اثبات کفر ابوبکر و عمر از کتب شیعه و سنی

{ با این اسناد اگه کسی بازهم از این دو ملعون دفاع کنه دردین و مذهب و انسانیت خودش باید شک کنه..!!}

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب اهل سنت:

1) بدعت گذار کافر است   !

قال رسول الله صلی الله علیه واله: آَبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعةٍ حتیّ یدع بدعتَه. (۱)
خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند.

قال رسول الله صلی الله علیه و اله: لا یقبل الله لصاحبِ بدعةٍ صوماً و لا صلوةً و لا صدقةً و لا حجّاً و لا عُمرةً و لا جهاداً و…یخرج من الاسلامِ کما تخرج الشعرة من العجین. (۲)
خدا هیچ عملی را از قبیل نماز روزه صدقه حج و…از بدعت گذار قبول نمی کند و او از اسلام خارج میشود… .

قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اهل البدع شرالخلق و الخلیفة (کنزالعمال)
اهل بدعت بدترین مخلوقات و موجودات هستند.

قال رسول الله صلی الله علیه واله: اهل البدع کلاب اهل النار (کنزالعمال)
اهل بدعت سگ های اهل آتش هستند.

عنه فی قوله تعالی: إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ كانُوا شِیَعاً هم اصحاب البدع و اصحاب الاهواء لیس لهم توبة. انا منهم بریء و هم منی بُراء. (کنزالعمال)

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله درباره این آیه قرآن: "كسانى كه دین خویش را پراكنده كردند و گروه گروه شدند" فرمودند آنها اهل بدعت و اصحاب و یاران هوا و هوس هستند . برای ایشان توبه ای نیست. من از ایشان بیزارم و ایشان نیز از من بیزارند.

تا اینجا از کتب اهل سنت اثبات شد که بدعت گذار کافر است. حال سوال اینجاست که آیا عمر بدعت گذار بوده است یا خیر ؟ طبق اعتراف خود او در دین بدعتهای بسیاری را گذاشته است. مانند:

الف) بدعت حلال کردن شراب توسط عمر:

عمر می گفت: آب را داخل شراب کنید و بخورید مانعی ندارد! همچنین آورده اند یک وقتی مردم شام از سرما و سنگینی آب و بدی محصول زمین نزد عمر شکایت بردند. عمر به آنها اجازه داد که شراب را بجوشانند وقتی دو ثلث آن کم شد یک سوم باقیمانده را بیاشامند! (3)

جصاص داستان جالبی دراین رابطه از عمر نقل میکند. میگوید: یک روز عربی که شراب خورده بود. عمر خواست او را با تازیانه حد بزند عرب گفت: من همان شرابی را خوردم که خودت میخوری!!! عمر شراب خود را خواست و آن را با آب مخلوط نمود و گفت: هر کس در این موضوع شک کرد آب را داخل شراب نماید مانعی ندارد آنگاه پس از اینکه عرب را حد شراب زد خودش شراب را نوشید ! (4)

در حالی که شراب با آب مخلوط شود باز هم شراب است و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمود: هر چه را که زیادی آن مستی آورد کمی آن نیز حرام میباشد خواه مستی بیاورد یا نیاورد. (5)

ب) پایه گذاری بدعت قیاس توسط عمر:

حافظان حدیث و تاریخ نگاران اسلامی نامه ای درباره دستور العمل حکومتی و قضائی از عمر به ابوموسی اشعری نقل کرده اند که بیان گر پیش قدمی عمر در مطرح نمودن قیاس است. و اینکه او قیاس را به عنوان یک قاعده فقهی و یک قانون اسلامی در جهت استنباط احکام شرعی پایه گذاری کرد. این نامه هنگامی نوشته شد که نامبرده از طرف عمر والی حکومت عراق بود و مشتمل بر این فراز است:

الفهم الفهم فیما تلجلج فی صدرک مما لیس فی کتاب الله و لا سنه. ثم اعرف الاشباه و الامثال و قس الامور عند ذلک.
ترجمه: هر آنچه به خاطرت خطور می کند و خبری از آن در کتاب و سنت نیست پیرامون آن فهمت را به کار انداز. آنگاه شبیه ها و همانندهای آن را شناسائی کن و آنها را به یکدیگر قیاس نما. یعنی حکم آنچه را که مورد نص کتاب و سنت است بر آنچه در کتاب و سنت مطرح نشده جاری کن… (6)

ج) بدعت تراویح:

ابن شهاب از عروة بن زبیر، از عبدالرحمان بن عبدالقاری نقل کرده که گفت: شبی از شبهای رمضان با عمربن خطاب به مسجد رفتیم، مردم متفرق بودند و هرکس برای خود نماز می خواند و بعضاً مردی با اقوام خود به نماز مشغول بود. عمر چون این بدید گفت: به عقیده من اگر اینها را با یک امام گرد آوریم بهتر است. و در پی این تصمیم ابیّبن کعب را به امامت گماشت.

شب دیگر به اتفاق به مسجد رفتیم و مردم به جماعت نماز می خواندند، عمر گفت: نعم البدعة هذه این بدعت خوبی است! البته نمازی که پس از خوابیدن بخوانند; یعنی آخر شب از اینکه اوّل شب اقامه شود بهتـر خـواهـد بـود. (7)

د) بدعت نهی از متعه توسط عمر:

عمر گفت: متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب (8)
یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم.  يكي متعه زنان و دیگری متعه حج.

پس سیر منطقی و یا به بیانی دیگر خلاصه این بحث این شد که:

عمر طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار هستند.
طبق مصادر اهل سنت بدعت گذار کافر است.
نتیجه: عمر کافر است.

2) نزاع کننده در خلافت کافر است !

ابن مغازلی به سند متصل از ابوذر روایت کرده که پیامبر اکرم ص فرمودند: هرکه بعد از من با علی علیه السلام در خلافت منازعه کند کافر است. (9)

در نزاع عمر و ابابکر با آقا امیر المومنین علیه السلام در رابطه با خلافت هیچ شکی وجود ندارد. فکر نکنم که نیاز به استدلال باشد. همان بس که به اعتراف بزرگان اهل سنت نزاع عمر و ابابکر با علی علیه السلام بر سر خلافت به جایی کشید که ابوبکر دستور حمله به خانه آقا امیرالمومنین علیه السلام را صادر کرد و عمر به پیروی از او به خانه وحی حمله کرد و این حمله باعث کشته شدن حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن سلام الله علیه شد.

برای اطلاع بیشتر در این مورد میتوانید به مصادر (اهل سنت) زیر مراجعه فرمایید:

مصنف ابن ابی‏شیبه 8/ 572
میزان الاعتدال 2/ 490، شماره 4549
انساب الأشراف 1/ 586، ط دار معارف، قاهره
تذکره الحفاظ 3- 092، شماره 860.
سیر اعلام النبلاء 13/ 162، شماره 96.
البدایه والنهایه 11/ 65، حوادث سال 279
الامامه و السیاسه، ص 12، چاپ المکتبه التجاریه الکبری، مصر
عقد الفرید، ج 4 ص 268
تاریخ طبری، ج 3 ص 430
مروج الذهب، ج 2 ص 303.
و…

3) گوینده: حسبنا کتاب الله کافر است !

إِنَّ الَّذِینَ یَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِكَ سَبِیلًا أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرِینَ عَذاباً مُهِیناً

یعنی: آنان كه به خدا و رسولان او كافر شوند و خواهند كه میان خدا و پیغمبرانش جدایى اندازند و گویند: ما به برخى (از انبیاء) ایمان آورده و به پاره‏اى ایمان نیاوریم و خواهند كه میان كفر و ایمان راهى اختیار كنند به حقیقت كافر اینهایند و ما براى كافران عذابى خوار كننده مهیا ساخته‏ایم. (10)

از این آیه شریفه فهمیده می شود که کسانی که قصد دارند تا بین خدا و رسول جدائی بیاندازند کافران حقیقی هستند. و نکته جالب اینجاست که قران تنها درباره این نوع کافران فرموده است که این ها کافران حقیقی هستند !

اما ببینیم چگونه عمر سعی کرد تا بین خدا و رسولش جدائی بیاندازد:

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله در لحظات آخر عمرشان فرمودند:

قلم و کاغذ بیاورید تا وصیتنامه ای برای شما بنویسم که بعد ازمن هرگز گمراه نشوید.

ولی عمر بن خطاب گفت: ان النبی غلبه الوجع و عندکم کتاب الله حسبنا کتاب الله !!! (11) (این حدیث در اصح کتب اهل سنت موجود می باشد)

در قسمت اول جمله عمر توهین بسیار بزرگی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله می کند. اینقدر این توهین بزرگ است که حقیر خجالت میکشم آن را ترجمه کنم. ولی بحث ما بر سر قسمت دوم جمله است که گفت: "کتاب خدا ما را بس است"

عمر با گفتن این جمله همان کاری را کرد که در ایه شریفه مذکور در مورد آن صحبت میکند. یعنی او با این جمله قصد بر این داشت تا بین کلام خدا (قران) و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله جدائی بیافکند. و در واقع او چنین گفت که خدا یک چیز می گوید و پیامبر ص چیز دیگر. و در میان این دو ما باید به کلام خدا تمسک بجوئیم !

در حالیکه خود قران درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه واله می فرماید:

وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى.
یعنی: وهرگز از روی هوای نفس سخن نمیگوید! آنچه میگوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده نیست.

خلاصه این بحث:

عمر بن خطاب با گفتن "کتاب خدا ما را بس است" بین خدا و رسول جدائی افکند.
قران کریم کسانی که بین خدا ورسول جدائی می افکنند را کافر حقیقی می نامد.
نتیجه: عمر (طبق قران و روایت معتبر اهل سنت) کافر حقیقی می باشد.

4) آزار دهنده حضرت زهرا سلام الله علیها کافر است !

خداوند میفرماید:

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِینا
یعنی: قطعاً آنان كه خدا و پیامبرش را مى‏آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان مى‏كند، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است.

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
فاطمة بضعة منی من آذاها آذانی و من آذانی فقد آذی الله.
یعنی: فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است. هر کس او را اذیت کند مرا اذیت نموده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده است. (12)

این حدیث بین شیعه و سنی متواتر و صحیح می باشد. البته ما اینجا به اقتضای بحث تنها اسناد سنی را آوردیم.

و اما عمر و ابابکر این قدر حضرت زهرا سلام الله علیها را اذیت و ازار نمودند که آن حضرت خطاب به آن دو نفر فرمود:

انی اشهد الله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی و لئن لقیت النبی لاشکونکما الیه. (13)

خدا و ملائکه اش را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید و رضایت مرا جلب نکردید و اگر پیامبر ص را ملاقات نمایم هر اینه شکایت شما دو نفر را به وی خواهم کرد.

در صحیح بخاری ح۶۲۳۰ امده است:

فوجدت فاطمة علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت…فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابابکر و صلی علیها.

یعنی: فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نمودو با او قطع رابطه کرد و تا زمانی که زنده بود با ابوبکر سخن نگفت…هنگامی که از دنیا رفت. شوهرش علی علیه السلام وی را شبانه دفن کرد. و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر جنازه وی نماز خواند.

ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خود ج۶ص۵۰ می نویسد:

ان فاطمة ماتت و هی واجدة علی ابی بکر و عمر.
یعنی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت در حالی که سخت از ابوبکر و عمر غضبناک بود.

با توجه به روایات مذکور آزار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط عمر از مسلّمات می باشد.

خلاصه بحث:

عمر  و ابابکر حضرت زهرا سلام الله علیها را آزرده اند. (طبق روایات معتبر اهل سنت)
آزرده شدن حضرت زهرا سلام الله علیها مساوی است با آزرده شدن خدا و رسول. (طبق روایت متواتر بین شیعه وسنی)
آزرده شدن خدا و رسول لعن و عذاب الهی را به دنبال دارد. (طبق ایه ای که ذکر شد)

5) دشمن اهل بیت علیهم السلام کافر است !

در این رابطه احادیث فراوان و متواتری در کتب اهل سنت یافت می شود. که ما در اینجا تنها به گوشه ای از آن ها اشاره می کنیم:

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان احدا عبدالله حق عبادته ثم شک فیک و اهل بیت (فی) انکم افضل الناس کان فی النار.

ای علی اگر کسی آنچنان خدا را عبادت کند که حق عبادت او را ادا کرده باشد. پس درباره افضلیت و برتری تو اهل بیتت بر مردم شک نماید سرنوشتش اتش است. (13)

قال رسول الله صلی الله علیه و اله:
یا علی لو ان امتی صاموا حتی یکونوا کالحنایا و صلوا حتی یکونوا کالاوتار. ثم ابغضوک لاکبهم الله فی النار.

ای علی اگر امت من انقدر روزه بگیرند که (همانند قوس و کمان) کمر خمیده شوند و آن قدر نماز بخوانند تا چون زه کمان لاغر گردند و با تودشمنی نمایند خداوند آن ها را به رو در آتش افکند. (14)

و اما اثبات دشمنی عمر و ابابکر با مولا علی و اهل بیت علیهم السلام برای اهل تحقیق و علمای غیر متعصب بسیار واضح و مسلم است. قطعا می توان به عنوان مثال به ظلم ایشان بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه واله به ال رسول در غصب حق خلافت مولا علی علیه السلام و غصب فدک از حضرت زهرا سلام الله علیها و ….اشاره کرد.

البته روایات مذکور در بحث قبلی مبنی غضب حضرت زهرا سلام الله علیها بر عمر و ابابکر و همچنین ازار و اذیت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط آن دو نفر به خوبی نشان دهنده عداوت و دشمنی عمر و ابابکر با اهل بیت علیهم السلام می باشد.

خلاصه بحث:

عمر و ابابکر (طبق روایات و مصادر تاریخی فراوان اهل سنت) دشمن اهل بیت علیهم السلام بوده اند.
دشمن اهل بیت علیهم السلام (طبق روایات اهل سنت) کافر است.
نتیجه: عمر وابابکر کافرند.

اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب شیعه

۱) امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند:

هما الکافران علیهما لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعین. و الله ما دخل قلب احد منهما شی ء من الایمان…کانا خداعین مرتابین منافقین حتی توفتهما ملائکة العذاب الی محل الخزی فی دار المقام. (15)

یعنی: آن دو (ابابکر و عمر) کافرند نفرین خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد. به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند…همیشه حیله باز و اهل شک و ریب و نفاق بودند تا ملائکه عذاب آنها را قبض روح و به جایگاه خواری در دارالمقام (دوزخ) فرستادند.

۲) ابوحمزه ثمالی می گوید: به حضرت امام علی بن الحسین علیه السلام عرض کردم:
أسألک عن فلان و فلان؟
حضرت فرمودند: فعلیهما لعنة الله بلعناته کلها مات و الله و هما کافران مشرکان بالله العظیم (16)

از شما درباره احوال ابابکر و عمر سوال میکنم؟
حضرت ع فرمودند: به عدد تمام لعنتهای الهی لعنت خدا بر آن دو باد و به خدا سوگند که آن دو مردند در حالی که نسبت به خدا کافر بودند و شرک می ورزیدند.

۳) ابوعلی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل میکند. که او گفت:
کنت معه فی بعض خلواته. فقلت: ان لی علیک حقا الا تخبرنی عن هذین الرجلین عن ابی بکر و عمر؟ فقال کافران کافر من احبهما. (17)

در خدمت حضرت تنها بودم به ایشان عرض کردم: همانا بر شما از برای من حقی است آیا مرا از احوال آن دو شخص ابوبکر و عمر خبر نمی دهید؟
پس حضرت فرمودند: آن دو کافرند و هرکس هم که محبت آنها را در دل داشته باشد کافر است.

۴) ابوحمزه ثمالی گوید: از امام سجاد علیه السلام راجع به آن دو نفر (ابوبکر و عمر) سوال شد. حضرت فرمودند: کافران و کافر من تولاهما. (18)
آن دو کافرند و هر کس موالی آنها باشد کافر است.

۵) فضیل بن رسان از امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: مثل ابی بکر و شیعته مثل فرعون و شیعته و مثل علی و شیعته مثل موسی و شیعته. (19)
مثل ابوبکر و پیروانش مثَل فرعون و فرعونیان است و مثل علی ع و شیعیانش مثل موسی و پیروانش است.

۶) امام صادق علیه السلام می فرمایند:
من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر. (20)
کسی که شک کند در کفر دشمنان ما وکسانی که به ما ظلم کردند کافر است.

۷) علامه شیخ سلیمان ماحوزی بحرانی آورده است:

روی اصحابنا عن ائمتنا ع: ان ابابکر و صاحبه عمر لم یؤمنا قط. (21)
اصحاب ما از ائمه و پیشوایان ما روایت کرده اند که ابوبکر و رفیقش عمر هیچگاه ایمان نیاوردند.

و علامه مجلسی رحمه الله هم فرموده است:
الاول و الثانی لم یؤمنا بالله طرفة عین (22)
اولی و دومی به اندازه چشم به هم زدنی ایمان به خدای متعال نیاوردند .

 

اسناد:

1) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۸

2) سنن ابن ماجه ج۱ص۷۷

3) سنن بیهقی ج8 ص 300 و 301- سنن نسائی ج8 ص 329- کنز العمال هندی ج 3ص 109و 101- تیسیر الوصول ج2 ص 178- جامع مسانید ابوحنیفه ج2ص 191

4) احکام القران ج2 ص 565

5) سنن دارمی ج2 ص 113- سنن نسائی ج8 ص 301 – سنن بیهقی ج8 ص 296- مصابیح السنه ج2 ص 67- تاریخ خطیب بغدادی ج3 ص 327- صحیح ترمذی ج 1ص342

6) البیان و التبیین-جاحظ2/24 –صحیح مسلم 1/24-25 — سنن بیهقی 10/150 — شرح نهج البلاغه- ابن ابی الحدید 12/90-91 — عقدالفرید-ابن عبد ربه 1/86-88 — تاریخ دمشق-ابن عساکر (به نقل از کنز العمال). و بسیاری از کتب دیگر…

7) صحيح البخاري ك التراويح ج 2 / 252، موطأ مالك ج 1 / 114، الطرائف لابن طاوس ص 445 عن الجمع بين الصحيحين.

8) تفسير الرازي ج 2 / 167 وج 3 / 201 و 202 ط 1، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحديد ج 12 / 251 و 252 وج 1 / 182، البيان والتبيان للجاحظ ج 2 / 223، أحكام القرآن للجصاص ج 1 / 342 و 345 وج 2 / 184، تفسير القرطبى ج 2 / 270 وفى طبع آخر ج 2 / 39، المبسوط للسرخسي الحنفي باب القرآن من كتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القيم ج 1 / 444 فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج 2 / 205 فصل اباحة متعة النساء، كنز العمال ج 8 / 293 و 294 ط 1، ضوء الشمس ج 2 / 94، سنن البيهقى ج 7 / 206، الغدير للاميني ج 6 / 211، المغنى لابن قدامة ج 7 / 527، المحلى لابن حزم ج 7 / 107، شرح معاني الاثار باب مناسك الحج للطحاوي ص 374، مقدمة مرآة العقول ج 1 / 200.

9) مناقب ابن مغازلی ص۴۵ح۶۸- ینابیع المودة ص۹۷ – کنزالعمال ج۱ص۲۰۹ ح۱۰۴۶ – مناقب ابن شهر آشوب ح۳ص۲۱۶.

10) سوره نساء ۱۵۰-۱۵۱

11) صحیح بخاری باب کتابه العلم من کتاب العلم ۱/۲۲ و مسند احمد بن حنبل تحقیق احمد محمد شاکر حدیث ۲۹۹۲ و طبقات ابن سعد ۲/۲۴۴ چاپ بیروت.

12) صحیح بخاری ح۳۴۲۷و ۳۴۸۳- کنزالعمال ج۶ص۲۲۰- فیض القدیر ج۴ص۴۲۱ – مسند احمدبن حنبل ج۴ص۳۲۸ – حلیة الاولیاء ج۲ص۴۰ – صحیح مسلم ح۴۴۸۳ – سنن ترمذی ج۲ص۳۱۹ – مستدرک حاکم ج۳ص۱۵۹ – اسدالغابة ج۵ص۵۲۲- الاصابة ج۸ص۱۵۹ – مسند ابن یعلی ج۱ص۱۹۰

13) سند سنی: صحیح بخاری ج۵ص۲۶ – صحیح مسلم ج۴ص۱۹۳ – بخاری در صحیح خود مینویسد: پس از آن که دختر پیامبر میراث خود را از خلیفه خواست. و او گفت که از پیغمبر شنیدم که ما میراث نمیگذاریم . زهرا سلام الله علیها دیگر با او سخن نگفت تا مرد ( صحیح بخاری . 5/177) سند شیعه:کتاب سلیم بن قیس حدیث ۴۸

13) مودة القربی موده هفتم ص۲۲ ودر چ مندرج در ینابیع الموده ۲/۲۹۸

14) تاریخ دمشق ابن عساکر بخش امام امیرالمومنین ج۱ص۱۴۵ شماره ۱۷۹ به نقل از جابر بن عبدالله – مناقب ابن مغازلی ص۲۹۷ شماره ۳۴۰ – فرائد السمطین ج۱ص۵۱ شماره ۱۶ – کفایة الطالب ص۱۷۹و در چ دیگر ص۳۱۸

15) کافی ج۸/۱۲۵ ح۹۵

16) بصائر الدرجات ۲۶۹ ح۹. بحار ج۳۰ / ۱۴۵ و ج۲۷/۲۹

17) حار الانوار ج۷۲/۱۳۷ ح ۲۵

18) حارالانوار ج۷۲/۱۲۸

19) بحارالانوار ج۳/۳۸۳. تقریب المعارف / ۴۷

20) رجال الکشی مع تعلیقة المیرداماد ج۲/۸۱۱. قم ۱۰۱۲ . اعتقادات شیخ صدوق ۷۹ و ۸۰. وسائل الشیعه ج۲۸ ص۳۴۵. بحار ج۲۷ / ۶۲

21) الاربعون حدیثا ۳۲۱

22) بحار ج۳۰/۴۰۹

اگر عثمان بد است چرا پیامبر خدا دو تا از دخترانش را به عثمان داد وقتی اولی فت کرد چرا پیامبر دختر دیگرش را نیز به عثمان داد 

اگر عمر بد است چرا خودش را باد این همه به زحمت بیندازد تا شما ایرانی ها و کشور های دیگر را مسلمان کند یک جا مینشست و فرمانرواییش را میکرد

اگر ابو بکر بد است چرا در هنگام مهاجرت 40000 دینارش را میگذارد و به دستور پیامبر عمل میکند و چرا با بیشترین پول ممکن بلال حبشی را آزاد کرد در حالی که میتوانست در خانه یا کاخش گناهش را بکند و پول بسیاری بدست آورد 

اگر عاشه بد باشد یعنی تربیت پیامبر بد است عایشه از 9 سالگی کنار پیامبر بزرگ شده 

جناب ناشناس شمایی که اینهمه از خدمات عمر و ابوبکر میگی اگه فقط یه کم تحقیق کرده بودی میفهمیدی که چه جنایاتی کردن.عمر بی شک دلش برای ما ایرانیها نسوخته بود که بخواهد ما را مسلمان کند و به دنبال منافع دیگری بوده.خواهش مندم افراد با تحقیق بیشتری وارد بحث بشوند.

طرف مخاطب این حرفای شیعه و سنی نداره .

واقعا خجالت نمیکشید ؟

روی خودتون اسم مسلمون هم گذاشتین ؟

برتری هرچی مسلمون رو دارید به باد میدید که !!!!!!

به نظر شما مسلمون ها ، الان امام زمانتون راضیه واقعا که این حرفا رو میزنید ؟

من نمیدونم نظر علمای اهل سنت چیه ؟!!!! ولی علمای اهل تشیع به طور کاملا واضح اعلام کردن که نباید به از روی غرور و و … حرفامونو بزنیم ….. 

اگر به یک بت بت پرست هم فهاشی بکنید ، اون بت پرست هم به مقدسات شما توهین میکنه ….

واقعا انقدر درکش براتون سخته ؟

آقایون و خانومای محتر شیعه و سنی اگر میخواهید بحث کنید، مثل بچه آدم و با دلیل و مدرک حرفاتونو بزنید . 

خدایی نکرده مگه قراره جنستونو به هم بندازید که اینجوری صحبت میکنید باهم ( اونم پشت حصار پیغمبر و اهل بیت  ) 

باهم بحث کنید و دلیل و مدرکاتونو برای هم رو کنید  ( هر کس خواست قبول کنه ، هر کسم نخواست قبول نکنه ) اون دیگه به شعور طرف بستگی داره ، اگه قرار باشه با غرور بیاد جلو ، همون بهتر که بحث نکنه . 

 

یا علی >>>>>>>>

صلوات برای امام زمان که زنده هست و مثل خورشید پشت ابر….

 

من در جواب فواد كه مثال بسيار جالبي زدن موافقم من اين حرف رو از سني  شنيدم كه ميگن چون جمعيت سني زياده ژس حق با ماست اما متعجبم از فكر كوتاه اين جماعت كه حتي به خود زحمت نمي دهند كه كمي بينديشند در حقيقت دين حقيقيتي كه هميشه همراه محمد نبي بود و اشكارا در جلو چشمان همه اما همه كوردلان نديدند حقيقت را كه همان علي بود و هست و خواهد بود علي قران ناطق كه هيچكس به خاطر حسادتش نخواست او را ببيند زيرا مي دانستندكه او همه ي حقيقت است و مي دانند نمي خواهند بپذيرندش فقط به خاطر بغضي كه نسبت به او دارند اين مشكل جماعت سني است او خواهد امد فرزندش مهدي به اميد ظهورش صلوات بر او فرست اللهم عجل لوليك الفرج  

سلام به برادران عزیزومن یک سوال از اهل تسنن دارم که تا به حال  هیچ کدامشان نتوانسته جواب من را بدهد.شما میگویید که خلفای شما برحقند.شما میگویید که سه خلیفه شما با اهل بیت پیامبر هیچ مشکلی نداشته اند.شما میگویید که پیامبر اسلام بعد از خود هیچ جانشینی انتخاب نکرد.تازگی ها هم دارید میگید که عمر با دختر حضرت فاطمه ازدواج کرده.من الان فرض میکنم که مثلا این حرفای شما درست است.با این فرض یک سوال اینجا پیش میاد که چرا قبر حضرت فاطمه پنهان است////////////////////////////من یک جواب درست میخواهم نه جوابی برا پیچاندن و منحرف کردن ذهن……/////یکبار یک جواب خیلی ساده دریافت کردم که یک شیخ سنی بهم گفت حضرت فاطمه بخاطر حیایی که داشته وصیت کرده که شبانه دفن بشه اگر این جواب صحیح باشد باز یک سوال اینجا وجود میاد که اونم اینه.ایا عمر از حیاي حضرت فاطمه خبر داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خب حال باز سوال پیش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟اگر خبر داشت چرا برای بیعت گرفتن از امام علی ع بدون اجازه وبدون در زدن در شکست و وارد شد.؟؟؟؟؟؟؟باز اینجا دو چیز مبهم میشود.///یک اگر خبر داشت پس چرا بدون اجازه وارد شد///دو اگر خبر نداشت از حیاع حضرت فاطمه پس صحابی حضرت محمد نبوده؟؟؟؟؟09360758005این شماره منه برادر سنی اگر جوابی داشتی که از عمر دفاع کنی بیا به من جواب بده  از طریق واتساپ یا وی چت یا اس ام اس بیا جواب بده.یاعلی

.

ای بابا…

دوستان هر دو طرف لطفا یه لحظه شمشیراتونو غلاف کنید از این بحث شیطانی بیایید بیرون

با این کار فقط دور خودتون می چرخید

چه فرقی داره چه اسمی رو آدم باشه

شیعه سنی مسلمان مسیحی…

بابا همه اینا واسه اینه که تو ادم باشی و ادم بمونی…

هر کس که خوب بوده که بوده الانم مرده اگه کاراش خوبه که تو هم انجام بده اگه نه که نه…

بابا اگه دنبال جنگ اید این قدر از حربه دین استفاده نکنین…

خیلی قدیمی شده

مثل دو  دو گروه خنگ و خل که همیشه سر چیزای بی خودی دعوا می کنن برید دعوا کنید

خوبه شما خدا نشدید که این طوری واسه خودتون بهشت و جهنمو تقسیم می کنید…

واقعا تو این فضا می شه رشد کرد؟ اونم اون رشد خاصی که مد نظر دین اسلامه؟

خدایا به فریادمون برس از این جنگ های بیهوده..

از این عمرهایی که شیطان داره از ما بنی بشر سر مسایل صدمن یه غاز می گیره…

سلام

اون خدایی که تو ازش کمک میخوای شرایط ادم بودن رو داده و اون شرایط اول مسلمون بودن وبعد شیعه بودنه بقیه ول معطلن.پس اسمی که رو ادمایه خیلی مهمه که مسلمون یا مسیحی یا شیعه یا سنی پس گفتن مهم نیست چرنده عزیز.

همون دین اسلام گفته ائمه زنده هستند و فقط جسمشون از این دنیا رفته پس اینکه میگی مردن چرنده عزیز البته در مورد عمر و ابوبکر و عثمان حرفت درسته

بعد اینکه سر ادم بودن و ادم شدن اگر حرف زدن خنگ و خلیه پس نباید توهم دم از ادمیت بزنی پس این حرفتم چرنده عزیز

اخر اینکه تو فضایی که افرادی مثل تو صحبت دینی و روشن کردن افکار عمومی رو در مورد امامت حرف صدمن و یه غاز میدونن نه نمیشه رشد کرد ولی همه مثل تو فکر نمیکنن پس این حرفتم چرنده عزیز

شما از طرز صحبتت معلومه که فقط خودتو آدم میدونی من خودم شیعه هستم اما مطمئنم خدا با قلب و اعمال و رفتار آدم ها کار داره فکر کردی اون دنیا بگی شیعه هستی تمومه؟بقیه هم که از نظر شما و امثال شما منحرف و کافرند میرن جهنم؟؟؟چقدر جهل و دانی باید داشته باشیم که فقط خودمون رو بر حق بدونیم.حالا اگه شما تو کشور سنی مذهب بدنیا میومدی حتما سنی مذهب ها رو فقط بر حق میدونستی یا اگه کشوری مسیحی بدنیا میومدی همینطور.پس اصل قلب و دل و عمل انسانه.و خدا هم بارها تو قران گفته که انسانها رو با اعمال خوب و بد میسنجه .اگر ما شیعیان کارمون درست بود که با این همه ثروت خدادادی اینقدر عقب نمیموندیم و کشورهای سنی مذهب مثل سنگاپور و مالزی این همه پیشرفت نمیکردن پس ما یه جای کارمون میلنگه.بهتره اول از خودمون شروع کنیم بعد بریم سراغ دیگران.

امام سجاد علیه السلام فرمودند: هر دو (ابابکر وعمر) کافرند و هر کس نیز آن دو رادوست بدارد کافر است. (بحارالانوار ج69ص128)
 

حرفت کاملا غلطه … اون دلیل ها اصلا قانع کننده نیستن اگه هم باشن مطمعن باش من باورشون نمیکنم ادمایی مثل شما فقط پول میگیرن ونفاق میندازن خدا خودش جزاتو بده

سلام .. ندا جان اگه همه مثل خودت باشن و به حرفای شما گوش بدهند همه مشکلات حله .. فعلا اسلام به یک پارچگی ضرورت داره .. با اتفاق باشید برادران من .

باسلام خدمت همه کسانیکه بدون حب وبغض قبلی دنبال حقیقت اند.درموردفحش دادن دوستان به یکدیگربایدبگم فقط متاسفم.امادرموردجست و جوی حقیقت……

تجربه نشون داده که عمده این بحثها فقط برای بیان نظرات شخصی هر کدوم از دوستان بوده تا یک مناظره که هدفش رسیدن به حقیقته.

من چند سوال از برادران سنی دارم که خواهش میکنم بهش جواب درست با سند بدن.

چرا در بین صحابه به سلمان و ابوذر و خود حضرت علی احترامی که برای مثلا ابوسفیان معلوم الحال قایلید قایل نیستید.

آیا درب خانه فاطمه زهرا به آتش کشیده شد یانه؟و اگر آری توسط چه کسانی وچرا؟وآیا فاطمه(س پاره تن پیامبر بود یانه؟

چرا جنگ جمل رخ داد و چه کسانی مسبب آن بودند؟و در میان تناقض امر خلیفه و صحابه کدام برحقن؟و جواب این سوال آیا چندین تناقض دیگر را به همراه دارد یا نه؟آیا خلیفه دوم بارها و بارهابه برتری علی ابن ابیطالب بخصوص در امر قضاوت معترف بوده یانه؟آیا تعیین خلیفه با نظر شوراست یاخیر؟پاسخ شما هرچه باشد باید گفت که تناقض مابین خلیفه اول و ثانی پیش می آورد.و اصلا به کدام دلیل باید گردن دو نفر که مثلا مخالف شش نفرند زده شود؟وچرا باید در حالت مساوی رای با پسر عوف باشد؟او در چه فضیلتی از علی پیش است؟آیا حدیث منزلت درموردعلی (ع هست یا نه و تشابه علی با هارون بعد از موسی در چیست؟عایشه ام المومنین هست و خدیجه نیست؟با دختر خدیجه چکار کردید؟آیا فضیلتی هست که علی درآن از شیخین بیشترنباشد؟ اختلاف در بین علمای سنی زیاد و در بین علمای شیعه اثنی عشری صفر.این یعنی چه؟ راستی 

چرا ایراد همیشه به علی و اولادش وارد است؟چرا بر علیه فقط علی و فقط شیعه در عربستان تز دکترا می دهند؟

حقیقتی وجود دارد به نام حقیقت که نه فحش نه فریاد و نه تبایغات و نه کثرت مقابل آن نمی تواند بایستد>خدا همه مان را به راه  راست هدایت کند.

كجا نوشه شده شيعه سني وجود دارد ما همه انسان از نسل محمد ص هستيم..كفررا ول كنيد گناه نكنيد.يك قران يك خدا داريم  

سلام اقا منم یه چیزی بگم خواهشا به مذاهب همدیگه توهین نکنین هر کسی با عقل و منطق خودش یه مذهب رو انتخاب کرده اینم قابل احترامه پس خواهشا توهین نکین که نه خدا راضی میشه نه پیامبر خدا

دوستان شیعه اکثرا از روی تعصب حرف میزنن در حالی که اگه نگاهی عمیق به واقعیت بندازیم بیشتر کتابهای حدیث اهل تشیع دارای انحرافات جدی هستند اگر کسی بخواهد من اطلاعات بیشتری در این مورد دارم به شرط اینکه تعصب کنار گذاشته شود و در محیطی بدور از توهین و فضاسازی بحث شود اینرا هم بگویم که من من دلایلم منطبق بر عقل و کتب خود اهل تشیع هست

رهام جان چجوری باهات در ارتباط باشم ک صحبت کنیم در این مورد ؟
احمدمختار افغان .ولایت نیمروز شهر زرنج

نه نسبت قرابت دلیل بر خوب بودن است و نه در برخی موارد همراه بودن ، بلکه مهم مطیع محض بودن و اطاعت بی چون و چرا و با میل و اشتیاق کردن مهم است که فقط در امیر المونین نسبت به پیامبر بطور کامل و حقیقی مشهود بود و به همین خاطر است که می گوییم علی علیه السلام فقط می تواند جانگزین پیامبر باشد و لا غیر .ه

*ما ز محبان علی و عمر
هیچ نگوییم زخیر و زشر
حشر محبان علی با علی
حشر محبان عمر با عمر

انشاالله

ازتون خواهش ميكنم جماعت سني به اين سوال من جواب بدين؟ تاحالا شده از حضرت عمرتون چيزي بخواينو حاجت رواتون كنه تاحالا خدا رو به ابروي عمرتون قسم دادينو جواب گرفتين؟ ما جماعت شيعه ساليان ساله عمر كشون ميگيرين لعن ميكنيم چرا تاحالا هيچ اسيبي خدا بهمون نرسونده اگه عمر پيش خداوند ابرو داشت بيجواب ميموند توهينامون به عمر؟؟؟ نخوايم وحدت داشته باشيم چه بايد بكنيم ام المؤمنين ما فاطمه ي زهراست نه كس ديگه پس ديكه حرفزاز و9دت نزنييييييييد

واقعا براتون متاسفم لطفا یک سرچ تو گوگل بزنید ببینید ازخلفای راشدین کی بیش تربرای دین اسلام زحمت کشیده بعد با این مدرکاتون بیاید. وبرای شما بردار رضا حرفت درست اینا میخوان تفرقه اندازی کنن اخه کی میاد بگه این پیامبر این عیب داشته ازشما مدیرسایت خواهشمندهستم بخدا قسم میدونم ومیدونی اینا همه دروغن پس خواهشا این سایت حذف کن با تشکر .

147 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شيعه پاسخ می دهد
1
شيعه بزرگان صحابه را ناسزا نمي گويند شيعه لعنت ميكند كسي را كه حق خدا و رسول را ضايع نموده است

شيعه بزرگان صحابه را ناسزا نمي گويند شيعه لعنت ميكند كسي را كه حق خدا و رسول را ضايع نموده است شيعه ناسزا گفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفاي راشدين ابوبكر و عمر و عثمان -رضي الله عنهم- را عبادت مي ‌دانند و با اين كار به خدا تقرب …

شيعه پاسخ می دهد
3
بررسی ادله سب در روایات شیعه

بررسی ادله سب در روایات شیعه در اینجا به هیچ وجه قصد مقاله نویسی ندارم از همین رو فقط به ذکر ادله و بیان سند آنها اکتفا میکنم: 1- قال رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم: «اِذََا رَأَیْتُمْ أَهْلَ الرَّیْبِ وَالبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا البَرَاََءَةَمِنْهُمْ وَ اَکْثِرُوا مِنْ …

شيعه پاسخ می دهد
آیات تبری به ترتیب سوره ها و آیات قرآن کریم

آیات تبری به ترتیب سوره ها و آیات قرآن کریم قبل از ورود به بحث توجه شما را به روایتی زیبا جلب می نماییم: اصبغ بن نباته از امیرالمومنین علیه السلام نقل میکند که حضرت فرمودند: قرآن در چهار بخش نازل شده است, یک چهارم در رابطه با ماست, یک …