دلایل دعا برای امام زمان (عج) (29) : هدایت بندگان

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (29) : هدایت بندگان

doa-baraye-emam

نمی دانم آیا معلم یا دوستی داشته اید که مسیر زندگی تان را عوض کرده باشد؟ کسی که شما را از این رو به آن رو برگردانده باشد؟ اگر سعادت داشتن چنین معلم یا دوستی را داشته اید، می دانید که چنین انسانی، هرگز از یاد انسان نمی رود حتی پس از مرگش. چنین کسی همیشه در ذهن ما به خوبی یاد می شود حتی اگر نقص داشه باشد و حتی اگر خودش هم نداند که مسیر زندگی ما را عوض کرده است.

اگر احساس می کنید که در زندگی تان، چنین شخصی وجود ندارد، اشتباه می کنید! همه ی ما که در دل خود محبت امام غایبمان را می پرورانیم به دست ایشان و با دعای ایشان، محب و دوستدار و شیعه گشته ایم.امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرمایند: «بارالها! برای زمین تو، به ناچار حجّتی از تو بر خَلقت هست که آن ‏ها را به سوی دین خودت راهنمایی کند، و علمت را به آن‏ها بیاموزد تا دلائلت باطل نشود و پیروان آنان – پس از آن‏که آن‏ ها را به وسیله او هدایت فرمودی – گمراه نگردند. آن حجّت تو یا آشکار است که اطاعت نمی‏شود، یا مخفی است که در انتظارش به سر می‏برند، اگر او هنگامی که مردم هدایت شده [یا در زمان صلح و آرامش] باشند از نظر آنان غایب شود علم او از آنها مخفی نخواهد ماند، و آداب او در دلهای مؤمنین ثابت و نقش بسته است و ایشان به آن عمل می‏کنند.» (1)به خاطر همین هدایتگری است که وجود مقدس ائمه ی اطهار (علیهم السلام) را چون «نور» می دانند. امام باقر (ع) در روایتی به یکی از یاران خود می فرمایند:«واللَّه، ای ابوخالد! نور امام در دلهای مؤمنین از خورشید تابان در روز، نورانی تر است، و آنان (امامان) به خدا سوگند دلهای مؤمنین را نورانی می ‏کنند، و خداوند – عزّوجلّ – نور ایشان را از هر که بخواهد منع می ‏کند که دلشان تاریک گردد.به خدا، ای ابوخالد! هیچ بنده ‏ای نیست که محبّت و ولایت ما را داشته باشد مگر این‏ که خداوند قلبش را پاکیزه گرداند، و خداوند قلب بنده‏ ای را تا تسلیم امر ما نباشد پاکیزه نگرداند، پس اگر تسلیم ما شود خداوند از حساب شدید، او را به سلامت بدارد و از هول بزرگ روز قیامت ایمن نماید.» (2)با این حساب، ما مردگانی بیش نبودیم که با هدایت آقا و مولای خویش، زنده گشته ایم. آقای ما، احیاگر ماست؛ چگونه می شود با دعای روز و شب در حق ایشان، پاسخ این نعمت را داد.

دعای این هفته:
در کتاب «سلاح المؤمنین» این دعا را برای رهایی و نجات از فتنه های آخرالزمان نقل شده است:
«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. اللهم عَمَّ اعداءَ آلُ نبیُّکَ…» (3)پی نوشت:
1. کمال الدین: 302:1؛ به نقل از موسوی اصفهانی، محمد تقی، مکیال المکارم، ج 1، ص 297
2. کافی: 194:1؛ به نقل از همان، صص 305- 306
3. سلاح المؤمنین، ص 59؛ به نقل از عرض نیاز به درگاه بی نیاز، نشر موعود، 1388، صص 223- 225
پ.میعاد

امام سجاد (ع) فرمودند: «حق كسى كه به تو نيكى كرده، اين است كه از او تشكر كنى و نيكى اش را به زبان آورى و از او به خوبى ياد كنى و ميان خود و خداى عزّوجلّ برايش خالصانه دعا كنى…» کسی را سراغ دارید که در حقتان بیشتر از امام عصر (عج) خوبی کرده باشد؟ قرار است در این مجموعه، شما را با نیکی های امام آشنا کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …