هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی نسبت به فعالیتهای ضد شیعی در کشور

هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی نسبت به فعالیتهای ضد شیعی در کشور

مرجع تقلید جهان تشیع نسبت به برخی فعالیتهایی که به منظور تضعیف شخصیتی دینی افراد در کشور انجام می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی بعدازظهر دوشنبه در دیدار تعدادی از مربیان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش اصفهان، اظهار داشت: برخی افراد به دنبال تضعیف هویت شیعی مردم هستند و در این زمینه فعالیتهای زیادی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ما هر چه داریم از قرآن و اهل بیت و روایات و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و از این که متمسک به ولایت اهل بیت(ع) هستیم افتخار می‌کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما نباید بگذاریم برخی افراد، شخصیت دینی ما را کمرنگ کنند و به جز آموزه‌های دین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مطالب دیگری مطرح کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به نقش دین در پیشرفت کشور اظهار داشت: باید مردم را در خط ولایت اهل بیت(ع) هدایت کنیم و اگر پیروی و تبعیت مردم از آموزه‌های دینی و اسلامی عمیق‌تر شود، در همه بخش‌های جامعه شاهد توسعه و رشد خواهیم بود.

دانش آموزان ذخائر الهی هستند

تعلیم و تربیت را در جامعه اسلامی بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: وقتی مربیان و معلمان، دلسوز و متدین باشند و دانش آموزان را برای آینده تربیت کنند تا افراد مفیدی برای جامعه باشند، این عمل آنها عبادت بزرگی محسوب می‌شود.

وی خطاب به معلمان و مدیران پرورشی گفت: اخلاق خدایی را در خودتان تقویت کنید تا در کنار پرداختن به جنبه‌های علمی دانش آموزان، به مباحث اخلاقی آنها نیز توجه داشته باشید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: شاگردانی که زیرنظر معلمان تربیت می شوند از ذخائر و امانت مردم و حتی امانت خداوند و امام زمان(عج) هستند که در اختیار معلمان قرار می‌گیرند تا آنها را به نحو احسن تربیت کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر تقویت روح مسئولیت‌پذیری در معلمان، تصریح کرد: کسانی که شغل با اهمیت تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند باید به شغل خودشان افتخار کنند و اگر خدای ناکرده در انجام وظایف خود کوتاهی کنند باید در روز قیامت در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

کم‌توجهی در تربیت دانش آموزان پذیرفته نیست .وی اساس دعوت انبیای الهی را ترویج فضائل اخلاقی و معنوی و پاک شدن جامعه از رذایل دانست و تاکید کرد: تربیت در جامعه شیعی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و آیات و روایات فراوانی در این موضوع وارد شده است.

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: برنامه های تربیتی اسلام بسیار جامع و کامل بوده و هیچ یک از ملل و ادیان دیگر به این زیبایی و جامعیت درباره تربیت انسان صحبت نشده است و اگر می‌بینیم کمبودی در این زمینه وجود دارد به خاطر کم توجهی ماست که در تربیت دانش آموزان و فرزندان به مفاهیم و آموزه‌های دینی و اسلامی توجه نداریم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: اگر تمامی امور بر محور اسلام و دین باشد جامعه متدین و باصداقتی خواهیم داشت.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان