یاران امام زمان (عج): حفظ شدگان

یاران امام زمان (عج): حفظ شدگان

yaran-mahdi

اگر تمام هستی و کائنات و هر آنچه که خداوند از جن و انس آفریده است، در یک طرف باشند و خدای آن ها هم در طرف دیگر، و همگی علیه قدرت و خواست خداوند تمام قد بپاخیزند و همه قدرت خود را در ذهن و جسم و جان خود متمرکز کنند، باز هم نمی توانند تنها و حتی تنها یک سنگ ریزه را جابجا کنند؛ چه برسد به اینکه مسیری از تاریخ مقدر شده الهی را تغییر دهند. گویا یادمان رفته است که خداوند این چنین می فرماید: “و اگر خداوند تو را زیانی برساند، برای آن برطرف کننده ای جز او نیست و اگر برای تو نیکی بخواهد هرگز برای فضل او ردکننده ای نیست. او خیر خود را به هرکس از بندگانش بخواهد می رساند و اوست که بسیار آمرزنده و مهربان است.”(1)
اما آنچه که در این عصر و دوران شاهد آن هستیم، این است که افرادی به خاطر منافع شخصی و اغراض سیاسی خود سعی در برهم زدن قانون و قاعده آخرالزمان دارند و به هر روشی متوسل می شوند تا همه مردم را در عقیده به مهدویت و منجی آخرالزمان کافر کنند تا از آنچه که می ترسند؛ برسرشان نیاید. اما نمی دانند که قدرت و اراده خداوند مافوق تمام معادلات بشری است و اگر تمام مردم دنیا از عقیده به مهدی موعود(عج) روی برگردانند و یا حتی به خدای خود کافر شوند، باز هم برای آخرین منجی اش سیصد و سیزده یار ناب بی بدیل مقرر کرده است.

هیچ کس و هیچ چیز این قضا و قدر الهی را تغییر نخواهد داد.
تنها نگهبان و محافظ آقایمان و یارانشان، خداوند مهربان است. آن ها را از هر گونه خطر مصون نگه می دارد و با تمام وجود آن ها را در آغوش خود حفظ می کند و دوستشان می دارد و منتظر روز موعود است….

امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:
“صاحب این امر، با تأییدات الهی از هر خطری مصون و محفوظ است، اگر همه مردم هم از بین بروند، خداوند او و یارانش را می آورد و آن ها هستند که خداوند در حقشان فرموده است:
“اگر این ها(مردم) به تعالیم پیامبران کافر شوند، ما به تحقیق برا آن(مهدی موعود) گروهی را نگه داشته ایم که آن ها هرگز کافرنمی شوند.”(2) پس به زودی خداوند قومی را خواهد آورد که آن ها را دوست می دارد و آن ها نیز او را دوست می دارند. آن ها در برابر مؤمنان نرم و متواضع و در برابر کافران خشن و متکبر هستند”(3)(4)

****

پی نوشت
1. سوره هود آیه 107
2. سوره انعام آیه 89
3. سوره مائده آیه 54
4. الزام الناصب، ص 19. بحار النوار، ج53، ص 370

منبع: یاران امام زمان(علیه السلام)؛ مجموعه روایات مهدوی، گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1390، چاپ دوم، صص 56 و57.

ماءمعین


یاران امام زمان(عج)، مجموعه مقالاتی است که به ویژگی های یاران آن امام(ع) می پردازد.
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یاران امام زمان (عج)
ملیت یاران امام زمان(علیه السلام)

ملیت یاران امام زمان(علیه السلام) وقتی صحبت از یاران سیصد و سیزده نفری امام زمان(علیه السلام) می شود، نام افرادی که تاریخ ساز هستند به چشم می خورد. اصحاب کهف، يوشع بن نون، مالك اشتر، مقداد، سلمان و ابودجانه انصاری(1) در این زمره قرار دارند. اما آیا تا به حال …

یاران امام زمان (عج)
تعداد یاران امام زمان(علیه السلام)

 تعداد یاران امام زمان(علیه السلام) میلیون ها میلیون آدم بر روی این کره خاکی متولد می شوند، زندگی می کنند و در آخر به دست مرگ سپرده می شوند. در بین تمام این آدم های جورواجور چطور می توان گروهی را برای انجام کاری انتخاب و گلچین کرد؟ کار سختیست، …

یاران امام زمان (عج)
یاران امام زمان(علیه السلام)

یاران امام زمان(علیه السلام) در آغاز یک سؤال جدی را مطرح می کنیم و به پاسخ درباره آن می پردازیم. سؤالی که ممکن است ذهن خیلی از ما را درگیر کرده باشد، این است: یک اقلیت 313 نفری که از نقاط دور دست جهان در شهر مکه گرد هم می …