ویژه نامه اربعین

 ویژه نامه اربعین

 

 زیارت اربعین (متن  + ترجمه + صوت)

 

بیستم ماه صفر روز اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام است. در این روز بنابر نقل مشهور، کاروان مصیبت زده اهل بیت علیهم السلام و خاندان شهدای والا مقام کربلا پس از چهل روز محنت و کشیدن رنج اسارت و تحمل طعنه ها و زخم زبانها و مشاهدة جسارتها و بی حرمتی ها به سر زمین کربلا باز گشتند. و قبور مطهر سید الشهدا ء علیه السلام و اصحاب گرانقدرشان را زیارت کردند.

زیارت سید الشهدا علیه السلام در روز اربعین یکی از آداب مهم مذهب ماست، تا آنجا که در روایتی از امام عسکری علیه السلام یکی از نشانه های مؤمن زیارت اربعین ذکر شده است. (بحار الانوار، ج۹۵، ص۳۴۸)

میلیونها تن از شیعیان در این روز مشتاقانه حرم مطهر امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند.

سزاوار است مؤمنین در روز اربعین به اقامه عزا و تعظیم شعائر حسینی بپردازند و زیارت اربعین را از راه دور به قصد رجا بخوانند.

همچنین در روایتی از امام صادق علیه السلام کیفیت زیارت سید الشهداء علیه السلام از راه دور چنین بیان شده است: به بالای بام می روی و به راست و چپ خویش توجه می کنی سپس سر خود را به سوی آسمان بالا می بری و به جانب قبر امام حسین علیه السلام اشاره می کنی و می گویی : السلام علیک یا ابا عبدالله ، السلام علیک و رحمة الله و برکاته که ثواب زیارت برایت نوشته خواهد شد. و هر زیارت ثواب یک حج و یک عمره خواهد داشت. (کامل الزیارات، ص۴۸۱)

( این روایت شریف اختصاصی به روز اربعین ندارد و در هر زمان ، به خصوص ایام زیارتی، می توان آن حضرت را این گونه از راه دور زیارت کرد.)

———

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان