دلایل دعا برای امام زمان (عج) (۱6) : ظلم دشمنان به آن حضرت

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (۱6) :  ظلم دشمنان به آن حضرت

doa-baraye-emam

ما مسلمانها دلمان به حال مظلومان می سوزد. چون خودمان، در تاریخ بارها و بارها مورد ظلم واقع شده ایم، چون انسانیت را در وجود خودمان زنده نگه داشته ایم، چون پیامبرمان، مهربانترین موجودی است که زمین به خودش دیده است و شاید چون اساساً از ظالمان بیزاریم، هر وقت مظلومی می بینیم، هیچ کاری هم نکنیم، دعایش می کنیم.

ما برای مردم دیگر کشورهای اسلامی دعا می کنیم. آنهایی که گوشت جلوی گلوله شده اند، آنهایی که حق نفس کشیدن ندارند، آنهایی که در محاصره ی غاصبانند. ما برای همه شان دل می سوزانیم و دعا می کنیم که روزی وضعشان تغییر کند حتی اگر شیعه نباشند.

من مانده ام که چرا ما مسلمانها – که شیعه های شناسنامه ای هم هستیم- برای آخرین حجت خدا دعا نمی کنیم. کمی فکر کنید! انسان زنده ای را می شناسید که به اندازه ی ایشان رنج و عذاب دیده باشد؟

امام حسین (علیه السلام) درباره ی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) فرمودند: «قائم اين امّت نهمين نسل از فرزندان من است و اوست صاحب غيبت و او کسی است که در حالي که زنده است ميراثش تقسيم مي‏گردد.» (1)

حضرت مهدی (عج)، کسی است که از اولین روز امامت، با دشمنی کینه ورزان و حسودان رو به رو شد. حضرت سجاد (ع) می فرمایند: «گويا مي‏بينم که جعفر کذّاب (عموی حضرت مهدی(عج))، سرکش زمانش را بر تفتيش امر وليّ اللَّه و غايب در حفظ خدا و سرپرست حرم پدرش وادار می نمايد، از روي جهل به ولادت او، و حرص بر کشتن او در صورت دسترسي به او، به خاطر طمع در ارث او که به ناحقّ آن را براي خود بگيرد.» (2)

سختی های امام زمان (عج)، در دوران غیبت ادامه می یابد و تا روزی که قیام می کنند، همچنان ادامه دارد. امام باقر  (ع) درباره ی زمان ظهور ایشان توضیح می دهند و می فرمایند که حضرت با تکیه بر خانه ی کعبه که به آن پناهنده شده اند، خطبه ای می خوانند و در انتها می گویند: «و شما را به حقّ خدا و به حقّ رسول او و حقّ من که حقّ قرابت و خويشاوندي با پيغمبر خدا (صلي الله عليه وآله) است، سوگند مي‏دهم که ما را کمک کنيد، و کساني را که به ما ستم نمايند از ما دور سازيد، زيرا که ما را ترساندند و به ما ستم نمودند و از شهر و فرزندانمان دربدر شديم و مورد سرکشي قرار گرفته‏ايم.» (3)

همچنین روایت است از امام صادق (ع) که فرمودند: «قائم‏ (ع) پيش مي‏آيد، در حالي که اصحاب آن حضرت و مردم با وي هستند به نجف مي‏رسد، آن‏گاه ارتش سفياني عليه آن جناب از کوفه خروج مي‏کند و آن روز چهارشنبه است، پس آن‏ها را دعوت و حقّش را مطالبه مي‏نمايد و به آنان اعلام مي‏کند که مظلوم است ومي گويد: هر آن‏که درباره خدا با من محاجّه دارد من نزديک‏ترين افراد به خدا هستم.» (4)

یادمان باشد، کمی هم برای پایان یافتن مظلومیتهای آقایمان دعا کنیم…

دعای این هفته:
شیخ طوسی روایت کرده است: مستحب است بعد از نماز عصر روز پنج شنبه تا آخر روز جمعه، اینگونه بر پیامبر (ص) صلوات فرستی:
«اللهم صلّ علی محمد و الِ محمدٍ و عجِّل فرَجَهم و أهلِک عَدُوَّهم مِنَ الجِنِّ و الانس من الاولین و الآخرین» (5)
(خدایا بر محمد و حاندان محمد درود فرست و در فرجشان تعجیل فرما و دشمنان آنان از جن و انس از اولین تا آخرین آنها، هلاک گردان)

 

پی نوشت:
1. کمال الدين، ج 1، ص 317؛ به نقل از موسوی اصفهانی، محمد تقی، مکیال المکارم، ج 1، ص 155
2. کمال الدين، ج 1، ص 320؛ به نقل از همان.
3. بحار الانوار،52، ص 238؛ به نقل از همان، ص 154
4. همان، ص 387؛ به نقل از همان، ص 155
5. مصباح المتهجد، ص 265 و 257؛ به نقل از عرض نیاز به درگاه بی نیاز، نشر موعود عصر، 1388، ص 86
 
پ.میعاد

 

امام سجاد (ع) فرمودند: «حق كسى كه به تو نيكى كرده، اين است كه از او تشكر كنى و نيكى اش را به زبان آورى و از او به خوبى ياد كنى و ميان خود و خداى عزّوجلّ برايش خالصانه دعا كنى…» کسی را سراغ دارید که در حقتان بیشتر از امام عصر (عج) خوبی کرده باشد؟ قرار است در این مجموعه، شما را
 با نیکی های امام آشنا کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …