واکنش شدید آیت الله مکارم به اظهارات سخیف یک مسؤل

واکنش شدید آیت الله مکارم به اظهارات سخیف یک مسؤل

آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به اظهارات یك مسئول در مورد موسیقی، این سخن نسنجیده را توهین به فقها و علما توصیف كرد و گفت: در حال حاضر شرایط كشور خاص است و با توجه به اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها كشور نیاز به آرامش دارد واگر شرایط شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می كردیم.

آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به اظهارات یك مسئول واكنش نشان داد.

ایشان اظهار داشت: در رسانه ها و مطبوعات خبری از یكی از مسئولان منتشر شده كه وی گفته است كسانی كه با موسیقی مخالف هستند نمی فهمند.

این مرجع تقلید گفت: ما منتظر بودیم این خبر تكذیب شود كه این گونه نشد، این مطلب و حرف بسیار سنگین است، تمام فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی اجماع دارند، از روایات ائمه اطهار(ع) نیز اینگونه بر می آید، امام راحل(ره) نیز با صراحت به این مساله تصریح دارند.

وی این سخن نسنجیده را توهین به فقها و علما توصیف كرد و گفت: در حال حاضر شرایط كشور خاص است و با توجه به اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها كشور نیاز به آرامش دارد واگر شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می كردیم و وظیفه خود را انجام داده و هزینه آن را هم می دادیم.

آیت الله مكارم شیرازی خاطر نشان كرد: این تعبیر، تعبیری بسیار زشت، زننده و توهین به همه علما و توهین به امام(ره) است و هر كس كه باشد ما نمی توانیم بنشینیم با مقدسات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بازی كنند.

این مرجع تقلید یاد آور شد: من به خاطر شرایط حساس كشور فعلا به همین میزان قناعت می كنم ولی اگر فرصت مناسب پیدا شود پاسخ مناسب را به این گونه افراد خواهیم داد.

این مدرس برجسته خارج فقه حوزه علمیه قم تاكید كرد: معنا ندارد بعضی ها در كشور مسئولیت پیدا كنند وهر چه دلشان خواست بگویند، چرا ؟ امیدواریم خداوند دشمنان اسلام را اگر قابل هدایت نیستند خوار و ذلیل كند.

آیت الله مكارم شیرازی همچنین درباره اظهار نظر یكی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر اینكه شرایط كشور همواره خاص بوده و شما باید همیشه به تكلیف خود عمل كنید گفت: فعلا شرایط كشور اخص الخاص است و باید در كشور آرامش وجود داشته باشد.

منبع : رسا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان