پاسخ به شبهات(خشونت در اسلام)

شبهه:چرا در قران بارها دستور قتل مشرکین و کافرین داده شده تا انجا که گفته واقتلوهم حیث ثقفتموهم یعنی بکشید انها را هرجا که انها را یافتید؟! این دستور قران ترویج خشونت و تروریسم نیست ؟

پاسخ :خدا در برابر اذار و اذیت مشرکین 4 دستور به پیغمبر و مسلمین داده :

1- دستور به صبر { فاصبر علی مایقولون} طه 130

2-دستور به بخشش و نادیده گرفتن اذیت و ازار {فاعفوا واصفحوا} بقره 109

3- دستور به صبر در ریختن خون انها {کفّوا ایدیکم} نساء 77

4- دستور به جهاد و ریختن خون انها{ واقتلوهم حیث ثقفتموهم} بقره 191

این دستور چهارم وقتی صادر شد که مشرکین و کفار از هیچ نوع ازار و اذیتی در حق مسلمانان دریغ نکردند همچنان که در خود ایات قران این مطلب دیده می شود ، مثلادر ایه 39 سوره حج می فرماید :(اذن للذین یقاتلون باّنهم ظلموا) یعنی به انان که با مشرکین و کفار جنگ می کنند اذن داده شده چون به انان ظلم شده بود.اکثر کسانی که اسلام را دین خشونت معرفی می کنند تمسک به ایات جهاد کرده اند که در صدر ان ایه 191 سوره بقره است که در نوشتار بعد به ان می پردازیم انشاء الله.

و در اخر…

اتهام خشونت و جنگ طلبی به اسلام در حالی است که در صد سال اخیر تمام جنگهای بزرگ دنیا از ناحیه غربیهای مخالف دین اسلام و کسانی که اسلام را دائما تروریست می خوانند صورت گرفته است که به چند نمونه از انها اشاره می کنیم :

1-بودجه نظامی دولت امریکا سالانه 240 میلیارد دلار است در حالی که تنها با 40 میلیارد دلار سالانه می توان گرسنگان جهان را از مرگ نجات داد!

2- با 250 میلیارد دلاری که امریکا و متحدانش در فاصله 2003 تا 2005 صرف اشغال نظامی عراق کردند امکان ان وجود داشت که به مدت 6 سال مخارج پزشکی مجموعه مردم جهان را تامین کرد!

3-هزینه عملیات نظامی در عراق و افغانستان از سال 2001 تا 2008 نزدیک به 904 میلیارد دلار بوده که تا سال 2018 از مرز یک تریلیون و 700 میلیارد خواهد گذشت!!

حال به راستی چه کسانی بر پا کننده جنگ و مروج تروریسم در دنیای امروزند؟؟؟ مسلمانان یا غربیها؟؟؟!!!!!

ولعنت الله علی قوم الظالمین

منبع :کتاب پاسخ به شبهات اینترنتی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کتاب و مقاله
شناختی اجمالی نسبت به حجر بن عدی

شناخت اجمالى يكى از قبايلى كه در كوفه مى زيست كنده بود.حجر را به سبب آن كه از اين قبيله بود.حجربن عدى كندى مى گفتند. چون اهل خير مى گذاشت ،به حجر الخير نيز معروف بود. پيش اسلام به دنيا آمده بود؛اما در سال هاى آخر عمر رسول خدا صلى …

کتاب و مقاله
مرد غيرتمند ايراني (سيري در زندگاني ابولؤلؤ)

مرد غيرتمند ايراني (سيري در زندگاني ابولؤلؤ) عناوين اصلي كتاب شامل: مقدّمه:؛ فرحه الزهرا سلام الله عليها؛ فصل اول؛ روايات در باب تبرّي و بيزاري از دشمنان اهل بيت عليهم السّلام؛ فصل دوم؛ عظمت و شناخت ابولؤلؤ رحمه الله؛ فصل سوم؛ سخنان علماء و بزرگان دربارهي ابولؤلؤ رحمه الله؛ فصل …

کتاب و مقاله
به مناسبت فرارسيدن نيمه شعبان

به مناسبت فرارسيدن نيمه شعبان     بار ديگر، چرخ گردون در گردش خويش به نيمه ي شعبان معظّم رسيده است؛ ايّام ميلاد فرخنده ي مولاي هستي و امام عصر عجَّل الله فرجه ؛ روزهاي بزرگداشت عظمت و جايگاه آن حضرت. اين ارتباط و تعلّق چه چيزي را در ذهن …