كشته شدن عمر بن خطاب به دست فيروز ابولؤلؤي ايراني

كشته شدن عمر بن خطاب به دست فيروز ابولؤلؤي ايراني

در آخر شب نهم ربيع الاول سال 23 هجري عمر بن الخطاب از دنيا رفته است (1)، و قول اهل سنت روز چهارشنبه 26 ذي الحجة است.
اين روز روز شادي اهل بيت (ع) و انبياء و ملائکه و ساکنان اعلي علّيّين و دوستان اميرالمؤمنين (ع) و اولاد طاهرين ايشان است. چرا که در اين روز نفرين حضرت صديقه کبري فاطمه زهرا (ص) به اجابت رسيد. (2) روزي عظيم الشأن است و روز سرور شيعه و عيد بزرگ آنهاست. حضرت رسول (ص) اين روز را عيد قرار داده و امر کرده است که مردم نيز عيد قرار دهند و اعمال آن را به جا آورند. (3)
کسي که در اين روز انفاق کند، خداوند او را مي آمرزد. در اين روز اطعام برادران ديني و خوشبو کردن آنان و توسعه بر اهل و عيال و پوشيدن لباس جديد و شکرگزاري به درگاه خداوند متعال و عبادت نمودن مستحب است. (4)
فضيلتها و اسمهايي براي اين روز ذکر شده که از جمله آنهاست:
  • عيد الله الاکبر
  • غدير ثاني
  • عيد فطر دوم
  • روز فرح شيعه
  • عيد اهل بيت (ع)
  • روز قتل منافق
  • روز قبولي اعمال
  • روز پيروزي مظلوم
  • روز دوستي مؤمنين
  • روز پرهيز از کبائر
  • روز نابودي ضلالت و نابودي
  • روز شکرگزاري.
ماجراي قتل عمر
عمر بن خطاب به دست ابولؤلؤ که نامش فيروز و غلام مغيرة بن شعبه بود، چند ضربه خنجر خورد که منجر به مرگ او شد. (5)
بنا بر مشهور (6) هنگامي که ابولؤلؤ ضربه ها را بر عمر زد و خواست فرار کند، عده اي مانع شدند، و 12 نفر را مجروح کرد که شش نفر از آنها مردند. (7)
ماجرا از اين قرار بود که قبل از تکبير نماز ابولؤلؤ جلو آمد، و ضربه اي بر کتف و ضربه اي ديگر بر خاصره عمر زد. عمر افتاد، و عده اي جمع شدند و او را به خانه اش بردند. نزديک بود خورشيد طلوع کند که نماز را عبدالرحمن بن عوف با مردم خواند.
عمر در بستر مرگ
هنگامي که عمر را به خانه بردند مقداري نبيذ آوردند و او خورد ولي از قسمتهاي ضربت خورده خارج شد و معلوم نشد از کجا خارج شده زيرا با خون همرنگ بود. لذا عده اي گفتند: خليفه شير بخورد زيرا سفيد است و معلوم مي شود. شير را خورد و از محل ضربه ها خارج شد. حاضرين براي دل گرمي گفتند: «مانعي ندارد، ضرري نمي زند»! اما ضربه هاي جناب ابولؤلؤ کارگر شد و به خليفه سابق ملحق شد. در روز سوم در جنب ابوبکر دفن شد. (8)
عُمَر مدت ده سال و شش ماه و چهار شب خلافت كرد. او اولين كسى بود كه نام خود را اميرالمؤمنين گذاشت، و ابوموسى اشعرى اولين نفرى بود كه او را در منبر به اين نام خطاب كرد.(9)

بدعت عمر براى آينده خلافت
عمر به ابن عباس گفت: اين خلافت را به چه كسى واگذار كنم؟ او على بن ابى‏طالب‏ عليه السلام را پيشنهاد كرد و گفت: شجاعت و فضيلت و قرابت و سبقت در اسلامش معلوم است. عمر گفت: در طبع او مزاح است! ابن عباس گفت: درباره عثمان چه مى‏گويى؟ عمر گفت: اگر او خليفه شود بنى‏اميه را بر گرده مردم مسلط مى‏نمايد.

ابن عباس گفت: درباره طلحه چه مى‏گويى؟ عمر گفت: مردى متكبر است و پيامبر را با كلامى كه روز نزول آيه حجاب گفت آزرده است. او هنگام نزول آيه حجاب گفته بود: «وقتى از دنيا برود ما زنانش را به عقد خود در مى‏آوريم».

ابن‏عباس گفت: درباره زبير بن عوام چه مى‏گويى؟ گفت: او مرد شجاعى است، ولى بسيار بخيل است. مردى بدخو و مفسد است، كه گاهى انسان و گاهى كافر است. در مورد سعد وقاص گفت: مردى متكبر و متعصب است و به كار خلافت نمى‏آيد. ابن‏عباس گفت: در مورد عبدالرحمن نظرت چيست؟ عمر گفت: او مرد ضعيف القلبى است.(10)

عمر هنگام مرگ امر خلافت را به شورى واگذار كرد و ابوطلحه انصارى را طلبيد و به او گفت: بعد از مرگ من با پنجاه نفر از انصار با شمشيرهاى كشيده شش نفر را در خانه عايشه حاضر كنيد: على بن ابى‏طالب ‏عليه السلام، عثمان، طلحه، زبير، سعد بن ابى‏وقاص، عبدالرحمن بن عوف. آنگاه سه روز آنها را مهلت دهيد، و بعد از آن اگر چهار يا پنج نفر بر نظرى متفق شدند و دو يا يك نفر مخالفان آنان بودند، مخالفين را به قتل برسانيد، و اگر سه نفر نظرى داشتند و سه نفر نظر ديگرى داشتند، آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف در اوست مقدم بداريد و سه نفر ديگر را گردن بزنيد، و اگر بعد از سه روز بر امرى اتفاق نكردند، هر شش نفر را گردن بزنيد.

شورى بعد از مرگ عمر
بعد از مرگ عمر شورى در خانه عايشه تشكيل شد، و زبير بن عوام پسر صفيه حق خود را به پسر دايى خود اميرالمؤمنين‏ عليه السلام بخشيد! طلحة بن عبيداللَّه هم حق خود را به عثمان بخشيد!! سعد بن ابى‏وقاص هم حق خود را به عبدالرحمن بن عوف بخشيد.

عبدالرحمن به مسجد آمد و در جمع اصحاب به اميرالمؤمنين‏ عليه السلام عرض كرد: من بيعت مى‏كنم با شما به اين شرط كه عمل كنى به كتاب خدا و سنت پيامبر صلى الله عليه و آله و روش ابوبكر و عمر! اميرالمؤمنين‏ عليه السلام فرمودند: بلكه طبق كتاب خدا و سنت پيامبر صلى الله عليه و آله و اجتهاد و رأى خود عمل مى‏كنم.

عبدالرحمن اين كلمات را سه بار به عثمان گفت، و عثمان قبول كرد. بار سوم عبدالرحمن با عثمان بيعت كرد و ديگران هم بيعت كردند، غير از بنى‏هاشم و جمعى از بزرگان صحابه مثل عمار بن ياسر و مقداد بن اسود كه بيعت نكردند.

اينك جا دارد چند سؤال مطرح شود:

عُمَر در دوران جوانى به چه كارى مشغول بوده و در سفرهاى تجارتى چه شغلى داشته است؟
در جنگ حديبيه و جاهاى ديگر چه كسى به پيامبر صلى الله عليه و آله اعتراض كرد؟
چه كسى نسبت هذيان به پيامبر صلى الله عليه و آله داد؟
چه كسى درِ خانه اميرالمؤمنين‏ عليه السلام را آتش زد و گفت: «قصد دارم خانه را با اهلش بسوزانم، اگر چه فاطمه در آن باشد»؟
چه كسى محسن بن على‏عليه السلام را كشت؟
چه كسى به قنفذ دستور داد تا به دختر پيامبر صلى الله عليه و آله تازيانه بزند؟
چه كسى ابوبكر را به غصب فدك ترغيب كرد و شهادت اميرالمؤمنين‏ عليه السلام و ام‏ايمن و حسنين‏ عليهما السلام را ردّ كرد؟
چه كسى قباله فدك را از حضرت صديقه‏ عليها السلام گرفت و جسارت به صورت مبارك آن حضرت كرد؟
اولين كسى كه دست روى دست گذاشتن را در نماز احداث كرد كه بود؟
اولين كسى كه خلافت را به شورى حواله نمود چه كسى بود؟
اولين كسى كه با همراهى ابوبكر سهم ذوى القربى را نداد چه كسى بود؟
اولين كسى كه روز عيد غدير با على بن ابى‏طالب ‏عليه السلام بيعت كرد و گفت: «بخ بخ يابن‏ابى‏طالب، اصبحت مولاى و مولى كل مؤمن ومؤمنة» چه كسى بود؟
اولين كسى كه از كوزه نصارى وضو گرفت و آنها را پاك مى‏دانست چه كسى بود؟
اولين كسى كه شهادت مملوك را از درجه اعتبار ساقط كرد چه كسى بود؟
اولين كسى كه متعه حج و متعه نساء را حرام كرد چه كسى بود؟
اولين كسى كه دستور داد نافله‏هاى ماه رمضان به جماعت خوانده شود چه كسى بود؟
اولين كسى كه گفت عجمها از يكديگر ارث نمى‏برند چه كسى بود؟
چرا هنگامى كه شخصى از كوزه خليفه خورد مست شد؟!
چه كسى بود كه وقتى پس از مرگش يك هشتم مال او را به چهار زن او قسمت كردند به هر زنى 83000 دينار رسيد؟
چه كسى گفت: همه مردم از من باسوادترند حتى پيرزنها؟!
از چه كسى هرگاه سؤال مى‏كردند و در جواب فرو مى‏ماند، مى‏گفت: اشتغال به دلالى و خريد و فروش، مرا مانع از يادگرفتن مسائل شد؟

اينكه در كتب تاريخ با عبارتهاى مختلف ذكر شده كه عمر بن خطاب حسب وصيت ابوبكر به خلافت مسلمين نصب شده جاى چند سؤال دارد:

1. آيا وصيت ابوبكر نافذ است و وصيت اشرف مخلوقات خاتم الانبياء صلى الله عليه و آله در غدير و غير غدير نافذ نيست؟
2. آيا پيامبر صلى الله عليه و آله در هنگام رحلت نفرمود كاغذ و قلم بياوريد تا بگويم و نوشته شود مطلبى كه بعد از من اختلاف نكنيد؟ چرا نسبت هذيان به آن حضرت دادند و كاغذ و قلم نياوردند و حال آنكه خداوند در قرآن مى‏فرمايد: «هر چه آن حضرت مى‏فرمايند وحى است نه از نزد خود».(11) چطور براى ابوبكر كاغذ و قلم آوردند و كسى اعتراض نكرد. جالب اينكه او بيهوش مى‏شد و به هوش مى‏آمد و بعد از بسم اللَّه عثمان از طرف خودش نوشت خليفه بعد از ابوبكر عمر است و ابوبكر مخالفتى نكرد؟

——————————————–
1- مدينة المعاجز: ج2، ص97.
2- زادالمعاد: ص334.  وقايع الايام: ج ربيع الاول و ربيع الثاني، ص59.  مستدرک سفينة البحار: ج4، ص67.
3- فيض العلام: ص211.
4- مصباح کفعمي: ج2، ص596.  بحارالانوار: ج95، ص189.  زادالمعاد: ص334-344.  بحارالانوار: ج95، ص351-356. (از زوائد الفوائد سيد بن طاووس).
5- مسارالشيعه: ص23.  توضيح المقاصد: ص33.  العدد القوية: ص328.  فيض العلام: ص129.  بحارالانوار: ج95، ص199.
6- زادالمعاد: ص34.
7- بحارالانوار: ج95، ص200.
8- تاريخ الخلفاء: ص 133-134.
9- تتمة المنتهى: ص 11.
10- منتخب التواريخ: ص 153 – 152. فيض العلام: ص 143.
11- سوره نجم: آيات 4 – 3 . «وَ ما يَنْطِقُ عَن الْهَوى إنْ هُوَ إلا وَحْىٌ يُوحى».

در آخر شب نهم ربيع الاول سال 23 هجري عمر لعنه الله علیه کشته شده است (1)، و قول اهل سنت روز چهارشنبه 26 ذي الحجة است.
1- مدينة المعاجز: ج2، ص97.

دست فیروز درد نکنه که این عمر ملعون ، این حرامزاده متجاوز رو مجازات کرد

تولی بی تبری چون سراب است

عبادت بی علی کف روی آب است

هر آنکه حب مولی را ندارد

بداند از ازل کارش خراب است

اگر عمر اینفدر شریر بوده و دشمنی با علی و… داشته – ا – چرا محمد دختر عمر را به زنی گرفت 2 – مخمد که خود را صاحب وحی و ارتباط با خدا و شیطان (ایات غرانیق ) می دانست اینفدر درک نداشت که به عمر اینقدر پر و بال ندهد و او را جزو صحابه نداند. 3 – چرا محمد به عمر لقب فاروق داد. 4 – چرا علی اینقدر ترسو بوده که در مقابل زورگوئی عمر و ختی کتک زدن زنش که به قول شما باعث سفط جنین شده کوچکترین حرکتی نکرده است. 5 – چرا هیچ کس از علی حمایت نکرده و همه در خدمت عمر و در فشون او برای فتوحات جانفشانی می کرده اند. و این همه فتوحات به دست امد.6 – چرا در زمان عمر خوارج و معترضین وجود نداشته و با رو کار امدن علی چند دستگی ایجاد شده 
فکر نمی کنید جعل واقعیات شده و پاره ای دکانداران مذهبی در مقابل بنگاه اصلی این ایین مغازه باز کرده اند.

دوست سنی من چندی پیش پس از مدت ها مطالعه شیعه شد او هم در ابتدا مثل شما فکر میکرد اما تحقیق بی بغض و کینه حقیقت را نشانش داد. در هر صورت شیعه و سنی برادرند پس به هم بد نگوییم.

 
۱)نگاه یارو بری بالا بیای پایین عمرحرام  زاده بیش نبوده 
۲) حضرت علی (ع) رو عمر با افرادش به بند کشید کاری نمیتونست بکنه 
۳)اگر به شما باشه که حتا میگید ابوسفیان هم که بزرگ مشکران بود صحابه پیامبرتون بود 
۴) عمر کسی بود که اگر ملتی رو شکست میداد به تحقیر اون میپرداخت این رو در فتح ایران نیست نگاه میکنید و من قسم خوردم روزی بتونم عمر رو به خاطر تحقیر ایرانیان مثل حضرت فیروز که اونو کشت دوباره از گور میکشم بیرون قبرشو و جسد شو آتیش میزنم 
۵) اگر به تقرب به  محمد باشه علی نزدیک ترین فرد به اون بود اولین مردی که اسلام آورد کسی که پیامبر لقب فروغ، یداله  و…. رو داد که  عمر اونو غصب کرد  و در ضمن برو در باره دعوت عشیره و عید غدیر  و تحقیق کن ببین پیامبر چه کسی رو جانشین قرار داد در ضمن  داماد محمد کی بود 
۶)و خودت هم داری میگی که که حرمت حضرت فاطمه رو نگاه نداشت و به بچه تو شکمش رحم نکرد (حضرت فاطمه تنها یادگار محمد فکر کنم باید بگم چون انگار نمیدونی )
و لعنت خدا بر   ابوبکر ،عمر ، عثمان ،آل سفیان ،بنی عباس و  پیروانشان  که به حق حکومت علی رو انکار میکنند و با وی دشمنی میکنند 
 

میدانم علت تنفر شما از عمر بن خطاب چیه به خدا قسم اینو شیعه ای ایرانی گفته که علت تنفر ما از عمر نه خلافته نه به اسلام مربوط می شه بلکه علت تنفر ما از عمر به خاطر اینه که اون اسلامو به ایران اورد و اگه اون نبود الان ما بردین یدرانمان بودیم و به جای اسلام اتش یرست بودیم

سلام بر محبات اهلبت ع . روی صحبتم با مهیار است، شما اون چیزائی که به پیمبر و عمر از فضائل نسبت میدهی از منابع عمریها است..منابع شیعه اهلبیت ع خلاف این مطالب شما را میگوید.کمی بیشتر مطالعه کنید.اگر میخواهی استدلال کنی باید از منابع شخص مقابل و مخاطب خود دلیل بیاورید نه از منابعی که اصلاً مورد تائید مخاطب شما ( شیعه اهلبیت ع ) نیست.خداوند محبات اهلبت را با اهلبیت ع و محبان عمر را با عمر محشور گرداند.«اگر مردی بگو آمین ».آمین یا رب العالمین

اللهم صل علی محمدوآل محمد و عجل فی فرج قائم آل محمد ….آمین یا رب العالمین

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شيعه پاسخ می دهد
1
شيعه بزرگان صحابه را ناسزا نمي گويند شيعه لعنت ميكند كسي را كه حق خدا و رسول را ضايع نموده است

شيعه بزرگان صحابه را ناسزا نمي گويند شيعه لعنت ميكند كسي را كه حق خدا و رسول را ضايع نموده است شيعه ناسزا گفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفاي راشدين ابوبكر و عمر و عثمان -رضي الله عنهم- را عبادت مي ‌دانند و با اين كار به خدا تقرب …

شيعه پاسخ می دهد
3
بررسی ادله سب در روایات شیعه

بررسی ادله سب در روایات شیعه در اینجا به هیچ وجه قصد مقاله نویسی ندارم از همین رو فقط به ذکر ادله و بیان سند آنها اکتفا میکنم: 1- قال رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم: «اِذََا رَأَیْتُمْ أَهْلَ الرَّیْبِ وَالبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا البَرَاََءَةَمِنْهُمْ وَ اَکْثِرُوا مِنْ …

شيعه پاسخ می دهد
آیات تبری به ترتیب سوره ها و آیات قرآن کریم

آیات تبری به ترتیب سوره ها و آیات قرآن کریم قبل از ورود به بحث توجه شما را به روایتی زیبا جلب می نماییم: اصبغ بن نباته از امیرالمومنین علیه السلام نقل میکند که حضرت فرمودند: قرآن در چهار بخش نازل شده است, یک چهارم در رابطه با ماست, یک …