آثار دعا برای فرج (28) / خدا را خرسند می کنیم

آثار دعا برای فرج (28) / خدا را خرسند می کنیم

https://www.hadiskadeh.ir/wp-content/uploads/2013/11/doa-faraj.jpg

مَثل ما وقتی که دعای فرج می خوانیم، مَثل وقتی است که برای خوشایند پدر و مادرمان، دست پرچین و چروک پدربزرگ و مادربزرگمان را می بوسیم. هرچند شاید خوشمان نیاید که خم شویم و جوانی و غرورمان را زیرپا بگذاریم و دست چروکیده ی کسی را ببوسیم؛ ولی این کار را می کنیم که هم احترام و محبتمان را به آن دو نشان دهیم و هم برق تشکّرآمیز شادی را در چشم پدر و مادرمان ببینیم.

وقتی دعای فرج می خوانیم و برای فرج مولایمان قدم برمی داریم، در مسیری پا می گذاریم که سخت است. در این مسیر باید بیش از هر چیز روی خودمان پا بگذاریم. خواسته ها، علایق، تمایلات و حتّی اگر لازم باشد شغلی که امام آن را نمی پسندد و حتّی تر، شاید مجبور شویم که از کسانی که دوستشان داریم، جدا شویم.
آسان نیست؟ نخیر؛ نیست! نباید هم باشد. «هرکه طاووس خواهد، جور هندوستان کشد!»

حالا به فرض که ما خواسته و میل امام را به خودمان مقدّم کردیم، مگر امام مدیون ما می ماند؟ نخیر؛ نمی ماند. همین که امام از ما راضی شوند، آن وقت تمام ثروتهای این دنیا و آن دنیا برایمان سرازیر می شود. در حدیثی از امام باقر(علیه السلام) به نقل از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آمده است: «هرکس مؤمنی را مسرور سازد، به راستی مرا مسرور کرده است و هرکه مرا مسرور سازد در حقیقت خدا را مسرور ساخته است.» (1)

ما که هر چه گشتیم مؤمن تر از آقایمان نیافتیم! شما پیدا کردید به خدمت او درآیید! به علاوه، جایزه ای بزرگ تر از لبخند رضایت خداوند، در جهان نیست. مهم آن است که خدا از انسان راضی باشد؛ آنوقت دیگر چیزی مهم نیست حتّی اگر دنیایی هم ناراضی باشند.

حالا اگر به دنبال لبخند خدا و تشکر بابای مهربان عالم، حضرت محمّد (ص) هستیم، ساده ترین و البته سخت ترین راهش، به دست آوردن دل حضرت بقیة الله (ارواحنا له الفداء) است.
شاید خم شدن در برابر امر امام و بوسه زدن بر مُهر طاعت ایشان سخت باشد؛ امّا کیست که نداند ارزش یک لبخند حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چقدر است؟

پی نوشت:
1. کافی، ج 1، ص 188؛ موسوی اصفهانی، محمّدتقی، مکیال المکارم، قم، نشر مسجد مقدس جمکران، ج 1، ص 533

پ.میعاد

 

در روایات ما تاکید بسیاری بر دعا برای فرج شده تا حدی که برترین عبادت خوانده شده است. این در حالی است که خداوند متعال به طور قطعی، ظهور را محقق خواهد ساخت و ولی امر خود را خواهد رساند. در این میان دعای ما چه فایده ای دارد؟

 در این مطالب، پاسخ این سوال را خواهیم داد که نتایج دعا برای فرج حضرت مهدی (عج) چیست؛ ان شاء الله

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (31) / به سپاه خدا می پیوندیم

آثار دعا برای فرج (31) /  به سپاه خدا می پیوندیم   مَثَل ما وقتی که دعای فرج می خوانیم، مَثل رأی دادن برای تشکیل یک دولت است. وقتی دعا فرج می خوانیم، انگار که به صندوق تشکیل دولت خداخواهانه ی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)، یک رأی «آری» …

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (30) / شهیدیم!

آثار دعا برای فرج (30) /  شهیدیم!   مَثَل ما وقتی که برای فرج دعا می کنیم، مَثل مردانی است که در صدر اسلام، وقتی که اسلام، نامِ ناآشنا و غریبی بود، برای مردی که هنوز چهره ی تابنده اش را همه کس نشناخته بودند، آستین بالا زدند؛ شمشیر به …

آثار دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
آثار دعا برای فرج (29) / شعائر اسلام را زنده می کنیم

آثار دعا برای فرج (29) / شعائر اسلام را زنده می کنیم   مَثل ما وقتی که برای فرج دعا می کنیم، مَثل کسی است که در میان جماعتی که خواب هستند، با صدای بلند فریاد می زند: «بیدار شوید! دیر شد! خواب ماندید!» شباهتش هم معلوم است! عدّه ای …