دانلود 5 کتاب مختصر و مفید با موضوع ” شناخت بهائیت ”

دانلود 5 کتاب مختصر و مفید با موضوع ” شناخت بهائیت “

 

شناخت بهائیت

پیدایش بهاییت

زیاده از یک‌صد و شصت سال پیش، جوانی شیرازی ادّعا کرد که باب امام زمان علیه‌ السّلام است.
نامش میرزا علی‌محمّد بود و به جهت همین ادّعا، خود را سیّد باب می‌خواند. ادّعای او درباره‌ی خود، چند سال بعد، به مقام مهدویّت رسید و چندی بعد، پیامبر شد و با نگارش کتابی، قرآن را نسخ­شده اعلام کرد. او پس از مدّتی خود را خدا نیز خواند!
دولت ایران هر چند به ­علّت وجود شبهه‌ی دیوانگی درباره‌ی او، از اعدامش خودداری می‌کرد؛ امّا سرانجام به دستور امیرکبیر و به جهت پایان دادن به درگیری‌های داخلی، او را به اعدام محکوم کرد.

پس از او، یکی از مریدانش به نام میرزا حسینعلی نوری که خود را بهاءالله می‌نامید؛ اعلام کرد که به مقام پیامبری رسیده است. نام دین خود را بهاییّت گذاشت و عدّه‌ای را به­دور خود جمع کرد. رهبری بهاییان پس از او به فرزندش عبدالبهاء رسید و پس از عبدالبهاء نیز از آن­جا که او پسری نداشت؛ نوه‌ی دختری‌اش به نام شوقی رهبر بهاییان شد. هر چند بنا بر پیش­بینی رهبران بهایی قرار بود فرزندان پسر شوقی، یکی پس از دیگری، رهبری بهاییان را بر عهده بگیرند؛ امّا شوقی عقیم بود و بهاییان پس از او، مؤسّسه‌ای را در اسراییل به نام بیت‌العدل تأسیس کردند تا جامعه‌ی بهاییان را رهبری کند.
کتاب «پیدایش» به معرفی این رهبران و برخی آموزه‌های آنان می‎‌پردازد و انشعاب‌های مختلف ایجاد شده در این جریان را به خوانندگان خود معرفی می‌کند.

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود پیدایش بهاییت / حجم 1.7 / pdf

 

 

جای پای تزار
تفرقه­افکنی در میان صفوف مسلمانان، همواره یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شوم استعمار برای تضعیف مسلمانان و غارت آنان بوده است. روسیه‌ی تزاری پس از آن که بخش‌های مهمّی را از کشور عزیزمان در دو معاهده‌ی ننگین گلستان و ترکمانچای، از سرزمین اصلی جدا کرد؛ برای تسلّط بیشتر بر منابع آن، از فرصت ایجاد شده در فتنه‌ی باب سود جست و بر اختلافات ناشی­شده از ادّعای باب در میان مسلمانان، دامن زد.

شناخت بهائیت

ابتدا توسط یکی از عوامل گوش به فرمان خود در دربار قاجار به نام منوچهر خان معتمد الدّوله، سیّد باب را پناه داد. در ماجرای اعدام او، کنسول روسیه حاضر شد و بر جنازه‌ی او گریست. پس از ترور نافرجام ناصرالدّین شاه قاجار، به طرّاح اصلی ترور یعنی بهاء­الله پناه داد و مانع از مجازات او توسط دولت شد.
بهاییان را برای ایجاد مرکز عبادی خود در عشق آباد آزاد گذاشت و به مخالفان حکومت ایران در آن شهر پناه داد و …
البتّه بهاییان نیز توسّط عبدالبهاء تعهّد کردند که هیچ­گاه علیه دولت روسیّه که دشمن اصلی کشورمان در آن روزگار بوده، اقدامی نکنند؛ حتّی در حقّ امپراطور روسیه جناب الکساندر سوم، دعاهایی نیز توسط عبدالبهاء صادر می‌شود.
«جای پای تزار» به نقش دولت روسیّه‌ی تزاری در نشو و نمای بهاییان و حمایت بی­چون و چرای آن دولت از این فرقه می‌پردازد و در این مسیر، تنها به کتاب‌های بهاییان استناد می‌کند.

 

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود جای پای تزار / حجم 1.7 / pdf

 

پیر استعمار

شناخت بهائیتاز همان آغاز پیدایش بابیّت و در پی آن بهائیّت، بسیاری بر آن بودند که جای پای کشور روسیّه‌ی تزاری در بهره­برداری از این ماجرا برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان ملّت ایران، به­روشنی پیداست. پس از انقراض امپراطوری روسیّه، بهائیّت کاملاً مورد بهره­برداری استعمار پیر، یعنی امپراطوری بریتانیا قرار گرفت. به­ویژه در اشغال فلسطین و جداسازی آن از امپراطوری عثمانی در جریان جنگ جهانی اوّل، عبدالبهاء پیشوای دوم بهائیان، نقش کلیدی داشت؛ بدان­سان که به­همین مناسبت به دریافت لقب پهلوانی Knighthood از جانب امپراطوری بریتانیا، مفتخر گردید و Sir نامیده شد. در روزگار شوقی، پیشوای سوم بهائیان، و پس از استقرار دولت غاصب اسرائیل در فلسطین اشغالی، روابط حسنه‌ی میان این فرقه و کشورهای استعماری و به­ویژه اسرائیل، رو به گسترش نهاد.
به­همین جهات، ملّت ایران از همان اوائل، به این باور رسیدند که بهائیّت ساخته و پرداخته‌ی کشورهای استعماری است.
کتاب «پیر استعمار» به بررسی چگونگی حمایت دولت انگلستان از فرقه‌ی بهاییّت و رهبران آن و خوش­خدمتی متقابل بهاییّت به این دولت، در میان اسناد مورد تأیید بهاییان می‌پردازد.

 

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود پیر استعمار / حجم 1.7 / pdf

 

 

مهدی­ ستیزان
بهاییان می­گویند: موعود دین اسلام یعنی مهدی علیه السّلام، فردی به نام میرزا علی­محمّد شیرازی (موسوم به سیّد باب) بوده که در سال 1260 هجری قمری، ظهور کرده و دین اسلام با ظهور او به پایان رسیده است.
او علاوه بر نسخ آیین اسلام، احکامی جدید برای بشریّت آورده و به ظهور پیامبر بعدی یعنی میرزا حسین­علی نوری (مشهور به بهاء الله) بشارت داده است.

شناخت بهائیت
صرف­نظر از آن که دین اسلام، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم را آخرین پیامبر الاهی می‌داند و ظهور پیامبری پس از ایشان، خلاف آموزه­های آن است، باید گفت که در تاریخ اسلام، تنها مدّعی مقام مهدویّت، سیّد باب نیست و افراد دیگری نیز چنین ادّعایی کرده­اند. چگونه می­توان به حقانیّت سیّد باب در ادّعای خود پی برد؟
از کجا معلوم می­شود که دیگر مدّعیان دروغ­گو بوده­اند؟ معیار چیست و ملاک کدام است؟ آیا خصوصیّات سیّد باب با مشخّصات مهدی موعود مطابقت دارد؟
کتاب «مهدی ستیزان» ابتدا به­شرح اجمالی خصوصیّات مهدیِ موردِ ادّعای بهاییان و مختصری از تاریخ زندگانی او می‌پردازد و سپس با بیان مشخّصات مهدی منتظَر در تعالیم دین اسلام، پژوهشی تطبیقی را در این موضوع به خوانندگان خود عرضه می­کند. این کتاب هم­چنین به­ذکر برخی تعالیم این مدّعی مهدویّت خواهد پرداخت و امکان نزول چنین تعالیمی را از سوی خداوند حکیم بررسی خواهد کرد.

 

 

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود مهدی ستیزان / حجم 1.7 / pdf

 

 

شناخت بهائیت

قبله، جایگاهی است که پیروان یک دین، در هر جای دنیا که باشند، به­سوی آن نماز می­گذارند.
بهاییان نیز قبله­ای دارند که محلّ آن در شهر عکا (فلسطین اشغالی) است. عکا محلّ دفن میرزا حسین­علی نوری (بهاء­الله) رهبر بهاییان است که بهاییان، اعمال عبادی خود را رو به­سوی جنازه­ی مدفون او به جا می­آورند؛ البتّه دستور بهاء الله آن بوده که بهاییان در زمان حیاتش نیز به سمت او عبادت کنند.

 

بحث خداشناسی در میان تعالیم بهاییان، بحثی گیج­کننده است؛ چرا که مدّعی خدایی در این آیین کم نیست؛ باری سیّد باب خود را ذات خداوند معرفی می­کند و گاهی بهاءالله، خدایی همه­ی خدایان را، رشحه­ای از ترشحات وجودی خود می­داند. گاهی بهاءالله خود را خالق تمام موجودات می‌پندارد و گاهی همین خدا زندانی می‌شود و گاهی در خراب‌ترین سرزمین‌ها مسکن می‌گزیند. خدا شناسی در بهاییّت هر چه هست، با یکتاپرستی میان موحّدان تفاوت جدّی دارد و این­گونه ادّعاها در «عصر ارتباطات»، سخنان فرعون را به
بنی­اسراییل تداعی می­کند که به آنان می­گفت: “من خداوند بزرگ­تر شما هستم!”
منبع : سایت بهائی شناسی
www.bahairesearch.ir
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گالري
چه بلاهایی آمده به سرت مولا!

چه بلاهایی آمده به سرت مولا! گوشه ای از حرای حجره ی خویش نیمه شب ها،خدا خدا می کرد طبق رسمی که ارث مادر بود مردم شهر را دعا می کرد * هر ملک در دل آرزویش بود بشنود سوز ربنایش را آرزو داشت لحظه ای بوسد مهر و تسبیح …

گالري
کتاب / آفتاب زندگاني

کتاب / آفتاب زندگاني     مشخصات كتاب:   آفتاب زندگاني   نويسنده: دكتر محمد هادي قندهاري   انتشارات: رادنگار   چاپ دوم: تابستان 1386   قيمت: 1000 تومان   تلفن مركز پخش: 2346454 (0711)  فهرست:     مقدمه مقدمه زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نبوده است. همه مردم، …

گالري
متن دكلمه ( نیمه شعبان )

متن دكلمه ( نیمه شعبان ) از عشق تو گفتیم و نمک گیر شدیم تا ساحل چشمان تو تکثیر شدیم گفتند غروب جمعه خواهی آمد آنقدر نیامدی که ما پیر شدیم نگاشته ها متن دكلمه   متن دكلمه شماره 1 بسم الله الرَّحمان الرَّحیم اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ حجة بن الحسن …