دلایل دعا برای امام زمان (عج) (27) : کمالات

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (27) : کمالات

doa baraye emam دلایل دعا برای امام زمان (عج) (23) : مرگ ابلیس

آیا دیده اید وقتی یکی از علمای شهر، دچار بیماری شود، پشت بیمارستان صفی از انسانها نگران ایجاد می شود؟ حتی اگر کسی نتواند خودش را به بیمارستان برساند، از خانه ی خودش، با خلوص قلب برای او شفای او دعا خوهد کرد. می دانید چرا؟ چرا که علما و انسانهایی نظیر آنان، به شدت کم یاب اند و از دست دادن یک عالم، رخنه ای در جامعه ایجاد می کند که پر نمی شود.

 

می دانید چه چیزی ما را نگران رفتن علما و بزرگان می کند؟ کمالات آنها. حالا ما کسی را در جهان داریم که بیشترین کمالات را دارد و راستش را بخواهید ما نه تنها برای کمک به حل مشکلاتشان صف نمی بندیم بلکه بسیاری از اوقات حتی یادمان می رود که برای سلامتی شان دعا کنیم.

حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه)، باقی مانده از نسل بزرگترین انسانهای روی زمین، کسی  است که کمالات ایشان را بزرگترین علمای ما، حتی به خواب هم نمی مانند.

امام جعفر صادق‏ (عليه السلام) فرمودند: «هيچ معجزه‏اي از معجزات انبيا و اوصيا نيست مگر اين ‏که خداوند تبارک و تعالي مثل آن را به دست قائم‏ (عج) ظاهر مي‏گرداند تا بر دشمنان اتمام حجّت کند.» (1)

می دانید آقای ما در هنگام ظهور، خود را چگونه معرفی می کنند؟ ایشان با تکیه بر دیوار کعبه می فرمایند: «اي مردم! هر آن ‏که مي‏ خواهد آدم و شيث را ببيند، بداند که من آدم و شيث هستم، و هر که مي‏خواهد نوح و فرزندش سام را ببيند، بداند که من همان نوح و سامم. و هر شخصي که مايل است ابراهيم و اسماعيل را ببيند، بداند که من همان ابراهيم و اسماعيل مي‏باشم. و هر که مي‏خواهد موسي و يوشع را ببيند، من همان موسي و يوشع هستم. و هر کس مي‏خواهد عيسي و شمعون را ببيند، من همان عيسي و شمعون هستم. و هر کس مي‏خواهد محمد و امير المؤمنين علي (‏عليهما السلام) را ببيند، بداند که من همان محمد و علي‏ (ع) هستم. و هر که مي‏خواهد حسن و حسين (‏ع) را ببيند، بداند که من همان حسن و حسين‏ (ع) هستم. و هر که مي‏خواهد امامان از نسل حسين ‏(ع) را ببيند، بداند که من همان ائمه اطهار (عليهم السلام) هستم. دعوتم را بپذيريد و به نزدم جمع شويد که هرچه گفته ‏اند و هرچه نگفته ‏اند را به شما خبر مي‏دهم.» (2)

اگر علمای ما کم یاب اند، آقای ما یکی بیشتر نیست. دعا کنیم که سر سلامت و دل خرسند داشته باشند. دعا کنیم که دعایمان کنند؛ با همان نفَس مسیحایی و قلب رووف فاطمی.

دعای این هفته
در یکی از تشرفات علما، صلواتی از جانب امام عصر (ارواحنا له الفداء) نقل شده است که به خواندن آن سفارش کرده اند. این صلوات را می توانید به طور کامل از اینجا ببینید.

پی نوشت:
1. اثبات الهداة: 357:7؛ به نقل از موسوی اصفهانی، محمد تقی، مکیال المکارم، نشر مسجد مقدس جمکران، ج 1، ص 210
2. بحار الانوار: 9:53؛ به نقل از همان، ص 211

پ.میعاد

امام سجاد (ع) فرمودند: «حق كسى كه به تو نيكى كرده، اين است كه از او تشكر كنى و نيكى اش را به زبان آورى و از او به خوبى ياد كنى و ميان خود و خداى عزّوجلّ برايش خالصانه دعا كنى…» کسی را سراغ دارید که در حقتان بیشتر از امام عصر (عج) خوبی کرده باشد؟ قرار است در این مجموعه، شما را
 با نیکی های امام آشنا کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی

فضيلت و اعمال نيمه شعبان / صوتی جهت دانلود کلیک کنید

امام عصر (عج )
فضيلت و اعمال نيمه شعبان / نوشتاری

فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود …

امام عصر (عج )
دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او!

دلایل دعا برای امام زمان (عج) (31) : امامی چون او! وقتی کسی همیشه دم دستمان است، خیلی راحت خوبی ها و خصلتهای منحصر به فردش را از یاد می بریم و گاهی اوقات قدرش را نمی دانیم. به بیانی دیگر، وقتی چیزی مفت در اختیار کسی قرار بگیرد، قدرش …