چهره های آخرالزمانی (۱5) / یاران بدر

chehrehha

بی گمان هیچ سرداری بی حضور فرماندهان شجاعش، و هیچ فرماندهی بدون لشکری نیرومند قدرت ایجاد حکومتی جهانی را نخواهند داشت. بزرگترین سردار عالم نیز برای فتح جهان از 313 مرد و زن برای فرماندهی نیروهای خیر کمک خواهد گرفت.
یاران حضرت مهدی (عج) رنگ و بوی آن حضرت را دارند و تا تعداد آنها به 313 نفر نرسد ظهور محقق نخواهد شد. البته تکمیل این تعداد تنها یکی از شرایط ظهور است، نه شرط ظهور.

این 313 نفر که ویژگی های منحصر به فردی دارند، فرماندهان سپاه امام زمان (علیه السلام) در هنگام ظهور آن حضرت هستند. در زمان ظهور، در مکه حاضر می شوند. برخی شب در شهر دیگری در خوابند و صبح در مکه بیدار می شوند(1) در نهایت این 313 نفر که 50 نفر آنها را زنان تشکیل می دهند (2) بدون هیچ قرار قبلی گرد امام خویش جمع می شوند. زمانی که امام زمان (عج) نخستین فریادهای دادخواهی را به زبان می آورند با او بیعت می کنند و در شکست باطل او را یاری می رسانند.

از روایات می توان دریافت که این 313 نفر از انسانهای خاص هستند. از بندگان خالص خداوند. از روایات به نظر می رسد قدرت طی الارض دارند.

قدرت بدنی آنها شگرف است؛ نیروی چهل مرد به آنها داده شده، قلب آنها چون آهن است و کوهی نیست که از سر راه برندارند.(3) البته این موضوع علاوه بر قدرت بدنی به نیروی ایمان آنها نیز برمی گردد.  نیروی ایمان آنها به حدی است که جز خدا نمی بینند و همه چیز را خدا می بینند و به همین دلیل هیچ ترس و اندوهی ندارند. (4)

آنها شیران روز و زاهدان شب اند. (5) سلاح آنها، که منقش به نام خودشان و پدرشان است، برنده و سلاح برتر آنها که خداوند از فضلش به آنها بخشیده است، سلاح هراس است. (6) یعنی آنها با حضور خود در جبهه ی حق، ترس در دل اهل باطل می اندازند. و این از نیروی ایمان آنهاست.

عزت آنها به حدی است که حیوانات میز میل همیاری با آنان را دارند و قطعه زمینی که فرش گامهای آنان شده به خود مباهات می کند و بر دیگر سرزمینها فخر می فروشد (7)

این یاران که به تعداد یاران پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله) در جنگ بدر هستند، در فتنه ها و بلایای آخرالزمان آب دیده می شوند و برای یاری حضرت برگزیده می گردند. (8)

313 فرمانده، لشکری در حدود 10000 (ده هزار) نفر دارند که همگی یاوران حق اند.

پس از برچیده شدن باطل، این فرماندهان، امیران مناطق مختلف حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهند بود. بدین طریق، عدالت تنها از طریق عادل واقعی به اجرا در خواهد آمد. (ان شاء الله)

 

پی نوشت:
1.بحارالانوار، ج 52، ص 370، ح 159
2.همان، ص 223
3.همان، ص 386
4.کمال الدین و تمام النعمهة ج2، ص 357
5.الفتن، ص 213
6.بحار الانوار، ج52، ص 191
7.همان، ص 327
8.ترجمه و شرح نهج البلاغه، خطبه 150، صص 459- 458

با استفاده از کتاب معرفت امام زمان و تکلیف منتظران
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …