نتیجه های مشهور یک روحانی گمنام / تورجان

نتیجه های مشهور یک روحانی گمنام

مرحوم حجة الاسلام و المسلمین سید جواد خامنه ای و پسرعمه اش میراسماعیل موسوی

شاید روزی که روحانی گمنامی به اسم سید محمد از تفرش به خامنه تبریز رفت و به هدایت دینی مردم آن دیار مشغول شد، گمان نمی کرد که از نسل او، چند چهره تاریخ ساز و اثرگذار متولد شده و ایفاگر نقش های بسیار مهمی در تاریخ معاصر ایران شوند.

پس از سید محمد، فرزندش سید حسین ایفاگر وظایف پدر در خامنه شد. او را بعدها سید حسین پیشنماز نامیدند چرا که امام جماعت مسجد جامع تبریز بود. البته سید حسین پیشنماز در تاریخ معاصر ایران بیشتر به سبب دامادش شناخته شده است. خیرالنساء دختر سید حسین با طلبه جوان و پرشوری به نام شیخ محمد خیابانی ازدواج کرد که نامش در تاریخ ایران، به آزادیخواهی و استبداد ستیزی شهره است.

سید حسین پیشنماز برای مدتی از خامنه به نجف اشرف رفت که در آنجا فرزندش سید جواد خامنه ای در سال ۱۲۷۳ شمسی به دنیا آمد. حجة الاسلام و المسلمین آقا سید جواد خامنه ای که پدر آیت الله سید علی خامنه ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی و دیگر برادرانش (محمد، هادی و حسن) است در زمان ریاست جمهوری دومین پسرش یعنی در نیمه تیر سال ۱۳۶۵ در سن ۹۲ سالگی از دنیا می رود و در جوار بارگاه امام هشتم به خاک سپرده می شود.

آیت الله خامنه ای در کنار پدر

خواهر سید حسین پیشنماز نیز در خامنه با یکی از سادات آن دیار ازدواج می کند که از او پسری به نام میر اسماعیل موسوی زاده می شود. میر اسماعیل موسوی پدر میرحسین موسوی و برادرش میرمحمود است که اکنون ۹۷ ساله است. با این حساب میراسماعیل موسوی (پدر میرحسین) پسرعمه مرحوم آقا سید جواد خامنه ای (پدر آیت الله خامنه ای) است. آیت الله خامنه ای در سال ۱۳۸۵ به عیادت این پسر عمه پدرشان در بوذرجمهری تهران رفتند و از قضا، میرحسین موسوی همان زمان در خانه پدرش حضور داشت که تصاویر این دیدار در رقابت های انتخاباتی سال ۸۸ از سوی ستاد میرحسین موسوی مورد استفاده قرار گرفت.

آیت الله خامنه ای در خانه پدر میرحسین موسوی، سال ۱۳۸۵

بدین ترتیب امروز دو نفر از نوادگان سید محمد بن سید محمد تقی که زادگاه آبا و اجدادی اش تفرش را به قصد دیار آذربایجان ترک گفت، از عناصر تعیین کننده سیاست کشورمان شمرده می شوند.

منبع  : تورجان

روح میر اسماعیل موسوی شاد
عید غدیر شد و این بار این خانواده دو سید را ندیدند یکی میر اسماعیل بود که به رحمت خدا رفته بود و دیگری…

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان