هتک حرمت تا کی؟

هتک حرمت تا کی؟

 

 

درست همان روزهایی بود که با سوزاندن صفحات شریف قرآن باز هم دلمان را سوزاندند. روزهایی که عده ای اجنبی به ظاهر مسیحی  دست به کار آتش زدن بر دل مسلمین شدند. اتفاق جدیدی نبود. توهین به مقدساتمان را می گویم، اما هربار تکرارش التهاب دل را بیشتر می کرد. یک روز کشیشی که قرآن سوزاند و برای توجیه کارش او را دیوانه خواندند و روز دیگر سربازانی آمریکایی در افغانستان که کارشان با توجیه سخیف دوری از خانواده و فشار روانی به قول خودمان ماست مالی شد.

به فرض که آن کشیش دیوانه بود و آن سربازها تحت فشار عصبی و به نوعی دیگر دیوانه، اما آن کاریکاتوریست دانمارکی هم دیوانه بود؟ کاریکاتوریستی که پیامبر رحمت –صلی الله علیه و آله وسلم- را در هیبت یک تروریست ترسیم کرد. سلمان رشدی ای که کتاب سراسر توهینش به نبی مکرم اسلام (ص) اعتقادات مسلمانان را هدف گرفت و در اندک زمانی نیز پر فروش شد. آن کارگردانهای فیلم های ضد اسلام، آن خوانندگان هم دیوانه بودند؟ گفتم خواننده و باز هم التهاب دلم بیشتر شد. احتمالا خوب می دانید منظورم چیست. خواننده ای که حتی از آوردن نامش ابا دارم. خواننده ای که لقب ایرانی را یدک می کشد و لژ نشین انگلیس و آلمان است. خواننده موسیقی های رپ که سالها آهنگ های زیر زمینی اش در توهین و انتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران سروصدا بر پا می کرد، و مثل صدها خواننده گریخته از وطن آهنگ های مملو از الفاظ رکیکش بین افراد محدودی دست به دست می شد.

اما این روزها که اسم شاهین نجفی می آید کسی یاد شعرهای ضد نظام نمی افتد، بلکه همه یک جمله در ذهنشان تداعی می شود: توهین به امام هادی علیه السلام. توهینی که در آخرین آلبوم او به نام «نقی» رخ داده بود. آهنگی موهن که در آن به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، خدا و امام هادی (ع) به راحتی توهین می شود و اسامی این بزرگواران در کنار الفاظی رکیک به کار برده می شود.

مردم نارحت اند و عصبانی تا اینکه حکم ارتداد ملعون از سوی آیت الله صافی صادر می شود و رسانه ها و به ویژه فضای مجازی به صورت خود جوش دست به کار می شوند. هر روز اخباری مبنی بر خوشحالی از انی حکم ارتداد به گوش می رسد و هر کس سعی می کند در حد توانش در راه اجرای حکم ارتداد که قتل توسط مسلمانان است دست به کار شود. یکی شعر می گوید، خواننده ای به تبعیت از مراجع در حد توانش برای کشتن او جایزه می گذارد، دیگری کلیپ و می سازد و آن یکی دست به قلم می شود و متنی می نویسد و دیگری پوستر طراحی می کندو … . هرکس به هر شیوه ای که می تواند وارد عمل می شود.  آری هر کس.

 اما این هر کس ها صرفا درصدد اجرای حکم ارتداد شاهین نجفی نیستند. هستند عده ای هم که می خواهند این ماجرا را کوچک جلوه دهند. هستند کسانی که از رسانهای کردن موضوع انتقاد می کنند. اما اوج این ماجرا ها برنامه 22 اردیبهشت تلویزیون دولتی صدای آمریکا VOA بود. جایی که یک برنامه کامل با حضور به اصطلاح کارشناسان به تحلیل حکم ارتداد شاهین نجفی پرداخته شد. جایی که برای این مثلا تحلیل ابتدا این ترانه سخیف پخش شد و بعد هم پوستر های آلبوم جدید که این تصاویر هم مملو از توهین بود. برنامه ای که کارشناسانش حتی ذره ای اطلاعات مذهبی نداشتند و برای مثال  "بیژن فرهودی" مجری شبکه، هنگام اعلام خبر صدور حکم ارتداد برای شاهین نجفی، اتهام وی را توهین به امام علی النقی (ع) امام "چهارم" [!] شیعیان عنوان کرد.

"محمد سهیمی" استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و کارشناس این برنامه هم در حالی که خودش را یک مسلمان معتقد می خواند، اشتباه مجری برنامه را تکمیل کرد و گفت: «من خودم یک مسلمان معتقد هستم و در آهنگی که آقای شاهین نجفی خواندند، هیچ توهینی به امام علی النقی (ع) امام "یازدهم" [!] شیعیان ندیدم. دلیل اصلی حملاتی که علیه او می شود، انتقادهایی است که به حکومت می کند!»

"علیرضا نوری زاده" میهمان ثابت این برنامه هم که ید طولایی در اینگونه اظهارات دارد، با "سیاسی" خواندن واکنش ها نسبت به حرمت شکنی رپ خوان بی شرم، سعی کرد ترانه سخیف او را با این جمله توجیه کند: «شاهین نجفی اهانتی به امام علی النقی (ع) نکرده است. از آنجا که حکومت جمهوری اسلامی امام دوازدهم (عج) را مصادره کرده، او از امام علی النقی (ع) مدد می جوید.»

و با این حمایتهای ناشیانه و عامدانه که مهر حمایت از حقوق بشر خورده است، داغ دل همه را تازه تر می کند. توهین هایی که اگر ذره ای از آن از سوی مسلمانان صورت می گرفت هزاران انتقاد و افترا به آنها زده می شد و باز هم آنرا خلاف حقوق بشر می دانستند!

به هر حال توهین به مقدساتمان مدتی هست که گستاخانه تر پیگیری می شود. جهل و عناد و البته از همه مهتر پروژه های اسلام هراسی غرب که در رسانه ها و توسط سیاستمداران شان پیگیری می شود در این ماجرا بسیار مؤثرند، اما ما نیز در بستن مسیر توهین به مقدساتمان دو وظیفه داریم. اقدامی سریع و مقتدرانه طوری که دیگر کسی به خود جرئت چنین جسارت هایی ندهد و دیگری نشان دادن جلوه های معنوی و سراسر زیبایی اسلام همان طوری که هست و باید باشد. اتفاقی که نتیجه اش طی این سالها گرویدن میلیونها فرد آگاه به اسلام بوده است.

مریم محبی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان