دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

doa-baraye-emam

وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش را نمی داند. امّا خدا نکند، که کسی که هر روز در کنارمان هست و بی توجه از کنارش می گذریم، از ما دریغ کنند… آسمان و زمین را به هم می دوزیم تا لحظه ای از آن زمانی که در کنار او بودیم را دوباره به دست بیاوریم و تک تک لحظات بی توجهی به او را جبران کنیم.

درست کنار زمزمه های شکایت و ناراحتی ما، کسی دست به دعا برداشته است و وقتی بی توبه و استغفار، هر روز به بار گناهانمان می افزاییم، کسی به جای ما پیش خدای جهانیان، شرم می کند. همان لحظه هایی که غرق در شادی زندگی خویشیم، آقایی مهربان، در اوج غربت و تنهایی، برای رفع بلا از زندگی مان، از خدا خواهش می کند.

شاید ما او را فراموش کنیم، ولی او هرگز ما را فراموش نمی کند. او گفته است: «ما نظر خود را از شما برنمی گیریم [که به حال خود وا بمانید] و فراموشتان نمی کنیم، اگر چنین نبود گرفتاریها شما را از پا می انداخت و دشمنان، شما را از بین می بردند.» (1)

او حتی، در تشییع جنازه ی ما شرکت می کند و با اینکه خودش در ترس و اضطرار زندگی می کند، باز هم به ما امنیت می بخشد  و برایمان دعا می کند .

بگذریم از اینکه تنها اوست که دشمنان خدا را نابود می سازد  و پرچم حق و عدالت را در همه جای جهان به اهتزار درمی آورد .

بیایید، از امروز، برای داشتن امامی چون او، لااقل پس از نمازهای واجبمان، از ته دل بگوییم: «خدایا شکرت!»

نکند، روزی برسد که غرق در شرمندگی امام بمانیم و هر لحظه خودمان را سرزنش کنیم که قدر آقایی مهربان و پدری دلسوز چون او را ندانستیم.

دعای این هفته
صلواتی بر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) که با این عبارت آغاز می شود:
«اللهم صلِّ علی محمدٍ و اَهلِ بیته و صل علی ولیِّ الحسنِ و وصیِّه…» (2)

نکته:
* در آخرین بخش این مجموعه، تهیه ی کتاب «عرض نیاز به درگاه بی نیاز» از آثار موسسه ی موعود عصر (عج) را به همه ی شما که خواننده ی دلایل دعا برای امام بودید، پیشنهاد می کنیم.  همه ی ادعیه ای که در این مجموعه آوردیم و بیشتر از آن در این کتاب موجود است.

پی نوشت:
1. الاحتجاج، ج 2، ص 323؛ به نقل از موسوی اصفهانی، محمد تقی، همان، ص 89
2.  مصباح الزائر، ص 442؛ به نقل از عرض نیاز به درگاه بی نیاز، صص 479-480

پ.میعاد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (30) : آرزوی وصل

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (30) : آرزوی وصل عبارت «فیل فلانی یاد هندوستان کرده است» برای مواقعی به کار می رود که به بهانه ها و در شرایط خاصی، فکر و ذهن کسی به سمت جایی پرواز کند و دلش برای آنجا لک بزند. مثلاً وقتی فیل را …