عثمان جاهل: ازدواج با دو خواهر صحیح است …!!!!!

جهل خليفه به حكم جمع ميان دو خواهر برده!

ملک العلماء در البدایع می نویسد: روایت شده که عثمان گفت: هر زنی را که خداوند آزاد آن را حرام کرده برده ‏آن را نیز حرام کرده مگر داشتن دو خواهر برده را با یکدیگر!

رازی می نویسد: آورده اند که عثمان گفت: یک آیه این کار را حلال کرده و یک آیه حرام و حلال شمردن آن سزاوارتر است! (1)

سبحان الله! عثمان خداوند را متهم به تناقض گویی می کند!! مگر می شود خداوند برای بندگانش در یک مساله دو نوع حکم کند ؟ یقیناً هیچ عقل سلیمی حرف عثمان را که میگوید خداوند در یک آیه حلال کرده و در یک آیه حرام را قبول نمی کند.

قرآن به هنگام شمردن زنانی که ازدواج ‏با آنان جایز نیست صریحا می گوید: و این که دو خواهر را با هم داشته باشید (سوره نساء 23) و این حکم اطلاق دارد و می رساند که داشتن دو خواهر با یکدیگر به هر صورتی که باشند- خواه آزاد خواه برده- حرام است.

همچنین خود علمای اهل سنت نیز به عدم جواز نگه داشتن دو خواهر برده حکم کرده اند. از جمله اینکه قرطبی در تفسیر خود می نویسد: همه علما جایز نبودن آن را پذیرفته اند و هیچ یک از ائمه اربعه به فتوای مخالف با آن (که قول عثمان است) اعتنا نکرده اند.

اسناد:

(1) السنن الکبری بیهقی 7/164, احکام القران جصاص 2/158, المحلی ابن حزم 9/522, تفسیر زمخشخری 1/359, تفسیر قرطبی 5/117, بدایع الصنایع ملک العماء 2/264, تفسیر خازن 1/356, الدر المنثور 2/136, تفسیر شوکانی 1/418, الغدیر 8/215.

(2) تفسیر رازی 3/193, تفسیر ابن کثیر 1/472, بدایع الصنایع 2/264, تفسیر قرطبی 5/117 و 116, احکام القران جصاص 2/158.

اصلا این شما هستید که ملعون شده اید. چرا که پیامبر ص بشارت بهشت را برای این مردان خدا در حیات شان داده شد. و انها را الله در سوره بینه ،سوره توبه و در بسیاری از آیات قرآن: فرموده رضی الله عنهم و رضو عنه ذالک لمن خشیه ربه.و در زمن حضرت عثمان داماد پیامبر بود . اگر بقول کفر آمیز شما ملعونین ، نعوذبالله من ذالک حضرت عثمان رضی الله عنه خائن میبود آیا الله به پیامبر خود خبر نمی داد و یا دیگر اصحاب کرام . خود پیامبر ص میفرمایند: فمن احبهم فبحبه احبهم ومن ابغضهم فبغضه ابغضهم . کسیکه اصحابه مرا دوست داشته باشد گویا که مرا دوست داشته،و کسیکه اصحاب مرا بد ببیند گویا که مرا بد دیده است.اصلا شما به پیامبرص ایمان ندارید. اتهام نادرست بدول مدرک واقعا احمقانه است .او هم بالای کسانیکه پدران تان را از آتش پرستی بسوی یکتاپرستی آورد جای خجالت و ننگ است .

ملعون همون عثمان و عمر و ابوبکرند که شما ملت بی سواد و عامی رو از راه حق خارج کردند و به راه کج بردند.دوما کجای قران نوشته عمر رضی الله عنه یا ابوبکر رضی الله؟ پس دروغ نگو و از خودت تفسیر نکن.بعد اینکه بارها پیامبر به اصحاب خاصه خود مثل امام علی و سلمان کفر و نفاق سه خلیفه شما رو گوشزد کرده بودند مانند وقت ترور پیامبر که عمر عثمان رو سلمان دید که فرار میکنه .به تاریخ مراجعه کن.باز اینکه پیامبر فرمودند هر که دوستان مرا دوست بدارد نه دشمنان مرا پسسه خلیفه از دوستی پیامبر خارجند.خمچنین عمر شما اصلا مسلمون نبوده که بخواد ما رو مسلمون کنه به گفته خودش در نامه اش به معاویه تا اخر عمر بت میپرستیده.ما رو حسنین و سلمان مسلمان کردند که ممنونشون هستیم. در اخر اینکه به مدارک بالا نگاه کن ببین کتب شیعه است یا سنی.پس تو خجالت یکش

فکر کنم یک شخص بدون تحصیلا و بی ادب که البته ادعای دانایی شیعه را دارد نویسندهء این وبلاگ هست.

آقای نویسنده لطفا دقت کنید:

آقای انور که شما را ملعون خطا کرده هست فقط به یک نفر آدم عادی که شما هستید جسارت کرده که البته قبیح است اما شمایی که ادعای وبلاگنویس بودن دارید با کمال بی ادبی-جسارت- گستاخی به صحابهء بزرگوار پیامبر-ص- توهین کرده اید, اهل سنت صحابه رضی الله عنهم را از جان بیشتر دوست دارند ولی شما با وقاحت به اعتقادات 2میلیارد انسان توهین کرده اید.

البته نمیشود از شما گله داشت چون همانطور که از نوع نوشتهء شما برمیآید فرد تحصیلکرده ای نیستید که اگر بویدی بازهم تعجبی از این رفتار شما نداشتم چون شما پای همان منبرهایی نشسته اید که امثالی چون حجت الاسلام دانشمند بالای آن سخنرانی کرده اند.

سعی کنید بجای تعصب قدری از تفکر استفاده کنید.

موفق باشید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شیعه در کتب اهل سنت
1
جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت (4) / نخستين فردى كه به پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله ملحق مى گردد

جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت (4) / نخستين فردى كه به پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله ملحق مى گردد نخستين فردى كه به پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله ملحق مى گردد سرانجام، هنگام وفات پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله فرا رسيد، حضرتش در …

شیعه در کتب اهل سنت
جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت (3) / فاطمه (س)، خشم و خشنودى فاطمه (س)، خشم و خشنودى خداست

جایگاه و منزلت حضرت زهرا علیها السلام از دیدگاه اهل سنت (3) / فاطمه علیها السلام، خشم و خشنودى فاطمه علیها السلام، خشم و خشنودى خداست   خشم و خشنودى فاطمه عليها السلام، خشم و خشنودى خداست در حديث زيبايى، پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله، دختر گرامى خود را …

شیعه در کتب اهل سنت
جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت (2) / فاطمه (س)، پاره تن پيامبر خدا (ص)

جایگاه و منزلت حضرت زهرا علیها السلام از دیدگاه اهل سنت (2) / فاطمه عليها السلام، پاره تن پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله   در حديث ديگرى كه در منابع معتبر شيعه و سنّى آمده است، پيامبر خدا صلّى اللّه عليه وآله مى فرمايد: «فاطمة بضعة منّي من أغضبها أغضبني» …