تابلوی تامل برانگیز در ساختمان پزشکان

تابلوی تامل برانگیز در ساختمان پزشکان
 امین هاشمی در مطلب اخیر وبلاگ “منتظر” نوشت: اگر یادتون باشه بهار سال قبل(+) بعد از پخش سریال “زن بابا” مطلبی در بلاگم نوشتم و از وجود چندین شوخی و لطیفه مستهجن در این سریال انتقاد کردم . یادمه از نمایندگان مجلس گرفته تا خود فیلسمازان هم اون موقع از صداوسیما به همین دلیل انتقاد کردند( + + ) . حالا هم سریال ساختمان پزشکان و باز هم شوخی های مبتذل اما در ابعاد گسترده تر .
چند وقت پیش جناب مهندس ضرغامی در یک سخنرانی اشاره کرد که یک بنده خدایی رفته بود دیدن رایس و ایشون رو بغل هم کرده بود . جناب مهندس همینطور که می خندید گفت: ما گفتیم این بنده خدا فداکاری کرده و باید سختی کار هم بهش داد ! این صحبتها اینقدر زشت می نمود که صدای “صرفا جهت اطلاع” خود صداوسیما را در آورد (+) و از اقای ضرغامی بخاطر این صحبتها گلایه کرد که این حرف ها یعنی چی اون هم بین نوجوانها!
فکر می کنم اگر مدیر یا کارگردانی حرفی می زنه یا فیلمی میسازه به اون اعتقاد داره .اصلا فیلمساز اگر به چیزی اعتقاد نداشته باشه نمیتونه اونو خوب از آب در بیاره . اگر در مطلب قبلی وبلاگم اشاره کردم که ساختمان پزشکان سبک زندگی غربی رو رواج میده خب احتمالا از تولیدکنندگان تا مدیران صداوسیما، توی خونشون به همین سبک زندگی می کنند که این سبک رو ملی فرض کردند و براش سریال ساخته اند ! اگر در سریال های صداوسیما شوخی های غیراخلاقی میشه شاید این شوخی ها برای مدیران و در راس آن آقای ضرغامی حل شده باشه و شاید اصلا خودش هم از این شوخی ها می کنه ! ( رجوع شود به اولین خط این پست !)
در مطلب قبلی وبلاگ به برخی موارد مبتذل در سریال ساختمان پزشکان اشاره کردم لینک شدن مطلب در مجله اینترنتی پارسی بلاگ و بعد هم مشرق نیوز و سایت های دیگر سیل 150 کامنتی رو روانه این مطلب کرد بعضی از کامنتها در جهت تایید و بعضی در جهت رد مطلب بود . اما برخی نکات و شبهاتی رو مطرح کردند که لازم دیدم یک بار دیگه در این مورد به روز بشم .
بعضی اشاره کرده بودند که سریال مطالب مبتذلی مانند توجه بیش از حد اقایان به خانمها رو مطرح کرده اما به قصد نقد، چرا که ما در جامعه امثال این مطالب زیاد داریم.در اینجا باید چند نکته رو متذکر بشم .
ببینید فیلم به دو دلیل قصد نقد نداشته یکی به این دلیل که برخی رفتارها رو به صورت نرم به شکل سبک زندگی به بیننده تحویل داده مثل راحت بودن ناصر با زن داداش خودش .
این نکته بارها و بارها نشون داده شده و اصلا سبک زندگی ناصر شده و هیچ نقدی هم در فیلم صورت نگرفته . نکته بعدی اینکه توجهی زیاد مردها به زنان که تبدیل به دختربازی شده خیلی اوقات به صورت جوک توی این سریال مطرح شده. اگرفیلم قصد نقد این رویه را داشت هیچگاه از این ابزار در جهت خنداندن صرف استفاده نمی کرد و به بیان ایرادات اون می پرداخت.
این که نیما یعنی گودمن فیلم در مواقعی که به شکلی دختربازی در فیلم روی می ده اعتراض نمی کنه (برخلاف دیگر مواقع که در صورت دیدن هر اشتباهی سریع موضع گیری می کنه) این نشون می ده این سریال دختربازی را نقد نمی کنه بکه داره به صورت طنز و بیان جوک به اون دامن می زنه . نمونه های این رفتارها رو در مطلب قبلی توضیح دادم که اکنون فرصت پرداختن به اونها نیست .
بگذارید یک مثال عینی بزنم .در یکی از قسمت های قبلی ساختمان پزشکان ، فرید (پدر نیما) دوست نیما رو تنهایی برد خونشون درها رو بست پشت درها وسیله ای گذاشت که باز نشن پرده ها رو انداخت و دوست نیما همینجور تعجب می کرد و می ترسید و به فرید می گفت این کارها برای چیه فرید رفت تشک و بالشت آورد و به او گفت بیا این رو بشن و دوست نیما همینجور عرق می ریخت و میگفت چرا نه نمی خوام …تا آخر سر فهمید فرید می خواست از توی تشک پول در بیاره .(+)

بعضی از دوستان مخصوصا بعد از اشاره ساختمان پزشکان به همجنسگرایی در این قسمت ابراز کردند دیگر با خانواده نمی تونن بشین و این فیلم ها رو نگاه کنند. این میشه سبک زندگی غربی . اگر قالب غالب خانواده های ایرانی را رعایت نکنی یعنی داری سبک زندگی را عوض می کنی .

در قسمت قبل اشاره کردم این فیلم نوعی از فمینیسم را ترویج می کند آزادی جنسی فروید را تبلیغ می کند و اشاره غیر مستقیم به زنا دارد . اما به نظر می رسه هنوز برای بعضی موضوع روشن نشده . وقتی نازنین در یکی از قسمتهای فیلم رسما می گوید من فمینیسم هستم ، وقتی یوگا کار می کند وقتی نیما تصویر فروید را به دیوار می زند و اعلام می کنه فروید قهرمان اوست . این همه بیان مستقیم واقعا جای سوالی را باقی می گذارد ؟!

اما دیشب باز هم با کمال تعجب شاهد ظهور یک تصویر عجیب دیگر در این سریال بودم . تابلویی در کافی شاپ این سریال نصب شده بود که باز هم در شکل و محتوا سبک زندگی غربی را نشان می داد . تابلوی “آفرینش آدم” که میکلانژ از تورات(عهد عتیق) ، قسمت سفرپیدایش 1/26 الهام گرفته و خدا را به تصویر کشیده که دست خود را به سمت حضرت آدم (ع) دراز کرده . این تصویر از نقوش معروفی است که بر روی سقف کلیسای سیستین، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان، دیده می‌شود. (+)


تابلوی آفرینش انسان در کلیسای واتیکان . البته مجبور شدم قسمتهاییش رو حذف کنم!
البته حتما قحطی تابلو بوده که تابلویی که ترویج مسیحیت می کنه را انتخاب کردند و قسمتی از اون رو در فیلم استفاده کردند. فکر می کنم رسانه ما باید اول مستهجن نباشه بعد رسانه ملی بشه بعد رسانه مذهبی بعد ملی مذهبی ! بعد تحول شود و یک رسانه انقلابی و اسلامی درست شود ! مدیران عزیز صداوسیما که دوست دارید رسانه ملی داشته باشید ، شما با ربع پهلوی که ملی است چه فرقی دارید اگر اسلامی نباشید؟ تصویر برهنه کلیساهای غربی به چه درد ما می خوره .
واقعا دست صداوسیما درد نکنه که اسم عورت نمی آورد و غیرمستقیم به اون اشاره می کنه ممنون که رسما تبلیغ همجنسگرایی نمی کنه و فقط به اون اشاره می کنه . خیلی ممنون که تصویر حضرت آدم به صورت کاملا برهنه را نشان نمی دهد و این تابلو را به صورت سانسور شده تبلیغ می کند. خوب چون این رسانه ملی است !!! واقعا نمی دونم ترویج و تقدیس مسیحیت ، زندگی غربی، فمینیسم، همجنسگرایی و آزادی جنسی در ساختمان پزشکان با چه توجیهی صورت می گیرد ؟
شهید مطهری (+) در نقد آزادی جنسى غرب و در رد نظریات دانشمندان غربی مى فرماید : امیال انسان اشباع ناپذیراست ، اشتباه فروید و امثال او در این است که پنداشته اند تنها راه آرام کردن غرائز , ارضاء و اشباع بى حد و حصر آنها است. اینها فقط متوجه محدودیتها و ممنوعیتها ……………….. اصلا این مطالب را برای کی دارم میگم؟ مدیران صداوسیما که خودشون اینها را می دانند …
پی نوشت: نقد بعضی از عملکردهای صداوسیما به معنای نفی کامل اون نیست . وظیفه ماست که بعضی از حرکاتی که در شان رسانه ملی نیست را گوشزد کنیم . قطعا بسیاری از سریال هایی که به آن اشاره نشده قابل تقدیر است .

من وقتی این سریالو نگاه می کردم اصلا به این موارد توجه نمی کردم.فکر می کنم کسی که فقط برای نقد سریال نگاه می کنه متوجه این نکات می شه.

سلام

شما کلا فیلم نبینی بهتره عمو جون

آخه اون دو تا دست چه معنی بدی  داشت که رفتی شجره نامه واسه اش در آوردی ؟

توی جهنم هم آتیشه – پس نباید به هیچ شعله ای نگاه کرد

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان