در خبررسانی و قضاوت نسبت به آیت الله وحید دقت کنیم

در برخی سایت ها درباره برخورد آیت الله وحید خراسانی نسبت به لعن خلفا مطالبی نوشته شده که حاوی مطالبی است که در شان ایشان نیست.

قضیه از این قرار است که هنگام درس در جمع تقریبا هزار نفری از روحانیون و طلاب در مسجد اعظم  قم متن کلام فخر رازی را می خواندند و با رسیدن به نام خلیفه دوم بعضی آهسته او را مورد لعن قرار دادند اما ایشان خواستار شدند که از این امور پرهیز شود. قبلا نیز مشابه همین عمل و عکس العمل روی داده بود و این گلایه از بعضی هست که اگر اطاعت از استاد واجب است چرا رعایت نشد!

تصویر آیت الله وحید خراسانی در درس قواعد فقهیه مسجد اعظم

اما خبر منتشر شده دارای انحرافاتی است مثلا نوشته اند که ایشان با عصبانیت خطاب به طلاب توهین کننده فریاد زدند: مگر نگفته بودم سر درس من از این گونه کلمات به کار نبرید!

اولا فریاد زدن در کار نبود و همان گونه که در فایل صوتی نیز قابل شنیدن است با همان تن صدای قبل گفتند:

بنا شد در این بحث؛ این کارها ممنوع است. بحث، بحث علمی است، آن هم طرف، همچو افرادی است و ماهم منطقمان منطق (؟) و حکمت است.

ثانیا ایشان متن کتاب فخر رازی را می خواندند که نوشته است:

و ههنا نوع آخر  من التمتع مکروه و هو الذی حذّر عنه عمر رضی الله عنه و قال متعتان کانتا علی عهد رسول الله صل الله علیه و سلم و انا انهی عنهما واعاقب علیهما متعه النساء و متعة الحج.

کلمه «رضی الله عنه» مربوط به کلام فخر رازی است هم چنان که صلوات بر پیامبر نیز توسط ایشان به همان صورت که مکتوب است قرائت شد پس ایشان از خودشان چیزی اضافه نکردند. خدا رحم کند به عالم خبر و خبررسانی و هم چنین تحلیل های ناشی از نقص در خبررسانی و قضاوت های ناشی از آن!

فایل صوتی آن را نیز می توانید از این جا گوش کنید، حجم 154  k

تاکنون هیچ عکس العملی از ناحیه دفتر ایشان نسبت به این امر صورت نگرفته، و همان گونه که مشهور است ایشان از رسانه ای شدن پرهیز می کند. تصور کنید که درباره سایر امور نیز اگر این گونه باشد آیا می توان پاسخ قضاوت های نادرست را روز قیامت داد؟

منبع:محب المتقین

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان