حديث ثقلين، سند جاويد حقانيت شيعه است

حديث ثقلين، سند جاويد حقانيت شيعه است

حضرت آيت الله وحيد خراساني، امروز در درس خارج تفسير خود در مسجد اعظم قم، با  بررسي قرائات مختلف آيه پنجم سوره يس، اظهارداشتند: سه نوع قرائت از سوي قاريان و مفسران مشهور تاريخ اسلام از اين آيه صورت گرفته است که هر کدام از آنها براي نوع خاص قرائت خود، دلايلي را بيان کرده اند.

معظم له پس از بيان دقيق نظريات مختلف قرائت در خصوص اين آيه و برخي آيات ديگر قرآن، فهم متفاوت مفسران و قاريان کشورهاي اسلامي، در خصوص اين آيات را دليل وجود اين سه نوع قرائت عنوان کرده و افزودند: هر کدام آنها با ترکيب خاص مصادر و افعال، تفاسير مختلفي را براي «تنزيل العزيز الرحيم» ذکر کرده اند؛ برخي ها تنزيل العزيز را به معناي قرآن و برخي ديگر نيز آن را به پيامبر اکرم(ص) نسبت داده اند که هر کدام از اين تفاسير، روند تفسير موضوعي آيات را تغيير مي دهد.

اين مرجع تقليد در ادامه با بيان اين مطلب که ريشه تفاوت در قرائات قرآن، در غصب خلافت در صدر اسلام است، خاطرنشان کردند: پس از واقعه غدير و رحلت پيامبر(ع) و غصب خلافت حقه اميرالمومنين(ع)، به طور کلي تاريخ دستخوش تغييرات گسترده گرديد؛ اين داستان غوغايي عظيم در همه شئون ايجاد کرد و زندگي اجتماعي و ديني مردم را تحت تاثير گسترده قرار داد.

حضرت آيت الله وحيد خراساني تصريح کردند: در عصر مهجوريت امت اسلامي از امام معصوم(ع)، اين گونه حوادث بوجود مي آيد و اختلاف در قرائات قرآن يکي از مصاديق مهجوريت امت وقرآن کريم است.

معظم له خاطرنشان کردند: بي جهت نيست که ائمه اطهار(ع) را شريک القرآن مي خوانند؛ زيرا اگر اين بزرگواران حضور نداشته باشند و قرآن را تفسير نکنند، هر کس بر مبناي عقل خود اقدام به تفسير قرآن و حتي خط مشي در زندگي ديني خود مي کند؛ حديث ثقلين پيامبر اکرم(ص)، سند هميشه جاويد حقانيت شيعه و پيروان اهل بيت(ع) است زيرا، پيامبر اکرم(ص) در اين حديث که مورد اتفاق نظر همه فرق اسلامي است، قرآن و امامت را در کنار ابدي و جدانشدني از يکديگر عنوان کرده اند.

حضرت آيت الله وحيد خراساني گفتند: برخي از ائمه حديث اهل سنت نيز به اين نتيجه رسيده اند که مقتضاي اعتبار دين به حضور هميشگي قرآن  اهل بيت(ع) است؛ يعني پايه هاي دين بر اساس فرموده رسول الله(ص) قرآن و اهل بيت(ع) است؛ کمال دين به حضور توام اهل بيت(ع) و قرآن است و اين حقيقتي است که هيچ کس نمي تواند خدشه اي به آن وارد کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان