چهره های آخرالزمانی (9) / اصهب

چهره های آخرالزمانی (9) / اصهب

 

 

«در آن سال، همه ی سرزمین های اسلامی که در غرب قرار دارند، دچار اختلاف شدید شوند، نخستین سرزمینی که ویران شود شام است. در آنجا سه گروه یعنی طرفداران اصهب، ابقع و سفیانی با یکدیگر اختلاف می کنند.» (1)

اصهب، ابقع و سفیانی سه نفر ار چهره های سیاه آخرالزمانی هستند که هر کدام از منطقه ای جداگانه خروج می کنند و هدف هر سه، تصرف دمشق است. در این مقاله به اصهب می پردازیم:

اصهب فردی است که به روایت اکثر علما، غیرمسلمان است، و مویی سرخ و طلایی دارد. (2)

در تفسیر روایتی در الزام الناصب آمده است:

«آنگاه که قرن یازدهم برسد، پس انا لله و انا الیه راجعون! بلا فراگیر می شود و امید، اندک. دعا مستجاب نمی شود و بلا نازل می شود و درمانی از آن نیست. دین اسلام سخت در تنگنا می افتد… آنگاه کافر سرخ موی به پا می خیزد و مردم را تحت فشار جنگ می گذارد و طولی نمی کشد که او کشته می شود…» (3)

اصهب که به گفته ی روایات به دنبال حکومت کردن بر دمشق (شام) است به سمت آن راه می افتد و جنگ سختی میان او و سفیانی براه می افتد و در نهایت، سفیانی، اصهب و یارانش را به قتل می رساند.

در پایان باید اضافه کرد که از مواضع روایات درباره ی اصهب می توان فهمید که پرچم او پرچم الهی نیست و عاقبت او بد عاقبتی است. (4)

پی نوشت:

1.بحارالانوار، ج 52، ص 212
2.کورانی، علی، عصر ظهور، صص 109 و 110
3.فقیه، محمد، سفیانی و نشانه های ظهور، ص 96
4.با استفاده از کتاب شش ماه پایانی، مجتبی الساده، مترجم: محمود مطهری نیا

پ.میعاد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …