كلام علي (ع) در رثاي فاطمه (س)

كلام علي (ع) در رثاي فاطمه (س)

ya-fatema4

اي پيغمبر خدا، درود من و دخترت – كه به ديدن تو آمده و در كنارت زير خاك خفته است – بر تو باد. خدا چنين خواست كه او زودتر از ديگران به تو بپيوندد. پس از او، شكيبايي من به پايان رسيده و خويشتنداري من از دست رفته است. آنچنان كه در جدايي تو صبر پيشه كردم، در مرگ دخترت نيز جز صبر چاره اي ندارم؛ كه شكيبايي بر مصيبت سنت است.
اي پيغمبر خدا، تو روي سينه من جان دادي، تو را به دست خود در دل خاك سپردم. قرآن خبر داده است كه پايان زندگي همه بازگشت به خداست. اكنون امانت به صاحبانش رسيد، زهرا از دست من رفت و نزد تو آرميد.
اي پيغمبر خدا، پس از او – تا زماني كه خدا مرا در جوار تو ساكن كند – آسمان و زمين در نظرم زشت مي نمايد و هيچ گاه اندوه دلم باز نمي شود. چشمانم بي خواب و دلم از سوز غم گداخته است‌.
مرگ زهرا ضربتي بود كه دلم را خسته و غصه ام را پيوسته كرد و چه زود جمع ما را به پريشاني كشانيد. شكايت خود را به خدا مي برم و دخترت را به تو مي سپارم. خواهد گفت كه امتت پس از تو با او چه ستمها كردند. آنچه خواهي از او بجو و هر چه خواهي بدو بگو، تا سر دل بر تو گشايد و خوني كه خورده است بيرون آيد؛ و خدا – كه بهترين داور است – ميان او و ستمكاران داوري كند.

از روي شوق و نه از روي كسالت و ملامت، به تو سلام مي دهم. اگر مي روم، نه ملول و خسته جانم؛ و اگر مي مانم، نه به وعده خدا بدگمان؛ چون شكيبايان را وعده داده است، در انتظار پاداش او مي مانم، كه هر چه هست از اوست و شكيبايي نيكوست. اگر بيم چيرگي ستمكاران نبود، براي هميشه در كنار قبرت مي ماندم و در اين مصيبت بزرگ – چون فرزند مرده – از ديدگانم جوي اشك روان مي كردم.
خدا گواه است كه دخترت پنهاني به خاك مي رود. هنوز چند روزي از مرگ تو نگذشته و نام تو از زبانها نرفته است كه حق او را بردند و ميراث او را خوردند. درد دل را با تو در ميان مي گذرام و دل را به ياد تو خوش مي دارم، كه درود خدا بر تو باد و سلام و رضوان خدا بر فاطمه باد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فاطمیه
1
کلیپ / خاطره ای از مولوی وهابی که شیعه شد ( بسیار تاثیر گذار )

کلیپ / خاطره ای از مولوی وهابی که شیعه شد ( بسیار تاثیر گذار ) دانلود کنید

فاطمیه
شهادت حضرت زهرا در متون اهل سنت

 شهادت حضرت زهرا در متون اهل سنت – شخصيت بي نظير فاطمة (س) فاطمه پاره تن پيامبر قال رسول الله (ص):‌ فاطمة بَضْعَة منّي. (صحيح البخاري 4/210، ص 710، ح 3714) سرور زنان دنيا و آخرت روي الهيثمي عن رسول اللّه (ص) قال: إنّ فاطمة سيدة نساء امتي . رواه …

فاطمیه
آيا همه اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها موجود در كتب اهل سنت جعلي و دروغ است؟

آيا همه اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها موجود در كتب اهل سنت جعلي و دروغ است؟ منابع اهل تسنن: روايات بسياري در كتاب‌هاي اهل تسنن وجود دارد كه ثابت مي‌كند، خليفه اول به همراه عده‌اي از دشمنان اهل بيت، به خانه وحي همجوم …