ملاصدراي شيرازي و تجويز عشق بازي …

ملاصدراي شيرازي و تجويز عشق بازي …

آقا محمدعلي بن علامه وحيد بهبهاني در جلد 2 كتاب «خيراتيه در ابطال طريقه ي صوفيه» صفحه 308 چنين آورده است:

 

تذكره و تبصره

تجويز صوفيه تعشق بازي با امردان

 

«گذشت در جمله ي مذمتهاي صوفيان تعشق شان با امردان گلرخان و فتح باب اين نوع فسق و عصيان از براي فساق و لوطيان و ذكر مستندشان از حديث مروي از طريق سنيان از عايشه و ابن عباس از اشرف عالميان عليه و آله افضل الصلاه الرحمن و بيان وضع و جعل و كذب آن به تصريح جمعي از اعلام و اعيان سنيان كه حضرت فرمود: من عشق فعف فكتم فمات مات شهيدا. يعني: "هر كه عاشق شود، پس عفت ورزد و اظهار نكند تا بميرد، شهيد مي ميرد."

و گذشت كه فاضل نووي از بي قيدي اطلاق نموده، و شرط عفت و كتمان نفرموده.

و فاضل حكيم ملاصدراي فسوي شيرازي تقليد نووي نموده بلكه نغمه در طنبور را فرزده و تجويز تحسين معانقه و ملامسه و تقبيل و دخول و لواط به معشوق فرموده ردا علي الشرع الشريف، از براي اين فعل خبيث سخيف فوائد عظيمه ي حكميه، و غايات فخيمه ي عقليه بر آن مترتب ساخته.

پس در اواخر مجلد رابع اسفارش (1) چنين گفته و بافته:

 

«فصل في ذكر عشق الظرفاء و الفتيان للاوجه الحسان…»

 

ترجمه ي فرازهايي از متن اسفار به قلم آقا محمدعلي اينگونه است:

 

 

«… اين فصلي است در بيان عشق جوانان يا مردان گلرخان: بدان كه اختلاف كرده اند در اين عشق در ماهيت آن و اين كه خوب است يا بد و ممدوح است يا مذموم… طايفه اي آن را مرض نفساني دانسته اند، و جماعتي آن را جنون الهي گفته اند…. پس البته آن از جمله امور مقرره الهيه است كه مترتب مي شود بر آن مصالح و فوايد حكميه، پس ناچار خوب و محمود خواهد بود ما نمي يابيم كسي را كه قلب لطيفي و طبع رقيق و ذهني دقيق و نفسي رحيم داشته باشد، خالي از اين محبت و عشق در اوقات عمرش باشد، لكن مي يابيم نفوس قاسيه و قلوب جافيه و طبعهاي بدخلق را از اكراد و اعراب و تركان و فرنگيان خالي از اين نوع محبت و عشق و غير اين نيستند كه اكثر مردم اكتفا كرده اند به محبت و عشق مردان به زنان و زنان به مردان … و اما غايت و فائده مترتبه بر اين عشق موجود در ظرفاء و عقلاء و حكماء پس آن لطافت طبع و رياضتي است كه مترتب مي شود بر آن منافع بي كران از تأديب پسران، و تربيت امردان، و تهذيب اخلاق و اطوارشان … زيرا كه كودكان بعد از استغناء از ترتيب و تعليم پدران و مادران هنوز محتاجند به تربيت و تعليم استادان و معلمان … پس از اين جهت عنايت و لطف پروردگار خلق كرده است در نفوس كبار عشق و محبت امردان به سوي تأديب و تكميل نفوس ناقصه كودكان و رسانيدن ايشان به غايات مقصوده در خلقتشان، و اگر اين نمي بود البته حق تعالي خلق نمي فرمود اين عشق را در ظرفاء و علماء، پس ناچار در خلقت و جبلت اين عشق در نفوس لطيفه نرم و دلها غيرسخت و سنگين فايده عظيمه و حكمت فخيمه و منفعت راجحه و غايت صحيحه هست … و به اين سبب امر مي كرده اند مشايخ و بزرگان مريدان خود را در اول امر به عشق و عشقبازي… .»

 

 

حرف هاي ما و شما:

 

* لابد شنيديد كه ميگن:

«و علي الاسلام و السلام»

 

 * بچه بازي عرفاني هم عالمي داره. خدا لعنت كنه شيطان را. وقتي عرفا عصيان شيطان را يكتاپرستي مي دانند، امردبازي را هم بايد لطف و عنايت پروردگار بدانند.

* ما كه سر درنياورديم چي شد!! خدا و دين و تربيت نفوس و عشقبازي با نوجوانان زيباروي!! چه آش شله قلمكاري مي شه…!!!

* همجنس بازا نمي دونن كارشون چقدر توپه. اگر يه خرده عرفان خونده بودن و چهارتا اصطلاح بلغور مي كردن اونوقت مورد احترام خاص و عام بودن و كسي نمي تونست بي وضو اسمشونو بياره.

* به حق حرفاي نشنيده. عجب دنياي شير تو شيري شده.

* خوشا به حال آنان كه به تربيت والدينشان بسنده كرده و حاضر به سير كمالات معنوي در نزد كبار ظرفاء و عرفاء نشدند.

* بابا هر كي هر غلطي دلش خواسته كرده، چرا كثافت كارياتونو به گردن خدا ميندازيد؟!!

* چه عرفاي ناداني كه نمي دانند عشقبازي با كودكان خوش صورت از وساوس شيطاني است نه از عنايات رباني.

* ما كه فيوزمون پريد. شما چي؟!!

* پس آنچه در خانقاه ها و پستوي عرفا اتفاق مي افتد يك مبناي صد درصد علمي شيطاني دارد كه مبتني بر هواهاي نفساني و مخالفت آشكار با اديان الهي و دشمني با خداوند حكيم است!!

واقعا که………برید کنه معنی حرف ملاصدرا رو دربیارید بعد یه چیزی به خورد مخاطب بدید. چرا سعی در سیاه‌نمایی شخصیت‌های بزرگ می‌کنید معنی خواهش می‌کنم روی معنی حرف‌ها اندیشه کنید

هر کی هرچی بگه شما باور می کنید و سریع موضع میگیرید بهتره برید کل اسفار رو بخونید با ملاصدرا آشنا شید بعد با این غلظت "وا اسفا" بگید

يعني هيچ مشنگي نميتونست اينطوري من رو بخندونه با اين شوخي هاي عالمانه!
😀
هاهااهاها
كلا تعطيلي!
آب و برق قطع! كركره پائين!
😀

بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره فلسفه اسلامی :

یک مساله، مساله درس فلسفه و رشته فلسفه است. توجه بکنید اهمیت فقه و عظمت فقه نباید ما را غافل کند از اهمیت درس فلسفه و رشته فلسفه و علم فلسفه، هر کدام از اینها مسئولیتی دارند. رشته فقه مسئولیاتی دارد، فلسفه هم مسئولیت های بزرگی بر دوش دارد، پرچم فلسفه اسلامی دست حوزه های علمیه بوده است و باید باشد و بماند. اگر شما این پرچم را زمین بگذارید، دیگرانی که احیانا صلاحیت لازم را ندارند، این پرچم را بر میدارند؛ تدریس فلسفه و دانش فلسفه می افتد دست کسانی که شاید صلاحیت های لازم را برایش نداشته باشند. امروز اگر نظام و جامعه ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفه های وارداتی مختلف، لخت و بی دفاع خواهند ماند. آن چیزی که میتواند جواب شماها را بدهد، غالبا فقه نیست؛ علوم عقلی است.

(29 مهر 1389 دیدار با جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نقد مکاتب بشری
لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است

لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است   چند روز پیش آقای علی لاریجانی مطالبی رو بیان کرده که برخی از آنها جای تأمل دارد که به آن اشاره می‌شود. لاریجانی در همایش بانوی مهر: …

نقد مکاتب بشری
5
دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+

دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+   یکی از نقاط بهت آور اشعار حافظ ، تأکید بر عشق به پسربچه ها و تمایل به هم آغوشی با همجنس است این نقطه عجیب، آنقدر در اشعار این شخص، تکرار شده که جای هیچ شک و …

نقد مکاتب بشری
امام صادق (ع):هرکس برغیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد

 امام صادق علیه السلام : هرکس بر غیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد   در مکتب برهان و دین، مذهب اهل تعطیل در مورد معرفت خداوند باطل است. و معناى تعطیل این است که بشر حتّى از بحث درباره وجود خداوند طفره رفته …