ساختمان پزشکان ، روی فارسی وان را سفید کرد

امین هاشمی در مطلب اخیر وبلاگ “منتظر” نوشت:

از روز اولي که سريال ساختمان پزشکان شروع شد احساس کردم سبک زندگي يا همون Life Style اين فيلم با خانواده هاي ايراني نمي خونه . همون شب هاي اول شاخ در آوردم .چيزي که اين سريال بر روي اون اصرار داره : اشاره غيرمستقيم به زنا !

مثلا اگر توي فيلم دقت کرده باشيد هميشه وقتي نيما و نازنين توي خونه هستند يا وقتي يکي تنها توي خونه است برادر نيما يا مادر پدرش همينجور در رو باز مي کنند و ميان تو !

براي کساني که با مسائل فرهنگي سر و کار دارند روشنه که اين يک فاجعه است . يک فاجعه .

همون قسمت هاي اول اين سريال اگر يادتون باشه برادر نيما (يعني ناصر) از زندان آزاد شده و اومده بود خونه نيما . حالا چه جوري اومده بود ؟ نيما بيدار شد ديد ناصر نشسته توي خونشون داره يک چيزي مي خوره ! زن نيما هم توي اتاق ديگري خوابيده بود . حالا نيما ميخواست بره سر کار ولي ناصر اصرار داشت من مي خوام بمونم خونه و زن داداشم رو ببينم و نيما ميگفت حالا برو خونه ي بابا من شب اومدم بيا ببين ولي ناصر اصرار داشت بمونه توي خونه تا نازنين بيدار بشه و ببينتش . البته قربون صدقه هاي نازنين و ناصر در قسمت بعد و اينکه نازنين چقدر ايشون رو قبول داره هم در ادامه همين اصرار ها بود.

توي فيلم بارها و بارها نازنين توي خونه تنها بود و ناصر همينجور در رو باز کرد اومد تو . البته در قسمت هاي بعدي براي اينکه رد گم کنه نشون داد بقيه مانند مادر شوهر نازنين هم همينجوري ميان تو و مثلا راحت ميرن سر يخچال و مي خواست اين عادت بد رو نقد کنه !

يا بارها و بارها و بارها منشي خنگ دکتر نيما افشار از صحبت هاي عادي افشار و همکارش برداشت بد کرد که اينا مي خوان باهاش رابطه برقرار کنند و با گفتن جملاتي همچون واه واه ، اقا برو اون طرف تر وايسا ، ديگه چي؟ و … فضاي طنزي به اين مسئله داد . در هر قسمت از اين برنامه اتفاقاتي رخ داده که انگار مردها به زن ها نظر دارند .

هر چي فيلم جلوتر مي ره اين لايف استايل شيطاني بيشتر رخ مي نمايد . مگر فارسي وان چه کرد که مردم ديگر بهش اقبال نکردند ؟ مگر فيلم هاي آمريکايي چه مي کنند ؟ اول با سبک زندگي مخاطب شروع مي کنند و آرام ارام در يک براندازي نرم سبک خود را جايگزين مي کنند .
چندي پيش و قبل از نمايش اين سريال در مورد توقف ساخت آن و بعد توضيح صداوسيما و اصلاحات زيادي که در اين فيلم صورت گرفته مطالبي منتشر شد که نشان از وجود اشکالات فراوان در اين فيلم دارد .

البته اين ايراد متوجه علوم انساني غرب زده ما است و تنها بخشي از زندگي سکولاري که متاسفانه روانشناسان امروزه به آن دامن مي زنند در اين فيلم نشان داده شده است . از رفتار و برخورد زننده افراد در اين فيلم (همانطور که اشاره شد) گرفته تا تصاوير و دکور و طرز لباس پوشيدن کاراکاتر هاي فيلم .

اصلا فکرش را نمي کردم تصوير فرويد منحرف را بر روي ديوار خانه قهرمان يک فيلم در صداوسيما ببينم حتي در يکي از قسمت ها نازنين به نيما گفت که مگر فکر کردي فرويد هستي ؟ من واقعا نميدونم تقديس فرويد با چه توجيهي در اين فيلم انجام مي شود ؟

وقتي در جلسه نقد اين فيلم يکي از حاضران در فرهنگسراي رسانه به تابلوي عکس فرويد در مطب نيما اشاره کرد مهراب قاسم‌خاني در پاسخ به آن گفت: نيما شخصيتي است که مي‌تواند عکس فرويد را به ديوار اتاقش بزند و کاملا متضاد با آن عمل کند !!!!!!

واقعا چه توجيه خنده داري …

همچنين عکسي از عروسي نيما و نازنين بر روي ديوار خانه نيما نصب شده است که نازنين با لباس عروس و نيما با لباس داماد در آن به چشم مي خورد . اما جالب است که نيما دستان خود را شبيه سگي که نشسته باشد جلوي سينه اش قرار داده. اين هم از همان تفکرات منحرفي است که متاسفانه در حال رسوخ کردن است و البته روانشناسي غربي با آن هيچ مشکلي ندارد .تفکري که بر رابطه اي جديد و ضد ديني بين زن و مرد اشاره داشته و حکومت زن بر خانه و مسائل زناشويي را تبليغ مي کند و سگ بودن مرد به نشانه ي فرمانبرداري او از زن نماد اين تفکر است .
همانطور که اشاره کردم سبک زندگي تنها به ارتباطات اعضاي خانواده با هم و با ديگران محدود نمي شود.

تمامي چيدمان وسايل خانه و تابلو ها و رنگ هاي به کار رفته جاي تحليل و نقد دارد . اگر دقت کرده باشيد در خانه و محل کار نيما افشار تصوير گورخر !!! روي ديوار نصب شده و قابهايي با تصاوير نامفهوم و رنگارنگ نيز وجود دارد . روي ميز هم دکورهاي عجيب و غريب وجود دارد . اگر بهانه بياورند که فيلم طنز است و تصوير گور خر در چيدمان خانه نيما به اين دليل وجود دارد چندان عقلاني به نظر نمي رسد . چرا که در قسمت هاي جدي خانه تصوير اسطوره نيما يعني فرويد نصب شده . همچنين در خانه پدر نيما (فريد) نيز تابلوهايي با تصاوير مينياتور و سنتي و همچنين تصاوير شکار رفتن فريد و سر حيواناتي که شکار کرده نصب شده پس اين فيلم طنز نمي خواهد هجو باشد . پس بنابراين دکور خانه نيما وفريد فضايي کاملا سکولار را در کنار رفتار ها به بيننده نشان مي دهد.

حالا بگذريم از تبليغ آيروبيک و مسخره کردن رابطه ايران با ونزوئلا و رئيس دفتر رئيس جمهور و افتتاح طرح هاي عمراني و … در اين فيلم روانشناسي و طنز و مستهجن !

هر روز که از اين برنامه ميگذره به نيت سازندگان آن بيشتر شک ميکنم . بخش اصلي قسمت پريشب سريال (سه شنبه)بر اصرار و علاقه ي فريد و ناصر براي شرکت در جلسه دختران جوان در کافي شاپ بود . ديشب هم بارها و بارها به خانم دکتر جوان و عشق افراد خانواده از ناصر گرفته تا فريد به اون دختر اشاره شد.

طنزي که به لجن کشيده بشه همين ميشه. هيجان افراد خانواده وقتي خانم دکتر جوان و ادا و اطواري وارد ميشه: دوست نيما(هومن ملکي) از رفتن پشيمون ميشه . نيما که قبل از اين سعي مي کرد زنش رو نگه داره حالا ميگه پس چرا نميري برو ديگه! .

زنش هم ميگه من مي مونم تو نميتوني پذيرايي کني . فريد با صداي خانم دکتر و نازنين با يک آهنگ ملايم آرام ارام بيدار ميشه و وقتي دو تا خانم جوان رو بالاي سرش ميبينه ميگه من الان توي بهشتم ؟!!! . هومن که از رفتن پشيمون شده سريع مياد به خانم دکتر کمک کنه . ناصر هم مثلا به اين خانم علاقه مند شده و از باباش (فريد) مي خواد توي اين وضع براش خواستگاري کنه . فريد وقتي احتمال ميده زنش مرده داد و هوار راه مي اندازه و از خانم دکتر مي خواد پيشش بمونه و ازش مراقبت کنه . وقتي زن فريد از راه مي رسه صداي خنده ي فريد که با خانم دکتر توي اتاق هستند به گوش مي رسه و زن فريد رو عصباني مي کنه …

اگر اين سريال يک روز را بدون دختربازي نگذرونه روزش شب نميشه. عجب نويسندگاني، عجب کاگرداني، عجب فيلمي … ببخشيد لاابالي يعني چي ؟

حال آدم به هم مي خوره. براي صداوسيما متاسفم
منبع: مشرق

 

اگر از منظر شما به فیلمها نگاه کنیم تمام سوژه های انتخاب شده مبتذل هستند هر فیلمی مخاطبان خود و منتقدان خود را دارد و هرگز نمیشود که در پخش یک سریال نظر همه بینندگان یکجور باشد البته این فیلم پیامی به مخاطب نمیدهد و برای من هم جالب نمیباشد اما هستند کسانی در اطراف من در ساعت پخش این سریال به تماشای آن مینشینند و از آن لذت میبرند لذا مقایسه آن به فارسی وان هم توهین به سازنده فیلم و شعور مردم است اولین بار است که در باره این سریال چنین اظهار نظری میشنوم

میدونی من فکر میکنم شما به خاطر اتفاقایی که در اطرافمون در حال رخ دادنه نسبت به همه چیز کمی بدبین شدی.                             وقتی داشتم نظرارو میخوندم دیدم که اغلبشون با نظرت مخالفت کردن.شاید پیش اومدن مسایل دجال و فراماسونری ذهن شما رو کمی از حقیقت دور کرده.در کل فیلم کمی جای نقد داشت اما نه انقدر بدبینانه

بابا جمع کنید بساتتون رو شما فقط میخواین مردم از صبح تا شب گریه کنن
اصلا اگه ای سریالا بده واسه شما نساختن غلط میکنی نگاه کنی
اصلا ما بی دین به شما چه

والا اومدم چیزی بگم دیدم دوستان حسابی زحمتشو کشیدن فقط همینو میگم خدا ایشالا یه عقل درست حسابی به تو و همفکزانت بده

با سلام
مطلب فوق تخصصی تون رو خوندم با اینکه دیر خوندم اما واقعا متاثر شدم.
خوشبختانه دشمن دیگه جنگ عملی رو کنار گذاشته و متاسفانه از طریق صدا و سیما موعظه گرفته.
ماشالا ملت ما هم دیگه این دسیسه ها رو می شناسند چه برسه به صدا و سیما!!! وقتی نظارت کلی نباشه از قهوه طلخ هم بدتر میشه!!!
دوستان اگه عکس فروید ایراد اخلاقی نداره خوب نفری یه دونه پوسترشو بخرید بزنید اطاق خونتون حالشو ببرید!!!
واقع متاسف هستم برای دوستانی که از کنار همه چیز ساده میگذرند!!
مگر یازده سپتامبر اینگونه نبود؟ مگر قبل از اون حادثه ایلات متحده مردمش رو آماده نکرده بود به هر شکلی که فکرشو بکنید توی سریال ها و کارتن ها به اون اشاره کرده بودند!! ملت کودن نفهمیدند!!! ======آیا فکر میکنید ایرانی کودنه؟=======
در اشتباه محض هستید!!! تنها امیدمون اینکه شما بفهمید و بقول استاد رائفی پور مشکل ما اینکه نفهمیم و نمی خوایم بفهمیم!!!
به امید ظهور حق, که صد البته نزدیک است!!!

ممنونم که ما رو آگاه میکنید متاسفانه مردم خیلی دیر موضوع رو متوجه میشن وقتی دیگه از دینداری هیچی نمونده صدا و سیما پیش خدا جوابگو باید باشه

سلام
نظرات رو خوندم به نظر من درست می گید من هم با خانواده که فیلم رو میدیدم بعضی جاها خجالت می کشیدم یا همه سکوت می کردیم تا بره صحنه بعد. واقعا با شخصیت خانواده ایرانی جور نبود.

بنام خدا.
با نويسنده (آقاي امين هاشمي) موافقم..
از اين گذشته براي منتقدين بي سواد ايشون هم متاسفم، چقدر صاحب نظر و علامه زياد شده! (جملاتي مثل “برو بابا” نشون از شخصيت كامل اونها داره) اين سريال در نشان دادن جايگاه يك خانواده، واقعا نفرت انگيز بود. حرام خوري در تمام شخصيت هاش موج ميزد حتي آقاي دكتر نيما با كمي قلقلك، به اين مطلب راضي ميشد و حتي براش جون ميداد! …

بسم الله 
ببین عزیز دلم اگر نظرات پخته و سنجیده یا بقول خودتون قابل تامل میخوایی خوب نقد سنجیده هم انجام بده نمیشه که هرچی دلت خواست و تصور کردی که درسته بنویسی بعد انتضار داشته باشی دیگران درست نقدت کنند درست نظر بدن !!!!!!!!!! 
اون سریال سرتا پاش ایراد بود ولی قرار نیست که توهم امیز نقد بشه  ده ها عامل در ساختش موثر بودن شما فقط گیر دادید به نویسنده !!!!!!!!!!!!! دیگه هیچ کسی کار بد و یا خوب دیگری نکرده بود در ساخت اون سریال !!!!!!!!!!!!! عجبه ها بابا جان با دید باز تری ببین و صد البته سازنده و منصفانه تا دیگران هم راجع به تو خوب نقد کنند 
افرین  پسر خوب 

با سلام خدمت دوستان عزیز.اولا برای اینکه بفهمید چی درسته و چی غلط به خودتون مراجعه کنید.باید بدونید که هر انسانی حول شخصیت خود می اندیشد . یعنی تا بدبخت نباشید حقیقت بدبختی را درک نخواهید کرد و همینگونه خوشبختی.هنگامیکه حاکم باشید اندیشه هایتان هم در راستای حکومت داری رشد خواهد کرد و همینگونه جایگاههای مختلف.برای مثال انسانی که با دروغ رشد کرده آنچنان بر آن تسلط می یابد که یک انسان راستگو در مواجه با آن گاملا در خواهد ماند.زیرا تا جزئی از شیطان نباشیم از تفکر شیطانی بی بهره ایم و براستی ما چه می دانیم که تفکر شیطانی چیست؟ ثانیا برای درک حقایق لازم است که ابتدا خود را شنا خته و پس از آن خدا را تا با رحتی که از جانب او نثارمان می گردد تاریکیهای جهل را کنار زنیم.من با تامل نظرات دوستان را به دقت مطالعه نمودم.عده ای شدیدا بر وجود فراماسونری و تفکر شیطانیشان پا فشاری نموده و عده هم آن را نقض نمودند.حال به نکته ای اشاره می کنم که مورد توجه قرار نگرفته است .من به وجود فراماسونری و حربه های پلیدشان اعتقاد دارم ولی آیا این سوال برای همفکران من پیش آمده است که چرا حکومت فعلی ایران که صدا و سیما را در اختیار دارد به کنکاش این موضوع نمی پردازد.بله پرداخته است ولی زمانی اندک(1 ساعت در سال).برادران و خاهران ایرانی و ایمانی بدانید که رهبران ما تنها نوری هستند در فضای تاریک چراکه تمامی چراغ ها را خاموش و قلم را از دست ادیبان ربوده اند.پر واضح است که در این فضای خفقان مسلمانانی چون من و شما حتی بر کور سویی نیز بسنده خواهیم نمود و آنها این مهم را می دانند چراکه همانگونه که در اول ذکر نمودند آنها حاکمانه می اندیشند و ما چه می دانیم که تفکر حاکمان چگونه است؟ آنها دین را ابزاری در جهت راهبرد اهداف خود قرار داده اند.آیا هیچگاه این سوال را از خود نپرسیده اید که چرا هنگامیکه ما انتخاباتی در پیش داریم جبهه گیری غرب علیه ایران تمامی جهان را به خود ناظر می بیند.آیا شیطان بزرگ(آمریکا) نمی داند که اگر بر ایران فشار بیاورد در واقع بر اسلام فشار آورده و پاسخی محکم از سوی ملت ساده اندیش ایران را در پی خواهد داشت.آری شیطان بزرگ این را می داند و این تنها سیاستیست کثیف برای کشاندن مردم بپای صندوق های رای.به طور حتم اندیشه خود را به شدت در تقابل با این تفکر می یابید و با خود می گویید که چگونه ممکن است که رهبر عزیزمان اینگونه انسانی باشد پس بدانید که شک لازمه ایمان است پس از خداوند جبار بخواهید که پرده ها را از چشم ها و گوش هایتان برباید تا به حقیقت برتر دست یابید.به امید روزی که روشنفکران پرده از رخ برتابند.(س.م.د) 23 ساله

نقد فوق العاده مسخره اي بود خيلي خنديدم شما ذهنتون مريضه با اين وضعيت الان بايد توي تيمارستان باشيد نه اينكه فيلم نقد كنيد نميدونم از كجا اين همه چرت به ذهنتون رسيده

agha benazre man shoma tavahome tote dari .hala yeseri masael ke darbare ghahve talkh gofti ghabele ghaboole ama inike dari migi dg vaghean sakhte tavahome shomas

کمی خجالت هم خوب چیزیه شدین مثل ادهمهای ندید بدید که احساس میکنن همه چی میدونن.فقط کافیه یه چیز به میلشون نباشه هزارتا حرف و حدیث در میارن.به جای اینکه به ایرادهای خودشون برسن و رفعشون کنن از این و اون ایراد میگیرن اونم چه ایرادایی ادم شاخ درمیاره .اگه همیجوری ادامه بدین فکر کنم موفق بشین برین جایی که دلتون میخواد.تو فکرت کنکاش کن منظورم رو میفهمی!!!!

برو بابا این چزتو پرتا دیگه چیه…واقعا که …وقتمو تلف کردم با خوندن این اراجیف…کسی از تو نخواسته بشینی فیلم نقد کنی..هر وقت منتقد شدی اون موقع بیا وسط….وگرنه چرت و پرت نگو….

با سلام.
به نظرم نود در صد حرف هاتون درست بود منتها من اصلا به این مدل نقد فکر نکرده بودم(به خصوص درباره این سریال)
جدا چرا باید از در دیوار مشکل بریزه؟
اینکه فقط دنبال نکته باشیم کاری نمیکنه
باید از بنیان بررسی کرد.
بابا دیگه به حرف ها و طرز فکر خودمم شک دارم:-((

فرويد و خيلي خوب اومدي.واقعا اينا ك كلا مخالفن بايد برن پوستر فرويد و بزنن بالاي تختشون!

64 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ویژه های سایت
نتایج قرعه کشی مسابقه عید غدیر خم 1401 + جواب مسابقه

نتایج قرعه کشی (مسابقه پیامکی سایت تاظهور به مناسبت عید غدیر خم 1401 ) + جواب مسابقه باتشکر از کلیه شرکت کنندگان عزیز قرعه کشی  (مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت غدیر 1401)  انجام گردید که شماره برندگان به شرح زیر می باشد : سوال و جواب مسابقه به …

غدیر
مسابقه بزرگ پیامکی عید غدیر 1401 سایت حدیث کده

مسابقه پیامکی سایت حدیث کده به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 سایت تا ظهور به مناسبت عيد غدير خم 1443 / 1401 اقدام به برگزاری مسابقه می نماید. برای شرکت درمسابقه به یک سوال زیر پاسخ دهید. به شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید …

ویژه های سایت
برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396

برنده خوش شانس مسابقه پیامکی عید غدیر خم 1396 جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس شماره تماس برنده : 6367***0933 باتشکر از همه ی شرکت کنندگان