در حالی كه با مصاحبه رسمی حجت الاسلام سید علی خمینی با پایگاه خبری جماران و اظهارنظر صریح در خصوص عدم شركت در یك مراسم در مهدیه تهران، شایعات و اخبار متناقض در این خصوص پایان گرفت،  به مروری بر رویكرد و عملكرد سه فرزند مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی می پردازیم.


تصویر مشهور امام با علی كوچولو

حجت الاسلام سید علی خمینی، كوچكترین فرزند مرحوم سید احمد خمینی كه با سكوت دو هفته ای خود نشان داد حتی المقدور از ورود به فضای جنجال های سیاسی پرهیز دارد، طی روزهای پس از 9 دی تلفن همراه خود را خاموش كرده و به كسانی كه از وی علت عدم مصاحبه و تكذیب را می پرسیدند، با اشاره به انتشار اطلاعیه دفتر امام، به بی نتیجه بودن جدال با شایعه پردازان اشاره كرده بود و اكنون نیز به بهانه انتشار خبر راه اندازی پایگاهی اینترنتی برای انتشار مباحث درسی برادر بزرگترش سید حسن، به تكذیب صریح ماجرای مهدیه تهران پرداخت.

با وجود آنكه عده ای از این ماجرا به دنبال القای اختلاف میان فرزندان حجت الاسلام سید احمد خمینی بودند، نزدیكان این سه برادر از هماهنگی كلی این 3 تن در رویكرد و مشی و مواضع خبر می دهند، كه همواره بر حفظ اصل و محتوای جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین میراث امام خمینی و نیز مقابله با تندروهایی كه در لوای امام و نظام رویكردی متناقض باایشان دنبال می كنند، تاكید داشته اند؛ هرچند رفتارهای آنان بروز بیرونی متفاوتی داشته است.


اخوان خمینی از راست به چپ(حجج اسلام سید علی، سید یاسر و سید حسن خمینی)

به عنوان نمونه سال گذشته، در مقطعی كه حجت الاسلام سید حسن خمینی به دلایلی از میزبانی هیئت دولت در مرقد امام راحل (ره) خودداری كرد، كوچكترین برادرش به جای وی در حرم حاضر شد و یا در ملاقات با چهره های سیاسی آزاد شده از زندان، بیش از همه سید یاسر خمینی حضور می یافت و تصاویر متعددی از وی منتشر شد.

البته برخی این تفاوت ها را نیز بی ارتباط با شرایط خانوادگی این 3 برادر نمی دانند، حجت الاسلام سید حسن خمینی، داماد آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز و از مسئولان قضایی دوران امام، حجت الاسلام سید یاسر خمینی، داماد سید محمد صدر، معاون عربی وزارت خارجه در دولت خاتمی و حجت الاسلام سید علی خمینی، داماد حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، داماد و نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران است، چهره ای كه همگان او را به تیزهوشی، نگاه باز و در عین حال رعایت شرایط بیت مرجعیت می شناسند.


سید محمد موسوی بجنوردی، سید محمد صدر، سید جواد شهرستانی

با این حال موارد دیگری هم وجود دارد. به عنوان نمونه سید علی خمینی بعد از ماجرای تخریب سید حسن خمینی و درگذشت آیت الله توسلی، در 14 خرداد 87 در مسجد حظیره یزد اظهار داشت : جمهوری اسلامی همراه با امام، مورد وثوق مردم قرا گرفت و جمهوری اسلامی منهای امام مشروعیت ندارد. وی ادامه داد : اگر جمهوری اسلامی منهای امام می خواهید، مطرح كنید ولی بایستی آن را به رفراندوم بگذارید.

اطلاعات خبرنگار “آینده” حاكی از آن است كه هم اكنون هر 3 برادر در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، سید یاسر علاوه بر تدریس مقدمات مشغول شركت در دروس خارج فقه است، سید حسن از امسال تدریس دروس خارج فقه را در مدرسه فیضیه قم آغاز كرده و سید علی خمینی – همان كسی كه مردم پس از رحلت امام با انتشار تصاویرش، وی را به عنوان علی كوچولوی امام می شناختند- سال گذشته پایه 10 حوزه علمیه قم را به پایان رسانده و اكنون یكی از شاگردان ثابت درس برادر بزرگترش می باشد كه اتفاقا با استفاده از لب تاپ و نمایش powerpoint برای طلاب تدریس می شود.

البته حجت الاسلام سید حسن خمینی علاوه بر تدریس دروس خارج، خود هنوز در درس خارج آیت الله سید علی محقق داماد، از برجسته ترین مدرسان حوزه شركت می كند.

منبع :آینده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان