اظهار تاسف حضرت آیت الله صافی از وضعیت حجاب

اظهار تاسف حضرت آیت الله صافی از وضعیت حجاب

متأسفانه در جامعه‌ی امروز اختلاط بین زن و مرد و محرم و نامحرم آنقدر زیاد شده است که موجب بسیاری از مفاسد و کارهای خلاف است که نمی‌توان به آنها اشاره نمود.

حضرت آیت الله صافی در ابتدای درس خارج فقه در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) قم، با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س)، گفتند: وظیفه‌ شیعیان در این ایام، شناخت واقعی حضرت زهرا (علیها السلام) می‌باشد.

معظم له، حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را الگویی کامل برای بشر دانسته و افزودند: اگر ما بخواهیم الگویی برای بهتر زندگی کردن به دنیا ارائه دهیم؛ باید سیره‌ی رفتاری آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنیم؛ زیرا حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه تنها برای زن‌های جهان، بلکه الگو و اسوه‌ی بشریت می‌باشند.

*ویژگی‌های حضرت زهر(س) را برای جهانیان بیان کنیم

ایشان با برشمردن بعضی از ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و معنوی ام الائمه(س)، اظهار داشتند: زهد و پارسایی و قناعت در زندگی ایشان که نمونه‌های زیادی را در تاریخ نقل می‌کنند، برای جهانیان درس و آموزنده است؛ براین اساس اگر خانواده‌ها تنها به همین ویژگی آن حضرت تأسی کنند، بسیاری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

حضرت آیت الله صافی در ادامه به ایثار و فداکاری آن حضرت و اعراض و دوری از مظاهر و زرق و برق دنیا اشاره کرده و گفتند: حضرت فاطمه (علیها السلام) تمام مظاهر فریبنده را کنار گذاشتند و فقط به فکر زندگی سالم و سعادتمند در پرتو احکام اسلام و اخلاق و معنویت بودند.

معظم له ادامه دادند: یکی از مهمترین شاخصه های‌ زیبایی زندگی آن حضرت، عبادت، بندگی و اخلاص و توجه به خداوند عالمیان بود؛ به طوری که آن بانوی بزرگوار در اوج عبودیت و فقط خدا را در نظر داشتند و همه‌ی کارهای زندگی خود را رنگ و بوی خدایی داده بودند.

ایشان به ابعاد مختلف زندگی آن حضرت اشاره کردند و هر کدام را درسی برای نسل جوان دانسته وافزودند: در ازدواج ایشان با امیرالمومنین (علیه السلام) آنقدر درس نهفته است که وظیفه‌ی ما دوستداران اهل بیت(ع) است که آنها را برای مردم بیان کنیم.

*جامعه، باید جامعه فاطمی باشد

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر جامعه ما، جامعه‌ا‌ی زهرایی و جامعه‌ای فاطمی باشد، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

ایشان با بیان این که حضرت زهرا (سلام الله علیها) در برابر امر و فرمان خداوند تسلیم بودند، اظهار داشتند: این کلام ایشان معروف و مشهور است و باید همیشه برای مردم تکرار شود که «بهترین حالت برای زنان آن است که مرد نامحرم او را نبیند و او هم مرد نامحرم را نبیند.»، متأسفانه در جامعه‌ی امروز اختلاط بین زن و مرد و محرم و نامحرم آنقدر زیاد شده است که موجب بسیاری از مفاسد و کارهای خلاف است که نمی‌توان به آنها اشاره نمود.

*خطبه حضرت زهرا(س)، دلیل حقانیت شیعه

معظم له در ادامه به خطبه‌ی شریفه‌ی آن حضرت در مسجد مدینه اشاره کرده و ابراز داشتند: مواضع حضرت زهرا (علیها السلام) دلیل بر صحت مذهب تشیع است. همچنین خطبه‌ی آن حضرت به یقین یکی از معجزات است که در آن زمان حساس و شرایط خاص، آن را از پشت پرده برای مردم مدینه بیان فرمودند و فقط شخص آن حضرت می‌توانست آن را در آن روز القا کند و الا هیچ شخص دیگری به واسطه‌ وضعیت ناهنجار و اسفناکی که بعد از رحلت پیامبر عالیقدر اسلام پیش آورده بودند، نمی‌توانست آن را بیان نماید.

حضرت آیت الله صافی از همه‌ دانشمندان، علما، بزرگان و فضلای عالم اسلام درخواست نمودند تا بیش از پیش به این خطبه‌ی شریفه توجه نمایند و کلمه به کلمه‌ی آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند، تا عالم اسلام از آن استفاده نماید.

معظم له با بیان این مطلب مهم که « بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم)، امامِ حضرت زهرا (سلام الله علیها)، علی بن ابیطالب (علیه السلام) بودند و دیگران را غاصب حق آن حضرت می‌دانستند»، تاکید کردند:‌ عقیده‌ ما شیعیان همان عقیده‌ مبارک آن حضرت است.

*اعتراف یکی از علمای اهل تسنن به حقانیت تشیع

ایشان در ادامه  با ذکر خاطره ای گفتند: استاد ما مرحوم آیت الله العظمی سید محمد تقی خوانساری (اعلی الله مقامه) نقل کردند که سفری را به مکه مکرمه و مدینه منوره داشتند و در آنجا با شیخ حسن بنّا از علمای بزرگ اهل سنت و از رهبران اخوان المسلمین مباحثه و مناظره داشتند، بعد از چند روز که با ایشان در باب امامت و خلافت امیر المومنین(ع) و غاصبین حق آن حضرت گفتگو کردند، شیخ حسن بنا، نظر و عقیده ما را مورد توجه قرار داد و آن را در سرزمین حجاز به گوش مسلمانان رساند که عقیده‌ی شیعیان درباره‌ شیخین همان عقیده‌ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌باشد و چون ما نمی‌توانیم به آن حضرت اعتراض نماییم، از این جهت عقاید شیعیان هم برای ما محترم می‌باشد.

*توصیه ای به حوزویان و عموم مردم

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود از همه طلاب و فضلا دعوت کردند که در این ایام شهادت و سوگواری حضرت زهرا(س)، در مجالس عزاداری که تعظیم شعائر و احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) است شرکت نموده و از دوستداران آن حضرت درخواست نمودند تا مراسم عزاداری آن حضرت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار نمایند که همه‌ این کارها انشاء الله موجب رضایت قلب مقدس امام زمان(عج) قرار بگیرد.

منبع : مرکز خبر حوزه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان