انیشتن: وحدت وجود خرافه ای از خرافات ملاصدرا است

انیشتن: وحدت وجود خرافه ای از خرافات ملاصدرا است

آلبرت اینشتین(متوفی 1955 م) در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان: “دی ارکلرونگ” Die Erkla”rung – von: Albert Einstein – 1954 یعنی:”بیانیه” که در سال 1954 آن را در امریکا و به آلمانی نوشته است – اسلام را بر  تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن را کاملترین ومعقول ترین دین می داند.

آلبرت انیشتن

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه ی اینشتین با حضرت آیت الله العظمی بروجردی (فوت1340ش =1961م) است که توسط مترجمین برگزیده شاه وقت ایران به صورت محرمانه ترجمه شده  است.

آیت الله العظمی بروجردی

اینشتین در این رساله “نظریه نسبیت” خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) و بیش از همه (بحارالانوار) مرحوم علامه مجلسی(ره) تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده “نسبیت” را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند از آن جمله حدیثی است که مرحوم علامه مجلسی(ره) در مورد معراج جسمانی حضرت رسول اکرم(ص) نقل می کند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر (ص) به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود. اما پس از این که پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می گردند مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است. اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی “نسبیت زمان” دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد. همچنین اینشتین در این رساله “معاد جسمانی” را از راه فیزیکی اثبات می کند(علاوه بر قانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول  معروف “نسبیت ماده و انرژی” میداند:
E = M.C2 >> M = E :C2
یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا” به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

او همچنین در همین رساله عقیده ی به “وحدت وجود” را از خرافات های شایع شده توسط ملا صدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه “فیزیک کلاسیک” و “فیزیک نسبیتی” به شدت مورد حمله قرار می دهد.

او میگوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است(حیز وجودی) که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد. در رابطه با “عقل” نیز با کمال شگفتی – انیشتین نظریه ی اخباریون شیعه را ( که عقل را نسبی میدانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمیبرند) صحیح دانسته و میگوید: حق با اخباری های شما ست وهنوز زود است که مردم این را بفهمند. در ادامه نیز فرمول ریاضی خاصی برای “عقل نظری بشر” ارائه داده و “نسبیت” آن را اثبات میکند. اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ”بروجردی بزرگ” یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ”حسابی عزیز” یاد کرده است.
3000000دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسورابراهیم مهدوی( مقیم لندن) با کمک یکی از اعضاء شرکت اتومبیل” بنز” از یک عتیقه فروش یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خطشناسی رایانه ای چک شده و تایید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است. اصل نسخه ی این رساله اکنون جهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن – بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی- سپرده شده و نگهداری میشود.

منبع : سحرگاه ظهور

آفرین به انیشتین و واقعا هم آیت الله بروجردی باید افتخار کنه که انیشتن اونو با احترام بروجردی بزرگ خطاب می کنه و همینطور پروفسور حسابی که انیشتن اونو حسابی عزیز خطاب می کنه . اصلا هممون باید افتخار کنیم به این مسئله . حالا اگه انیشتن نفهمه که سه قرن قبل از ملاصدرا ، ابن عربی حرف از وحدت وجود زده و شش قرن قبل از او امیرالمومنین فرموده مع کل شی ء لا بقارنه و دون کل شی ء لا بمزایله ، مهم نیست . مهم اینه که برای آیت الله بروجردی افتخار بزرگیه که انیشتن از او دفاع کنه و برای ملاصدرا چه عیبی بالاتر از این که سایت تاظهور که حقانیت اخباریون ! را از گفته های انیشتن ثابت می کند از همان گفته های انیشتن بطلان او را ثابت کند .
الان واقعا شما فکر می کنید دارید از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم دفاع می کنید . و واقعا چقدر شان آیت الله بروجردی را بالا بردید !
البته بودن این رساله در دست یک یهودی – چه یهودی خوب و مهربانی !- کاملا اندیشه ما را اقناع نموده است که کانالهای ارتباطی این سایت با جهان اطلاعات امروزی کاملا پاک و بدون هیچ خدشه و شک و شبهه ای است . و البته ترجمه آن توسط مترجمان ویژه شاهنشاه همایونی راه هرگونه شک در حقانیت این رساله را بر هر فرد پلید فلسفه دوست می بندد !
خداوند شما رو در دفاع از اسلام ناب انیشتنی که همان نهضت بزرگ اما متاسفانه سرکوب شده اخباریون است موفق بدارد و ان شاء الله با زیاد شدن بصیرت مردم و علما حقانیت این نظریه بر همه آشکار شود و اسلام حیات دوباره خود را مثل عصر خواجه نصیر و ابن سینا و زکریای رازی بیابد . الهی آمین .

سلام جناب سحابی.از هر متنی انسان هم میتونه خوب برداشت کنه هم بد شما جرا بدشو برداشت کردی؟ این عینک بد بینی رو بردار و خوبشو ببین که اگه ادم انسان باشه بالاخره به حقانیت شیعه اقرار میکنه واگر انسان نباشه مثل نابرادران سنی به هیچ صراطی مستقیم نمیشه. در ضمن وقتی انیشتن میگه بروحردی بزرگ اینو واسه خودش افتخار میبینه که با ایشون در ارتباطه و ایشون بودن که انیشتن رو شیعه کردن پس حق استادی واسش دارن پس عقلا هم حرف شما رد میشه که اقای بروجردی بخواد از ارتباط با انیشتن احساس سر بلندی کنه با این وجود هر استادی هم بتونه انسانهای بزرگ رو مسیرشون رو تغییر بده باید به خودش بباله. بگذریم شما که از امام علی علیه السلام دم میزنی چرا جایی که حضرت فرمودند تهمت نزنید رو نادیده میگیرید که به راحتی به یه شیعه تهمت یهودی و غیره بزنید؟ هرچند شیعه همیشه مظلوم بوده و تضعیف شیعه هست که توسط یهود و دیگران انجام میشه شما خودت رو از اینجور ادما جدا کن. با تشکر. یا علی

کدوم آدما میشه بگی اونجوری که شما فکر میکنی نیست اون یهودیا واسه چی با این ثروت و حشمت باید بیان و با ما دشمنی کنن من که میگم فرماسونری و این چرت وپرت ها همه ساخته افکار پریشان روحانیون عظیم و جلیل القدره هم واسه سرگرمی خودشون هم واسه سرگرم کردن شما موفق باشید

وقت بخیر . ببخشید . این دروغ خیلی وقته معنی خودشو از دست داده . چرا برای اثبات مسائل اعتقادی و اعتبار دادن به آن ، دست به دامن علم و اشخاص علمی می شوید. چرا قبل از ااینکه علم به ی چیزی برسه ، شما خبر از اون نمی دید.

چه جالبه.. یکی به یه چیزی نقد میزنه اون یکی میاد چه چیز دیگه از حرفای قبلی رو نقذ میکنه…!!! فواد جان متن این روخوب بخون و ناشناس جان با اینهمه اینهمه اینهمـــــــمه نماد و تابلو بازی صهیون بازم تو داروگــــــــــر؟؟! یه خورده بصیرت آخه!!!  با امین و فرهاد موافقم.. دختری از خطه تهروون 

نام اهل بیت و ظهور را از روی وبلاگتان بردارید که شایسته اش  نیستید چرا که آنها متعصب و کوته بین و حسود نبودند. ملا صدرا را نمی تونید با حرفای چرند خراب کنید

برای آیة الله بروجردی، برای انیشتین، برای ملا صدرا، برای اسلام و تشیع، برای اخبار اهل بیت، برای حتی یک ذره فهم بسیار متأسفم که داستانهای خنده داری ا ز این دست را ابداع می کنند و اینطور ورد زبانها می شود و مؤمنین ساده لوح به به و چه چه می کنند. خدایا جامعه ما را از این حضیض نادانی برهان.

9 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نقد مکاتب بشری
لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است

لاریجانی در همایش بانوی مهر: اصرار به خانه‌نشین کردن زن و عدم جواز خروج زوجه بدون اذن زوج از سنت‌های غلط است   چند روز پیش آقای علی لاریجانی مطالبی رو بیان کرده که برخی از آنها جای تأمل دارد که به آن اشاره می‌شود. لاریجانی در همایش بانوی مهر: …

نقد مکاتب بشری
5
دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+

دیوان حافظ و مغ بچه ها،به همراه فایل پی دی اف 18+   یکی از نقاط بهت آور اشعار حافظ ، تأکید بر عشق به پسربچه ها و تمایل به هم آغوشی با همجنس است این نقطه عجیب، آنقدر در اشعار این شخص، تکرار شده که جای هیچ شک و …

نقد مکاتب بشری
امام صادق (ع):هرکس برغیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد

 امام صادق علیه السلام : هرکس بر غیر شاقول حمران باشد زندیق است اگرچه محمدی یا فاطمی یا علوی باشد   در مکتب برهان و دین، مذهب اهل تعطیل در مورد معرفت خداوند باطل است. و معناى تعطیل این است که بشر حتّى از بحث درباره وجود خداوند طفره رفته …