انتقاد آیت الله وحید خراسانی از مواضع غیر الهی پاپ

انتقاد آیت الله وحید خراسانی از مواضع غیر الهی پاپ
آیت الله  وحید خراسانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد حکمت قرآن کریم را علت تامه استقامت بشریت دانست و تاکید کرد: حقایق قرآن کریم بعد از این همه بحث و فحص بشر هنوز هم در بوته استتار و اجمال است.
وی از سوره حمد به عنوان ام الکتاب یاد کرد و گفت: در این سوره مباحثی است که بعد از تمام مباحث توحید و عبودیت یک درخواست وجود دارد و آن اهدنا الصراط المستقیم است. 

این مرجع تقلید ادامه داد: آن صراط مستقیم سوره حمد در سوره یاسین بیان شده است و عظمت قرآن این است، این است که خود اسماء سور از امهات مطالب است.

وی افزود: سوره حمد ام الکتاب و سوره یاسین قلب قرآن است قهرا اهل فکر و تحقیق با آن صراط مستقیم در آن سوره و با این صراط مستقیم در این سوره باید بفهمند که قرآن چه کرده است و اگر نبود چه بود.
آیت الله وحید خراسانی بیان داشت: نسبت به نوح، لوط، داوود و سایر انبیاء الهی دیدید قرآن چه گفت و دنیا چه کرد، تمام ملیین دنیا امروز نسبت به حضرت مسیح، عیسی بن مریم (ع) گرفتار دو نقطه هستند که یک نقطه منتهی افراط و نقطه دوم منتهی تفریط است، در این افراط و تفریط قرآن شق القمر کرد و بشریت را به صراط مستقیم نسبت به عیسی (ع) رساند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: ملیین عالم عمده یهود و نصاری هستند اما یهود نسبت به عیسی چه عقیده ای دارد و نصاری چه عقیده ای و بعد از هر دو قرآن کریم چه کرد.
آیت الله وحید خراسانی با ناروا توصیف کردن نسبت هایی که به انبیاء الهی از جمله حضرت عیسی و سایر انبیاء الهی و همچنین حضرت مریم (س) در کتب انجیل و تورات فعلی داده شده است تاکید کرد: بدبختی پاپ و بیچارگی مسیحیت این است که این چنین نسبت های ناروایی به انبیاء الهی در کتب شان داده شده است.

وی افزود: این قدر طرفداری از یهود می کنند در قبال مسلمین و دم از مسیحیت می زنند، این اندازه شرف و غیرت ندارند که تفحص کنند بفهمند ملتی که می گوید پسر خدا پسر زنا است، ملتی که می گوید مریم بکر بتول که فقط مورد عنایت منحصر به فرد خداوند شد نعوذ بالله یک فاحشه بیش نیست. آن وقت آن ملت را بگیرند و در قبال مسلمین به آنها کمک کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این عقیده یهود و نصاری است و این هم عملشان، آیا این زلال مبین هست یا نه؟
آیت الله وحید خراسانی از سویی دیگر مسیحیت و ملت نصاری اعتقادشان نسبت به عیسی این است که عیسی مسیح کلمه بود، کلمه نزد خدا بود ، کلمه خود خدا بود و این است نقطه افراط.

این مدرس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: آن خورشیدی که از جزیره العرب طلوع کرد، چه کرد، نه کسی او را شناخت، نه کسی به کُنه او رسید، نه کسی به بتون کتاب آن نائل شد الا الراسخون فی العلم.
آیت الله وحید خراسانی با اشاره به اینکه در کتب انجیل فعلی تناقضات و تنافیات نسبت به حضرت یوسف و داوود و سایر انبیای الهی غوغا می کند تاکید کرد: طرف ما در این بحث تمام کلیساهای دنیا از پاپ گرفته تا مادون هستند، تمام آن کس که پیرو مسیحیت است در همه دنیا از اعلا و ابنا و روسای جمهور همه آنها در نسب عیسی بن مریم وامانده هستند، آیینی که در خود عیسی این چنین سرگشته حیران و وامانده است اینجاست که باید فهمید لقد منّ الله علی المومنین یعنی چه؟ اگر او نبود من و تو هم به همین بلایا مبتلا بودیم.

منبع : رسا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان