شهادت زهرا (س) راز جاودانگى امامت علی علیه السلام است

شهادت زهرا (س) راز جاودانگى امامت علی علیه السلام است

آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) پیامی را به زبان عربی خطاب به همه مسلمانان جهان علی الخصوص دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صادر فرمود که با هم متن ترجمه شده آن را می خوانیم:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم – اَلسَّلامُ عَلَى الصِّدِّیْقَةِ الشَّهِیْدة * اَلسَّلامُ عَلَى مُحْسِنِها الشَّهِیْد * اَلسَّلامُ عَلَى ضِلْعِها الْکَسِیر * اَلسَّلامُ عَلَى جَنْبِهَا الْجَرِیْح * اَلسَّلامُ عَلَى عییْنِهَا الدّامِیَة * اَلسَّلامُ عَلَى صَدْرِهَا النّازِف;

· سلام بر صدّیقه شهید (ع)! * سلام بر محسن شهید او! * سلام بر دنده شکسته فاطمه (ع) در راه حق و عدالت! * سلام بر پهلوى زخم خورده فاطمه (ع)! * سلام بر چشمان خونگرفته او! * و سلام بر سینه خونچکان فاطمه (ع)!

در این روزهاى جانسوز و غمبار، سالروز شهادت حزن انگیز آن هدیه بزرگ خدا به پیامبر، حضرت فاطمه(علیها السلام) – که جان جهانیان به فداى خاک پاى او باد – تجدید مى گردد، و در آستانه این روز، دردها و رنج ها تازه مى شود، و ابرها از طنین نداى مظلومیت او به لرزه درآمده و فرشتگان از بزرگى فاجعه، گریان و نالان گشته، و قلب نازنین صاحب الزّمان از غم جانگداز این مصیبت پاره پاره مى شود!

آرى، سالروز شهادت صدّیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (ع) است; شهادتى غمبار که خدا اراده فرمود تا آن گاه که دنیاخواران دین ستیز براى غصب و غارت، یورش بردند و بر نابودى نداى حق و عدالت و خاموش ساختن آن، توطئه ها چیدند، میزانى دقیق و عادلانه میان حق و باطل و جداسازنده عدالت از فریب و ستم گردد.

شهادت جانسوز بزرگ بانوى تاریخ بشر، صدّیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (ع) در آن شرایط دشوار، آن هم با انواع دردها و رنج ها، همچون به آتش کشیدن خانه، شکستن پهلو و دنده، کشتن جنین، زدن و آزردن بازو و پهلو، نواختن سیلى بر چهره ، فشردن ریحانه ارجمند پیامبر (ص) میان در و دیوار، مجروح ساختن سینه، و هتک حجاب آن حضرت رخ داد تا به صورت غریوى ماندگار و فریادى جاودانه در کران تا کران تاریخ براى رسواساختن غاصبان و ظالمان طنین انداز باشد.

آرى! در یک جمله مى توانیم بگوییم که شهادت صدّیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (ع)، از سویى مشعل نورافشان دوستى اهل بیت(ع) و از سوى دیگر آتش پرشراره دشمنى با آن خاندان است; بر این باور، هر کس راه درست را گم کرده و نمى داند حقیقت و عدالتِ درخور پیروى و اقتدا کجاست، پیام و رسالت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (ع) راهی است که دست او را می گیرد و وى را به شاهراه امامت آسمانى امیرمؤمنان(علیه السلام) رهنمون  نموده و از بیراهه غاصبان و ظالمان دور  می سازد.

بر این اساس است که ما همه مسلمانان را در کران تاکران گیتى به مطالعه و پژوهش در رنج ها و مصائب آن بزرگ بانوى ستمدیده، در منابع و مصادر و کتاب هاى خودشان فرامى خوانیم، تا سنگینى حجم آن رویداد سهمگین و بزرگى آن مصیبت ها را بشناسند، و از انگیزه ها و اسباب آن بجویند تا به آن بخش از حقیقت که بر آنان نهان مانده است، راه یابند; همچنان که فرزندان حضرت زهرا(ع)و شیعیان او را فرا مى خوانیم و بر آنان تأکید و اصرار می ورزیم که تلاش خود را به زنده داشتن این رویداد بزرگ و این مصیبت سهمگین چندین و چند برابر سازند; چراکه این شهادت غمبار، جداسازنده رهرو مذهب اهل بیت(ع) و شیعه آنان از دیگران است; بلکه اگر بگوییم این رویداد عظیم، علّت ماندگارى و راز جاودانگى امامت آسمانى امیرمؤمنان(ع) و عترت پاک او در گذر زمان است، مبالغه اى نکرده ایم.

امّا هان اى فرزندان حضرت زهرا(ع)! و اى شیعیان آن بانوى بزرگ! از تلاش هاى فریبکارانه اى که در اندیشه نادیده انگاشتن و به حاشیه راندن این روز و رویداد بزرگ و هدف والاى حضرت زهرا (س) و افشاندن بذر تردید در آن است، برحذر باشید; چراکه این تلاش ها ، نیرنگ خطرناکی است که اگر موفق گردد، اثرى بسیار مخرب  بر اساسى ترین رویدادهاى تاریخ اسلام و مسلمانان در ارتباط با مرجعیت دینى و خلافت الهى و امامت آسمانى پس از رحلت سالار پیامبران و آخرین فرستادگان خدا بر جاى می گذارد.

در پایان،  تسلیت  خود را به ساحت مقدس ولىّ الله الْأعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء تقدیم مى داریم و از خداى بزرگ مى خواهیم که ما را زیر پرچم و فرمان او از خونخواهان مادر والایش صدّیقه شهیده قرار دهد; «وَإنّا للهِ وَ إنّا إلَْیهِ راجِعُون».

محمّد صادق حسینى روحانى
30 جمادی الاولی 1432

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مكتب اهل البيت (ع)
1
فضیلت لعن دشمنان اهل البیت علیهم السلام

فضیلت لعن دشمنان اهل البیت علیهم السلام  امام صادق “علیه السلام” فرمودند: پدرم از پدرش و او از جدّش از پیامبر “صلی الله علیه و آله و سلم” نقل نمود که فرمودند: « هر کس توانائی به یاری ما اهل بیت ندارد و در تنهایی خود دشمنان ما را لعن …

مكتب اهل البيت (ع)
خلاصه از زندگینامه امام حسن عسگری علیه السلام

  خلاصه از زندگینامه امام حسن عسگری علیه السلام نام : حسن شهرت : عسگری ، زکی ، هادی ، سراج ، رفیق لقب : الخاص کنیه : ابو محمد معروف به « ابن رضا» علیه السلام نام پدر :امام علی النقی علیه السلام نام مادر: سوسن یا حدیثه یا سلیل تاریخ …

مكتب اهل البيت (ع)
آیا ما شیعه هستیم یا محبّ اهلبیت ؟!

آیا ما شیعه هستیم یا محبّ اهلبیت ؟! در تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام حدیثی وارد شده است که آن را ابویعقوب یوسف بن یزیاد و علی بن سیار روایت کرده اند، این دو بزرگوار می گویند: شبی در خدمت امام عسکری(ع) بودیم- در آن زمان حاکم آن سامان …