گزارش هیأت اعزامی دفتر آیت الله وحید خراسانی به سومالی + تصاوير

گزارش هیأت اعزامی دفتر آیت الله وحید خراسانی به سومالی + تصاوير
در پی وقوع قحطي در كشور مسلمان سومالي و گزارش هاي متعدد و موثق درباره قحطي و خشكسالي در اين كشور، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی حفظه الله، هیئتی را به این کشور فرستادند تا اوضاع را از نزدیک بررسي نمايند  و کمک های مردمی را در بین قحطی زده گان توزیع کنند.

در گزارش ميداني هيأت اعزامي آمده است: چنگال شوم جنگ و فقر و قحطي بر  سر شهر موگاديشو- پايتخت اين كشور- سايه افكنده و قرباني آن كودكان ، زنان و درماندگان است. آنان كه پاي رفتن داشته اند به اردوگاه ها پناهنده شده اند. شهر چهره اي كريه پيدا كرده ، ويراني و اجساد پوسيده حيوانات در همه جا به چشم مي خورد. زندگي در اينجا بسیار دهشتناك است؛  وضع چنان است که مثلا قيمت یک بطری آب به 1.5 دلار می رسد.

این هیئت از اردوگاه های داخل این کشور- واقع در شهر موگادیشو- و هم چنین از اردوگاه های دَدَب و حیفا و… که در شرق کشور کنیا واقع است، ديدن كرد و با مردم قحطی زده و مهاجر همدردی نمودند.

بنابر گزارش این هیئت، اردوگاه هایی در سومالی وجود دارد که حدود چهار هزار خانواده در آن ساکن هستند و به گفته مسؤولان این اردوگاه، هر روز بیست خانوار به تعداد آنها اضافه می شوند اما هیچگونه امکانات اولیه زندگی در آنجا وجود ندارد و فقط روزی یک وعده غذای گرم – به شكلي اسفبار-  به پناه جویان داده می شود.

اردوگاه هایي كه در مرز بين كشور کنیا و سومالي برپا شده است، غالباً تحت پوشش سازمان های بین المللی مي باشد و در آنها خانواده هایی با میانگین پنج فرزند اسکان داده شده اند.

بر اساس گزارش اين هیئت ، مردم این مناطق از مشکلات عدیده ای، از جمله بی آبی، سوء تغذیه، وضعیت بد بهداشتی به شدت رنج مي برند و در اثر آن هر روز بین 10 تا 20 نفر از مردم و بيشتر كودكان جان می سپارند.

یکی ديگر از مشکلاتی که پناه جويان در ابتدای ورود به كشور کنیا با آن رو به رو هستند طولاني بودن مدت ثبت نام براي ورود به اردوگاه هاست و گاهي تا بیست روز در نوبت ثبت نام و گرفتن کارت به انتظار می نشینند و سختی های فراوان و مضاعفی را تحمل می کنند.

این هیئت در ملاقات با رئیس جمهور سومالی، سلام و پیام حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی حفظه الله و اظهار محبت دوستان اهل بیت علیهم السلام نسبت به مردم محروم این کشور را به وي  ابلاغ نمود .  در اين ديدار پس از  مشورت با وی، تصمیم گرفته شد كه  کمک های غذایی از بومباسا (کنیا)  با کشتی به موگادیشو فرستاده شود و در صورت امکان چند حلقه چاه آب آشامیدنی در اردوگاه ها حفر گردد.

پس از بررسي و گزارش این هيأت ، تصمیم گرفته شد تا برای اردوگاه های واقع در مرز کنیا، 5000 بسته ( حدود 250 تن مواد غذایی مشتمل بر آرد گندم، آرد ذرت، برنج، لوبیا، روغن مایع، شکر، عدس، خرما، ذرت، نمک، بیسکویت مخصوص برای ضعف مفرط کودکان) همراه با بسته بندی مخصوص(با برچسب اهدایی دوستان اهلبیت علیهم السلام) توسط اشخاصی مورد وثوق و مطمئن بین افراد قحطی زده توزیع شود.

لازم به ذكر است : حضرت آيت الله العظمي وحيد خراساني قبلا صرف ثلث از سهم امام در چنين امري  را اجازه داده بودند و همچنين حساب مشخصی را برای تبرعات و كمكهاي مردمي اعلام نمودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان