نظر پنج مرجع درباره چادر مشكی : مكروه نیست

نظر پنج مرجع درباره چادر مشكی: مكروه نیست

مراجع عظام تقلید ضمن تأكید بر حجاب برتر چادر مشكی را مكروه نمی دانند.

روزنامه ایران در ضمیمه مردادماه سال 1390 با عنوان «خاتون یك» به درج مطالبی راجع به حجاب و اعتقادات زن مسلمان ایرانی پرداخته و با حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف با ترویج اباحه گری در حوزه پوشش اسلامی مطالبی را درج كرده كه جریحه دار كننده عفت و اخلاق عمومی است و طبق اعلام دادستانی مراتب جهت رسیدگی به دادسرای فرهنگ و رسانه اعلام شده است.

اقدام روزنامه ایران جای تأسف دارد

دبیر هماهنگ كننده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این خصوص گفت: جای تأسف و تعجب است كه یك روزنامه دولتی و منتسب به دولت اصولگرا در شرایطی كه مردم نسبت به مظاهر بی‌حجابی و بدپوششی معترض هستند به چادر كه برترین نوع پوشش زن ایرانی و میراث پرافتخار ملی و اسلامی است می تازد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی گفت: در”الدرالمنثور”۲۰۴/۵ آمده است: ام سلمه یكی از زنان پیامبر اكرم(ص) می‌گوید: هنگامی كه آیه حجاب نازل شد زنان انصار از منزل بیرون آمدند در حالیكه عبا (و چادر) مشكی بر سر داشتند و این ارتباطی به ناصرالدین شاه ندارد.

نظرات مراجع عظام تقلید: چادر مشكی مكروه نیست

مؤلف مجموعه پنج جلدی “مسائل جدید از دیدگاه مراجع عظام تقلید” در صفحه 35 جلد اول این كتاب نظر فقهی مراجع عظام تقلید را در این رابطه جویا شده است.

متن سوال از مراجع عالیقدر چنین است: عده ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه ها و سخنرانیهایشان می‌گویند چادر مشكی برای بانوان مكروه است و باید پوشش جدید مانند مانتو و كت و دامن با رنگهای متنوع جایگزین چادر مشكی شود آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است یا خیر؟

حضرت آیت الله خامنه ای: این صحبت صحیح نیست و بهترین نوع حجاب پوشش و چادر است و چادر سیاه هم بی اشكال است و كراهت ندارد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: نظر مذكور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد. متأسفانه در این زمان عده ای اصرار بر آشكار شدن مفاتن زن و خروج او از عفاف كه حافظ شخصیت و ارزش و متانت اوست دارند مع الاسف می خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند در حالیكه اسلامی نیست.

مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنكرانی: چادر مشكی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباسهایی كه جلب توجه كند حرام است.

حضرت آیت الله مكارم شیرازی: با توجه به اینكه در حال حاضر رنگ مشكی برای حفظ پوشش زنان بهتر است كراهت آن ثابت نیست.

مرحوم حضرت آیت الله بهجت: زن با چادر بهتر می تواند بدن و زینت را بپوشاند و چادر سیاه مثل عبای سیاه كراهت ندارد.

مراجع قانونی كشور باید در برابر این بی حرمتی ها مطابق قانون برخورد كنند

حجت الاسلام محمودی تصریح كرد: مراجع قانونی كشور باید در برابر این بی حرمتیها مطابق قانون برخورد كنند.

اجباری نیست که زنها چادر مشکی بپوشند ولی اگر جریان انحرافی علی الخصوص آقای جوانفکر می تواند خانمش را با چادر گول گولی به بیرون بفرستد…

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان