حجت الاسلام قرائتی : حسينيه درست مي كنيم جمعيت را در حسينيه مي‌كشيم و خانه‌ي خدا را خلوت مي‌كنيم !!!

حجت الاسلام قرائتی : حسينيه درست مي كنيم جمعيت را در حسينيه مي‌كشيم و خانه‌ي خدا را خلوت مي‌كنيم !

حجت الاسلام محسن قرائتی در اخرین برنامه درسهایی از قران که پنجشنبه شب گذشته که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد به بیان علل قیام حضرت سیدالشهدا ( علیه السلام) پرداخت .

عنوان برنامه این هفته ی درسهایی از قران ، قيام امام حسين(عليه‌السلام) براي امر به معروف نام داشت .

حجت الاسلام قرائتی در ابتدا اظهار داشت : اول محرم هفته‌ي امر به معروف و نهي از منكر است. حالا چرا هفته‌ي امر به معروف و نهي از منكر؟ به خاطر اينكه به امام حسين گفتند: چرا كربلا مي‌روي؟ گفت: «اني أُريد» من اراده كردم، تصميم گرفتم. «إني أريد أن آمر بالمعروف» (مجموعه ورام/ج2/ص11) ‏من تصميم گرفتم امر به معروف كنم. «و أنهى عن المنكر» مي‌خواهم از منكر جلوگيري كنم. «عن المنكر». البته خود شناخت معروف و منكر هم مهم است.

وی همچنین در ادامه افزود : در عزاداري‌هاي ما منكر است. بي‌وقت طبل زدن، بلندگوي حسينيه و مسجد همسايه‌ها را اذيت كردن. جلسه‌ها را آنقدر طول بدهيم كه نماز صبح از بين برود. در مجلسي كه هوايش براي همه است، دو نفر بيايند، ده نفر بيايند، سيگار بكشند و تجاوز به حريم هوايي افراد ديگر بكنند. خوب اين بنده خدا اين طرف نشسته چه گناهي دارد كه من هواي ايشان را دودي كردم؟ كسي كه مي‌خواهد سيگار بكشد، در تاكسي و در اتوبوس نبايد سيگار بكشد، هواي اتوبوس براي همه است. اينها منكرات است. سر مردم را بند كردن به چيزهايي كه نه واجب است، نه مستحب است. من يك اصلي را مي‌گويم بلكه انشاءالله در روضه‌هاي ما يك تحولي پيدا شود. اصل هم از خودم نيست، از اسلام است. آنچه گفته مي‌شود و آنچه شنيده مي‌شود بايد چهار شرط داشته باشد. وگرنه گوينده و شنونده قيامت بايد جواب بدهند.

قزائتی در ادامه با اهمیت امر به معروف در قیام کربلا افزود :معروف چيست؟ نماز. معروف چيست؟ عفاف، حجاب. منكر چيست؟ مردم آزاري. منكر چيست؟ كسي را از سر جايش بلند كني. بلندگوهاي ما. منكر چيست؟ جلسه را معطل كرده و چيزي ياد مردم نمي‌دهيم. منكر چيست؟ حسينيه درست مي كنيم جمعيت را در حسينيه مي‌كشيم و خانه‌ي خدا را خلوت مي‌كنيم. به هر حال قيام امام حسين براي امر به معروف و نهي از منكر بود. سعي كنيم هركس هر كاري مي‌كند، و ما هم نياز به نصيحت داريم.

جناب آقای قرائتی . حسینیه هم وقف است و برای خداست و تقابلی با مسجد ندارد . چطور شما وقف را از مقوله منکر می دانید . بلند گو هم اگر در جامعه نباشد فرهنگ بلندگوی کفر جامعه را میگیرد . جنابعالی از طریق همین حسینیه ها و مساجد و تکایا با دبن خدا آشنا شدید و همین بلند گوها بود در دوران شاه شما را با دین و مذهب آشنا کرد و الا اگر مثل کشورهای اروپائی بود که نه سر و صدائی در کار باشد و نه التهابی برای دین و مذهب ، نه انقلابی شده بود و نه سر و صدائی بر علیه آمریکا و روسیه . جنابعالی ملتفت باشید که آمریکا هزینه کرده است که هیآت را از رونق بیندازد و انتقاد کردن برای شنونده جذابیت دارد ولی می تواند آثار مخرب عظیمی را از خویش برجای بگذارد .

در حسینیه هم ذکر خدا و اهل بیت است و هم نماز جماعت وهم قرائت قرآن , خداوند تبارک وتعالى هم عرش خود را آراسته با ذکر امام حسین علیه السلام قال رسول (ص) رایت مکتوب على ساق العرش : ان الحسین مصباح الهدا و سفینة النجاة , امام صادق علیه السلام فرمودند : همه ما اهل بیت کشتی نجاتیم ولى کشتی امام حسین علیه السلام سریعتر و درب هدایتش بزرکتر است

اگر کسی نماز خوان شده است از برکت اقامه عزاداری در حسینیه ها و شرکت در آنهاست . حرف شما با خوارج نهروان فرقی ندارد

با سلام خدمت شما و همه ی عزیزانی که نظر خود را داده اند

شاید شما عزیزان که به سخنرانی جناب آقای قرائتی خورده گرفته اید به دلیل آن باشد که منظور ایشان را متوجه نشده اید و یا شاید ایشان منظور خود را واضح نگفته اند.

من مطمئن هستم که منظور ایشان نرفتن به حسینیه ها  و خالی گذاشتن آنها وعزاداری نکردن برای امام حسین (ع) نبوده و نیست . شما از این بعد به این موضوع نگاه کنید که  اگرحسینیه(برای عزاداری کردن) را در یک طرف و نماز اول وقت در مسجد(خانه ی خدا) در  طرف دیگر باشد شما کدام را در اولویت قرار می دهید.؟ به حسینیه میروید و سینه می زنید یا به خانه ی خدا رفته و نماز به جماعت می خوانید و بعد به عزاداری می پردازید؟مگر امام حسین (ع)خود،در آن شرایط سخت روز عاشورا نماز اول وقت را به دیگر کارها  ترجیح ندادند. آیا درست است که به بهانه ی سینه زنی در حسینیه ها مساجدهای ما خالی شود ؟!

حال به فرمایش دیگر آقای قرائتی می پردازم که ایشا فرمودند:که نباید عزاداری های ما  باعث اذیت و آزار مردم شود.

کجای این حرف نادرست است؟ اگر خدایی ناکرده شما  ویا یکی از عزیزانتان و یا خود من مریض باشیم ونیاز به استراحت داشته باشیم. و حسینیه ای در نزدیکی ما با بلندگوهای گوش خراش باشد خود ما به اون حسینیه با اون عزاداری اش خورده نمی گیریم؟؟ اگر در مسیری  توسط حسینیه ای راهبندان شود و مریضی نیاز مبرم به بیمارستان داشته باش ولی مریض به دلیل اجتماع آن سینه زنان و راهبندان (بی دلیل)آنها  جان خود را از دست دهد آیا  نام آن  سینه زنی را می توان حسینی گذاشت؟؟منظور ایشان این نبوده که از بلندگوو … استفاده نشود،بلکه به درستی و بدور از مردم آزاری استفاده شود،

در پایان گفته هایم این مطلب را هم اضافه می کنم که

شيخ صدوق (ره) در امالي از ابراهيم بن ابي المحمود روايت کرده که امام رضا عليه السّلام فرمودند: ماه محرم ماهي بود که اهالي جاهليت، جنگ و قتال را در آن ماه حرام مي‌دانستند، ولي اين امت جفاکار خون‌هاي ما را در آن ماه حلال دانستند و حرمت ما را هتک کرده و زنان و فرزندان ما را در آن ماه اسير کردند. آتش در خيمه‌هاي ما افروخته و اموال ما را غارت کردند. حرمت حضرت رسالت (صلي الله عليه و آله) را در حق ما رعايت نکردند.

همانا مصيبت شهادت حسين (عليه السّلام) ديده‌هاي ما را مجروح گردانيد و اشک ما را جاري کرده . عزيز ما را ذليل گردانيده است و زمين کربلا مورث کرب و بلاء ما گرديد.

پس بايد بر حسين بگريند، همانا گريه بر آن حضرت گناهان بزرگ را فرو مي‌ريزد.

سپس حضرت رضا عليه السّلام فرمودند: پدرم چون ماه محرم داخل مي‌شد کسي آن حضرت را خندان نمي‌ديد. و اندوه و حزن پيوسته بر او غالب مي‌شد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصيبت و حزن و گريه او بود و مي‌فرمود: امروز روزي است که حسين (عليه السّلام) شهيد شده است.

و همچنين شيخ صدوق از آن حضرت روايت کرده: هر که روز عاشورا روز مصيبت و اندوه گريه او باشد حق تعالي روز قيامت را براي او روز شادي و سرور گرداند و ديده‌گانش در بهشت به نور ما روشن شود. (5)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان