالبداهة العقلية و الشرعية اين عمل حرام است و نه تنها غسل باطل است و مرتكب گناه شده بلكه موجب ضمان نيز مي شود.

مضافاً به اينكه در روايت ملاك اولويت بر تقدم بناي كعبه بر ساير بناها ذكر شده است در حاليكه در مورد حرم مطهر قضيه به عكس است زيرا بدن مطهر امام عليه السلام در وقتي در اين مكان بخاك سپرده شده بود كه اطراف آن معموره و آبادي بوده است و املاك قبل از دفن بدن مطهر وجود داشته است.

مرحوم والد قدس سره ديگر سكوت كردند و مطلب را ادامه ندادند.

روز بعد كه به اتفاق ايشان بسمت حرم مطهر براي زيارت مي رفتيم به ايشان عرض كردم: اين مطلبي كه ديروز بين شما و آن شخص بحث شد مطلب بسيار مهم و دقيق و ظريفي است كه كسي از آن خبر ندارد مگر بعضي از اهل باطن و معرفت كه به حقيقت ولايت ائمه عليه السلام و ضرورت آن و كيفيت تأثير گذاري آن در احكام شرعيه رسيده باشند و اين مسئله يكي از اسرار عالم تشريع و ملاكات احكام مي باشد و آن شخص عالم و غير او ابداً از اين مطالب خبر ندارند.

ايشان فرمودند: بله مسئله همينطور است. اينها خيال مي كنند حرم امام رضا عليه السلام با ساير اماكن متبركه چون مسجد و حسينيه و امثالها يكي است. اينها نمي دانند كه زيارت امام رضا عليه السلام اصل و اساس شريعت است و همه احكام و تكاليف به ولايت اينها بر مي گردد و حرم امام رضا عليه السلام بعنوان مأمن و ملجأ و پناهگاه و كهف همه شيعيان دنيا مطرح است وهمه بايد به اينجا بيايند و بار خود را در اينجا فرود آورند و دين خود را بدينجا عرضه بدارند و از اينجا سيراب شوند و به اوطان خود باز گردند. بنابراين اگر محل زائر امام رضا عليه السلام به نحوي باشد كه موجب ضيق و عسر و حرج و زحمت زائر باشد بايد ترتيبي داده شود كه همه بتوانند با راحتي و انبساط و آرامش به زيارت و كسب فيض موفق گردند. چطور كه اگر در موردي زميني وقفي موجب عسر و حرج براي اهالي گردد بعنوان حكم ثانوي مي توان آنرا تبديل نمود در اينجا نيز مكان زائر امام عليه السلام از آنجا كه بايد براي همه علاقمندان و شيعيان و حتي غير آنها از ساير فرق ملجأ و پناهگاه باشد مي توان آن مورد را تبديل به حسن نمود و سپس ادامه دادند: اينها از شرع و احكام شرع فقط يك ظاهري اندك را ياد گرفته اند و بسياري از مسائل از ديدگاهشان مخفي مي باشد.

رابعا: در نوع ادبیاتتان نسبت به افراد سعی کنید ادب را رعایت کنید.

از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلكه آتش در همه آفاق زد

خامسا: اگر مقداری تامل کنید در می یابید که فرمایشات ایشان صحیح بوده و کلامی خلاف معارف اهل بیت نفرموده اند.

با دیده انصاف به مسائل نگاه کنید و از غضب خدا بترسید و بدانید با بردن آبروی مومنی که به حکم احادیث شان او از کعبه هم بالاتر است، به جایی نخواهید رسید.

و السلام علی من اتبع الهدی

فقط می توان ابراز تاسف کرد از اینکه نظراتی که مخالف اهواء نفسانی و آراء و سلائق شخصی شما نیست را نمایش نمی دهید تا افرادی که مطالب سایت را می خوانند بتوانند قضاوت صحیحی داشته باشند.

ایشان داعیه دار مکتب مرحوم علامه طهرانی ست و عده ای گول رک بودنش را خورده اند ولی غافل که مکتب علامه طهرانی توسط پسر ارشدشان حضرت آیت الله سید محمد صادق طهرانی حفظه الله در مشهد اداره می شود و انشا الله روزی مطلب مکشوف خواهد شد البته خیلی از انتقادات ایشان را می پسندم و با نظراتم نزدیک است مثل اشاره به شعار زدگی ولی الباقی راه مان جدای جداست

قابل توجه مومنین
این مرد در اهانت و هتک حرمت سابقه طولانی داشته و از هیچ چیز حتی خدا نمی ترسد.
چند نمونه:
به کسانی که در مجلس عزاداری امام حسین ع بلند گریه می کنند می گوید که اینان فیلم بازی می کنند و مانند خر عرعر می کنند!!!!
در روایتی بی سند آمده که امام حسین علیه السلام در قضیه صلح معاویه گریه کنان بر برادرش وارد شد و خنده کنان خارج شد. این آقا می گوید امام حسین رفته به امام حسن اعتراض کنه. امام حسین نفهمیده باید بره توپ بازیشو بکنه!!!!!!!!!!!!!!!

شما ببینید وقتی کسی دهنش چفت و بند نداره و به امام حسین علیه السلام و عزادارانش اینگونه جسارت میکنه چه انتظاری هست که در مورد بقیه ادب بکار ببرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تمام این مطالب در نوار های خودش در سایت متقین به شرط اینکه تا حالا سانسور نکرده باشند موجود است.

بعلاوه در مغز پوک خرانی که می پرستیدنش فرو کرده که تا من رو دارید نیاز به امام زمان ندارید البته نه به این صراحت ولی اگر کسی چند روز با این کافران بچرخد این مطلب به خوبی برایش آشکار می شود.

تعجب اینکه در قم صاف صاف می چرخد و درس می دهد و رساله پخش می کند و کسی متعرض نمی شود!!!!!!!!!!!!!

مواظب باشید سید علی محمد باب دوم ظهور نکند که امیرکبیر نداریم…………………………اینها از بهائیت بد تر اند.

بهتر بود جلسه ای که در آن این مطالب گفته شده را ذکر می کردید تا افراد با گوش دادن به آن مطالب خودشان در این مساله قضاوت کنند نه این که این طور بی ادبانه و وقیحانه به ساحت یک عالم شیعی که نظیرشان در عصر حاضر وجود ندارد حتاکی کنید و هر آنچه که خودتان به آن سزاوارترید به ایشان نسبت دهید.
البته این شیوه (تکفیر بزرگان از اهل معرفت) از شما و امثال شما هیچ دور از انتظار نیست چرا که سابقه تاریخی دارد و تا بوده همین طور بوده.
لو علم ابوذر ما فی قلب سلمان لقتله. اگر ابوذر (رضی الله عنه) میدانست در قلب سلمان (رضی الله عنه) چه مطالبی وجود دارد تحقیقا او را به قتل می رساند.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان